-
Klankmatige onderdelen
Ik heb nog niet zo'n kennis van buizenversterkers als ik zou willen, maar daarom haak ik er even op in en laat me graag nog wat wijs maken:
Wat betreft printplaatjes en ribbon connectors. Dat maakt in klank naar mijn mening niet uit. De klankmatige kwaliteit zit hem toch in de speakers, (eind)trafo's en het feit dat het een klasse A versterker is. Dat was de reden dat ik mijn Fender Hot Rod's weg heb gedaan voor de VOX AC30TBX. Niet omdat ik er over gelezen had, maar ook omdat ik het echt hoor. Deze 20 jaar oude AC30TBX heeft strakke heldere boventoon structuur, iets wat ik niet hoorde bij de Fender Hot Rod (mexicaan). Ik ging me echt ergeren aan het lelijke hoog van de Hot Rod.
Dat heeft toch alles niks met printplaatjes en zo te maken. Of vergis ik me. Wat maakt het nu echt een verschil tussen de AC30 uit het Korg tijdperk en de nieuwe (zeer voordelige) CC's.
-
Nee joh, ik heb ook niks tegen printplaten! Ik wilde alleen iets zeggen over bouwkwaliteit, aangezien je een duidelijk oordeel had over de Chinese Voxjes t.a.v. hun bouwkwaliteit. Dat de TBX beter klinkt dan een Hot Rod, ja dôh! :D
20 jaar oud zegt ook niets over kwaliteit overigens, maar goed. Laat ik het er op houden dat je vooroordeel t.a.v. de nieuwere Vox (CC, Heritage, C) mijns inziens niet klopt.
Misschien dat googlen op 'gut pics' of 'inside' in combinatie met AC30TB, AC30TBX en AC30CC, Heritage of AC30C leuke dingen oplevert, maar ik moet nu effe aan het werk. Leef je uit zou ik zeggen :)
-
Oops :sssh: hehe
Mooie feedback dan !