Je had de veer misschien beter verder naar het uiteinde van het korte draadeind kunnen plaatsen? Kracht x arm.
Waarschijnlijk had je het dan met één veer kunnen redden.
Ik blijf 'm volgen, ik hou wel van die DIY uit probeersels:ok:
Printable View
Je had de veer misschien beter verder naar het uiteinde van het korte draadeind kunnen plaatsen? Kracht x arm.
Waarschijnlijk had je het dan met één veer kunnen redden.
Ik blijf 'm volgen, ik hou wel van die DIY uit probeersels:ok:
Ik denk met een bout door de zijkant van de body, die de stang naar de strapholder tegenhoudt. Door die verstelbaar te maken, kun je de boel afstellen. Heb jij of heeft iemand anders die mee leest hier een beter idee over?
Foto van de voorkant komt vanavond. Pik ik even van werk een goede camera mee. Tuners komen als het goed is vandaag binnen!
Heb ik eerst geprobeerd, maar kon niet lekker een verankeringsgaatje boren in het draadeind. Realiseer me nu ik je comment lees, dat ik de veer gewoon door het gat bij het scharnierpunt van de trekstang kan doen. Kracht x arm overigens helemaal niet over nagedacht, niet bijster slim van me, want afgezien van de overduidelijke logica zitten de twee veren elkaar een beetje in de weg ook! Bedankt voor de tip/reminder!
gaat dat stuk draadeind niet buigen over langere tijd?
je zal flink gaan sjorren er aan? of valt dat mee?
http://www.youtube.com/watch?v=pIilq3JdCT4
Volgens mij valt het mee en is de draadeind sterk genoeg, daarnaast zijn er meer dingen waar ik al jaren flink aan sjor die nog steeds kaarsrecht zijn. Anders merken we het vanzelf en maak ik een nieuwe met dikker draad. Het gaat me nu meer om het inbouwen en ermee kloten zelf, dan de kwaliteit en looks van het ding. Ga proberen een gaatje in het draadeind te maken om de strapholder erin te schroeven, maar als dat niet lukt neem ik genoegen met een boutje om de draadeind als strapholder. Versie 2.0 komt in de toekomst wel een keer!
een moer er op draaien en daar doorheen boren.
om dat gaatje door dat draadeind te boren ja.
of moet het gaatje er in?
:seriousf: :seriousf: Ik zeg niks .......
Serieus: Het wordt een mooi bouwwerk.
Je zou misschien ook een stukje metaal om het korte draadeind kunnen buigen, gaatjes erin boren en daar de veer aan vast zetten.
Het idee van een zadelklem die je er omheen vouwt.
http://www.deschachtdoehetzelf.be/im...rge/131701.jpg