Is het een gedeeltelijke endorsement dan? Dacht hij zo voor je gebouwd werd. Voor een vriendenprijsje dan, zeker? Hoef het bedrag niet te weten, maar mijn oog viel toevallig op je uitspraak..
Printable View
Ha, die Merel,
Eindelijk gaat het dan gebeuren, al moet je daar dan je Taylor voor opofferen.
Ik heb ook 2 Taylors opgeofferd om 2 Lowdens aan te schaffen (O23 en O25).
Ik heb nu nog 1 Taylor de GS 5.
Daarom mijn naam maar even aangepast.
Ik ben benieuwd naar de foto's, zodra die er zijn.
Ben er ook erg blij mee, inderdaad eindelijk!
Heeft iemand ervaring met een Manzer Wedge? Er komt namelijk geen bevel op maar Michael zei wel dat dit ook veel comfortabeler speelt, beïnvloedt het geluid ook niet.. Maar het ziet er wel een beetje raar uit, twijfel er wel over.
Vind zo'n Manzer Wedge er op de foto in ieder geval toch wel mooi uit zien, kan me wel voorstellen dat het comfortabel speelt.
Ik heb het ooit gebouwd in een klassieke gitaar, omdat de persoon waarvoor ik ze bouwde nogal aan de kleine kant was, en dus moeilijk 'rond' de gitaar kon ...
Zo'n manzer wedge beïnvloed normaal gezien de klank niet, omdat het klankkast volume even groot blijft (beetje smaller aan de baskant en breder aan treble.)
Waar je wel over moet nadenken is de oriëntatie van de wedge.
Hoe hou je meestal je gitaar vast als je staat, als je zit, ...
Als ik nog eens een klassieke met wedge zou bouwen, ga ik er voor zorgen dat de middellijn - kantellijn niet evenwijdig met de snaar richting loopt.
Maar voor een rechtshandige gitaar:
smal aan de baskant, en op z'n smalst aan de schouder.
breed aan de treble kant, breedst aan de heup.
Omdat een klassieke gitaar anders wordt bespeeld dan een steelstring.
OOk niet overdrijven met de wedge, want anders wordt het moeilijker voor de fret-hand: die moet dan een groter boog maken, omdat ook de toets afhelt richting baskant.
s.
Bedankt, ik twijfel er te erg over de wedge. Doe het toch maar niet.
Weer een update! Hij heeft de zijkanten gebogen (als dat klopt in het nederlands ;) ). En heeft de braces ook al gedaan van de back.
Moet nu nog een beslissing maken of ik fan frets wil of niet. Hij heeft namelijk een oplossing kunnen vinden voor de breedte van de nek. Dus ik kan nu fan frets nemen met een smalle hals. Erg verleidelijk natuurlijk maar er hangt wel een prijskaartje aan..
Maar het schiet al op! In de tussentijd krijg ik een andere gitaar van hem die hij recent heeft gebouwd, zodat ik weet wat ik fijn vind en niet aan zijn gitaren. Erg leuk allemaal :)
Heb je ondertussen ook foto's? Ben er wel benieuwd naar...
Foto's komen er binnenkort aan! Zodra ik ze heb post ik ze :)