Dan zou ik kijken voor een HH jag en daar een hum sized p90 in de neck zetten.
En deze dan weer doorverkopen.
Printable View
Dan zou ik kijken voor een HH jag en daar een hum sized p90 in de neck zetten.
En deze dan weer doorverkopen.
Ja, ik wilde net zeggen: je ziet toch wel met enige regelmaat HH Jags te koop aangeboden. Die zijn wel meestal met hardtail als ik het uit mi jn hoofd weet maar toch...
En nogmaals, ik weet niet met wat voor gitaren je de P90/humbucker combi gewend bent (waar ik zelf ook niet vies van ben overigens), maar wees gewaarschuwd voor het resultaat.
Humbucker/P90-combinatie doet mij denken aan die bfg LP's
Ik heb het een tijd in mijn De Gier gehad (voordat de BFG ermee werd uitgerust) en vond 't erg tof. Ik wilde toen wat cleaner, daardoor ben ik overgestapt naar TV Jones, maar eerlijk gezegd trekt het nog steeds wel een beetje.
Ik zie ze eigenlijk nooit, behalve die zwarte variant die eigenlijk niet meer zo heel veel met een jaguar te maken heeft. Veel te modern voor een jag.
Noem ik zelf de robot-jag
Wat ik al zei, is dat ik eigenlijk nooit een HH te koop zie staan in bijv sunburst of olympic white ofzo.
Maar dan nog vraag ik me af of het veel verstandiger is.
Die HH dingen zijn veel populairder nu. Kans dat ik voor mijn jag ongeveer hetzelfde vang als waar zo'n HH ding voor weg gaat is niet zo groot.
Dan moet ik nog elementen kopen dus waarschijnlijk ben ik alleen maar duurder uit. Wat is daar dan het voordeel van? Misschien mis ik iets hoor.
De p90 humbucker combi is gewoon gekomen na experimenteren. De enige gitaar waar ik het zelf van ken die het al standaard had is de duesenberg starplayer tv.
Qua techniek waarschijnlijk wel.
Maar dan nog staat mijn vraag;
Wat levert het me op ten opzichte van mijn huidige jag verbouwen? Tuurlijk de moeite om het te modificeren, maar met een koop en verkoop moet je meestal toch ook het halve land door. Daar komt bij dat het dan waarschijnlijk ook alleen maar duurder wordt.
Tenzij ik nog iets anders over het hoofd zie?
En een Squier Jagmaster, vreemd misschien, maar dat lijkt me ook een moderne jaguar
Heb ik al.
Leuke gitaar, maar toch geen jag!
Gewoon dat ding verbouwen joh. Boeieeehhh