Ja dat had ik ook,maar de site zegt echt BBD.
http://www.akaipro.com/analogdelay#
Staat bij key features.
Printable View
Ja dat had ik ook,maar de site zegt echt BBD.
http://www.akaipro.com/analogdelay#
Staat bij key features.
Da's een PT2399 chip (de bovenste). Dat heet toch echt digitaal.
en misschien nog wel pijnlijker, Akai toonde ze op de Musikmesse 20011 als zijnde volledig analoog en van boetiekkwaliteit. Beetje slap als je "custom shop" pedalen dan gewoon een Biyang produkt met Akai verf zijn.
Hmm...
ik kan nog effe miszitten. Print boven is een AD7. De Akai is een AD8
1200ms delay met BBDs in die Akai delay is wel mogelijk maar niet waarschijnlijk, toch?
Bij BAX shop staat die Akai "analog" delay te koop voor eur 69.
Daar kan je echt geen analoge delay voor kopen met een delaytijd van 1200ms.
Vinni
Leten we zeggen dat ik het op z'n zachtst gezegd twijfelachtig vind
Van het Seymour Duncan forum:
The Biyang AD-8 Analog Delay is digital, not analog. Just as AD-10 it uses PT2399 chip and not an analog BBD. The picture shown above is not from AD-8, actualy it is not from delay effect at all. The MN3007 BBD as mentioned is 1024 stage BBD, so to reach 1100ms delay of AD-8 you need like 16 of them, which would be insanity. The MN3007 is used primarly in chorus and flanger pedals, they are rather common and you can find them in Biyang CH-7. The costly ones are MN3005 (4096 stages) and MN3008 (2048 stages). In AD-8 case there are actualy 2 of PT2399, first one gives 600ms while the second is engaged for 1100ms mode, hence effect is marked as dual chip.
Ik word hier echt niet goed van. Zelfs als er BBD chip op de site staat blijkt het een gore leugen. Bedankt Barend :ok: ik had er bijna een gekocht.
Dit bespaard me weer 69euro teleurstelling.
Erg vervelend dat je sommige merken niet kunt vertouwen.
Ik heb al een biyang ad-8 dus hoef er niet nog een. Ik vond de decay van die ad-8 ook niet helemaal om over naar huis te schrijven(klikkerig).
Maar eens een mail naar Akai tech support gestuurd.
Kijken of ze beter reageren dan Hofner die met hun "Based on the sought after Hofner vintage pedals of the 1960's and 1970's." ook na meerdere reminders stijf hun bek hielden over welke "sought after" pedalen dat ging. Verklaarbaar daar ze gewoon zooi uit Sina met een op bestelling geplaatst Hofner logotje verkopen
Ik verwacht een oorverdovende stilte(grote industrie)
Komtie nou mee ;)
Als je nou de bodem er eens afschroeft en een een fototje schiet heb ik tenminste een foto mét een bron die ik vertrouw. Da's een stuk gemakkelijker dan zitten te cross referencen met foto's van russiche forums.
de Biyang AD8 en die Akai zijn hetzelgde ding. Da's wel duidelijk.