Volgens mij maak je je zorgen om weinig, er zijn volgens mij andere zaken die veel meer risico inhouden, optredens en dergelijke, daar gaat een gitaar toch sneller stuk dan op je zolder met je wasmachine denk ik?
Printable View
Volgens mij maak je je zorgen om weinig, er zijn volgens mij andere zaken die veel meer risico inhouden, optredens en dergelijke, daar gaat een gitaar toch sneller stuk dan op je zolder met je wasmachine denk ik?
Een paar dingen:
Zomers snaren eerder vies ? Komt volgens mij omdat je handen dan meer zweet afscheiden dan 's winters.
Meeste gitaren lijden onder te grote droogte en dat is vooral in de winter als het buiten vriest (kijk maar naar een houten vloer of meubels, dat krimpt gewoon. Een goeie luchtbevochtiger (of een wasdroger) helpen daar goed bij. Je moet natuurlijk wel regelmatig luchten.
Een gitaar kan heel wat hebben, als de schommeling (temp en vochtigheid) maar niet te abrupt verlopen .
Enne .... Paranoya ? Als ik vakantie ga doe ik alle gitaren in de koffer en verstopt ik ze ergens op zolder, de versterkers gaan naar een vriend die wel thuis is. Als er dan ingebroken zou worden, zien ze dit hopelijk over het hoofd.
:-)
nu 85%
dit is natuurlijk ook een bizar slechte zomer
als de zon lekker staat te bakken zie ik geen 90%
Ik heb begrepen dat die 'haar-hygrometers' niet zo nauwkeurig zijn. Heb daarom een digitaal ding gekocht. En als ik een vergelijking met de oude hygrometer doe, dan is dat toch aanzienlijk. De oude geeft een veel hogere vochtigheid aan dan de digitale.
Misschien dat Bass daarom zo'n hoge vochtigheid meet.
En dan denk je goed te zitten, maar is de vochtigheid toch te laag.....