-
Ik denk niet dat 'de post' hier iets aan zal doen.
Je wordt geacht bij het in ontvangst nemen van een pakket de doos op schade te controleren.
Als deze er al niet is, dan heb je als ontvanger geen poot om op te staan als je vervolgens een schade claimt zoals te zien op de foto's.
Dat de verzender zegt de versterker zonder schade ingepakt te hebben wordt dan zijn woord tegen dat van 'de post'. Een keer raden wie dat gaat winnen :)
-
Zojuist telefonisch contact opgenomen met de post. Ik had eerst Bpost gebeld maar die wisten mij te melden dat ik PostNL moest bellen omdat het pakketje hier door hun geleverd is geworden.
Na 11 minuten kreeg ik dus te horen dat het genoteerd was en dat er binnen 48 uur contact met me wordt opgenomen voor verdere afwerking.
Ik ben benieuwd hoe ze het gaan aanpakken want de vrouw die ik sprak wist absoluut niks van versterkers af en ik hoop dus dat diegene die het gaat afhandelen er wel wat verstand van heeft want ja "het is maar hout".
het is wel leuk om zo'n dingen vanuit je studentekamertje te regelen. Vooral als je van alles foto's hebt en ze dan 4 minuten vragen voor een code die er nergens te vinden is en om dan vervolgens te zeggen "ik zie hier in de computer 1 pakket vanuit belgië, dan zal dit hem wel zijn."
ook leuk als ze vertellen "Ah de heer H, u bent hier al bekend zie ik." Wilde bijna vragen of ze wist hoe dat kwam en hoe ze dat konden verbeteren lol.
-
Trouwens, iemand enig idee wat het zou kosten dit professioneel te laten repareren? Ik denk dat ze dat wel zullen gaan vragen de volgende keer.
-
Om een waarde van de schade vast te kunnen stellen, zodanig dat de verzekering er wat mee kan, is de kosten opvragen bij de importeur voor vervanging van de behuizing. De verzekering zal met reparatie niet zoveel kunnen. Ik vermoed ook dat vervanging goedkoper zal zijn dan reparatie. Dus .. gewoon een belletje/mailtje naar de importeur, of eventueel de fabrikant.
-
Werkt dat ook voor versterkers die niet meer gemaakt worden? Het gaat namelijk om een Peavey XXX.
-
als je ziet dat een losse cab al gauw tussen de 2 en 300 kost weet je genoeg.
-
Dus als ik aangeef dat repareren tussen de 400-500 kan kosten dan overdrijf ik niet? Dit is dan een nieuw omhulsel + de kosten voor de reperateur.
-
Een nieuwe behuizing heb je wel voor tussen de 200 en 300 euro, maar repareren hoeft zoveel niet te kosten.
Ik kan uit de foto's niet opmaken in hoeverre de constructie verzwakt is en of er hout mist, maar in principe zou het voldoende moeten zijn om rond het beschadigde deel de tolex even weg te halen, hout repareren en de tolex weer terug plakken. Dan is het praktisch onzichtbaar te repareren.
-
ik kon zelf niet echt zien dat er hout weg was, ik weet wel dat het hard is en er geen beweging in te krijgen is.
-
Het schijnt dat de versterker door de klap toch nog intern iets heeft opgelopen aangezien mijn broer me gister belde en zei dat er een raar geluid uit kwam. Ik kan hem zelf vrijdag pas weer proberen om te kijken wat het er nu aan de hand is.
Tevens kom ik net van de telefoon met de post. Het komt er op neer dat als er van beidde kanten schademeldingen zijn gemaakt, de postbedrijven met elkaar in gesprek gaan over een oplossing. Ik kan verder niks meer doen. Het wordt verder afgehandeld tussen de verzender en de vervoersbedrijven.
Even terzijde maar ik snap nu wel waarom het zo makkelijk was om me de vorige keer op te lichten. Het postbedrijf weigerde namelijk om mij maar iets van info te geven zodra er een oplossing gevonden was. Ik was ja niet de betalende klant en de verzender wordt gewoon verzocht het netjes af te handelen. De verzender kan dus gewoon het verzekeringsgeld in ontvangst nemen en dan niks meer laten horen. Raar maar waar.