Ik speel met 1 Engl Thunder combootje, tc electronic g-major in de loop en gaan... meer heb ik niet nodig voor de meeste optredens. Speel ik in een grotere feesttent dan gebruik ik mn koch mt 2 100 watter en 2x12 kast.
Printable View
Ik denk dat je gewoon nog moet leren werken met je versterker in live situaties. Dan klinkt alles altijd heel anders dan thuis op je kamer. Ik zou juist niet nu iets nieuws gaan testen maar eens eens goed bezig gaan met de setup die je nu hebt. Daar moet namelijk echt wel een vet geluid uit te krijgen zijn. Gewoon gaan experimenteren met de controls van je Blackstar en kijken hoe alles op elkaar reageert.
Ik speel met name in de cafés, kleinere concertzaaltjes en in de aula op school (daar ga ik dan over de PA wat niet mijn favoriet is), en daar heb ik genoeg volume, enkel zoals ik al aangaf de oversturing.. Hoe bevalt die Engl in live situatie en wat voor muziek speel je er met name door?
Dat is ook het eerste wat ik wil, goed geluid. Lukt me dat niet wil ik eventueel nog wel eens denken aan een andere versterker (Engl bijvoorbeeld, maar ook Koch ofzo), maar daar wil ik voorlopig niet aan beginnen (zoeken naar een vervangende amp).
De Engl Screamer gebruik ik voor allerlei muziekstijlen, hij kan in principe alles aan. Ikzelf speel in een top 40 bandje dus deze voldoet. Het geluid is heel gedifinieerd en voor een geluidsman lekker te mixen.
Definitie, power, flink wat mids en meer dan genoeg gain.
Hi Roel,
Jouw situatie ken ik. Al jaren kamp ik met rugproblemen en zwaar tillen moet ik ook niet doen. Al jaren speel ik over een Koch Twintone met alleen een delay pedaal in de loop, that's it. Ik speel pop, rock en blues en zo nu en dan een beetje jazz. Met deze combinatie kan het allemaal. Maar door mijn rugklachten ben ik ook op zoek gegaan naar iets lichters en ook advies gevraagd op dit forum. Ik kreeg een aantal zeer goede tips maar toch ben ik bij mijn Twintone gebleven. Wat ik gedaan heb, betreft het sjouwwerk, is niet alles in één keer alles te versjouwen...Gelukkig hoefde ik mijn versterker niet weg te doen want ik ben er nog steeds zeer blij mee. Even over het podiumgeluid; als je goed in de bandmix wilt doorkomen hangt alles af van je eq instellingen. Voor mij was het ook een speurtocht. Zoals hier al aangegeven moet je je gain zo laag mogelijk houden (ik heb de gain op vier, absoluut niet hoger en de Twintone is geen metalbak meer een blues/rockamp), de mid moet redelijk hoog (ik heb hem op acht, bas laag (ik heb hem op drie), presence hoog (ik heb hem op 8acht, de treble heb ik op vijf een beetje neutraal dus. Misschien heb je hier iets aan.
Gr.
Alex
Ik zou zeggen, GAS D'R OP :blast:
Je staat veuuls te zacht, ook de andere gitariste hoor je voor geen meter. Gooi je master gewoon een flink eind open en misschien iets terug op de gain maar dat kan ik niet goed horen. Waar ik niemand nog over gehoord heb, ik vind orange altijd wat donkerder klinken dan andere kasten. Dus misschien helpt dit ook wel mee. :)
Maar het moet volgens mij zat kunnen met jou set, die ook al erg klein is vind ik. Sjouwen moet je maar niet over zeuren, een 1x12 man waar praten we over? :seriousf:
Heeft je Blackstar toevallig aparte volumes voor je cleane kanaal en je overdrive kanaal? Dan zou ik eens beginnen met het opschroeven van je overdrive volume. Ik moet op mijn Powertone mijn drive kanalen ook harder zetten dan mijn clean om ze op hetzelfde volume te krijgen.