Oorspronkelijk geplaatst door
andoni
Ik heb al jaren een DSL100 staan. Hier mijn bevindingen:
- Clean/Crunch kanaal is ZEER vet: ongelooflijk warm/vet en slikt zeer goed pedaaltjes. Beste sound in een DSL is voor mij kanaal 1 in crunch mode en dan switchen tussen crunchy clean en lead met een pedaal. Een standaard Boss SD-1 werkte al zeer goed bij mij.
- Lead1/Lead2 kanaal is rommel. Veel gain, dat wel, maar schel, geen laag en een "schraperige sound". Voor thrash of black metal nog de geschikte sound, maar alles wat warmer en smoother moet klinken: nee. De Slayer-sound zit er wel in, maar dat vind ik dus net niet mooi als het om high gain gaat.
- Gebruikt op een Ashdown 4x12 met goedkope Celestions en op een Bogner 2x12 met V30's, beide bevindingen blijven.
- Hoe hoger het volume, hoe beter alles begint te klinken.
- Door dat schelle, prikt de amp wel goed door de mix.
Door de inbalans tussen beide kanalen is de gedeelde EQ een grote handicap van deze versterker. Voor sommigen heiligschennis, maar gebruik ook de deep switch. Met te veel bas kan het modderig gaan klinken, maar spelen met de EQ en de deep switch kan toch het laag ten dele fixen. GEBRUIK NOOIT DE TONE SWITCH (dat andere kleine knopje dat je mids scoopt).
Als je geen andere amp wil kopen, zou ik leren werken met de Crunch mode, en gaan shoppen naar het beste boost/gain-pedaal dat je kan vinden voor je budget. Andere oplossingen zijn lapmiddeltjes die het karakter van kanaal 2 nooit volledig gaan wegkrijgen.
Hoewel ik mijn DSL nog heb staan, speel ik nu over een Mesa Dual Rectifier. Hogere prijsklasse, maar de high gain-sounds zijn hier wel lekker vol met voldoende laag. Als ik niet uitkijk, kan ook schelheid kan optreden, maar die is er wel makkelijk uit te draaien. (niet dat ik dat zou kopen als je een Gary Moore-geluid wil).