-
Echt impressive dat je die techniek hebt en het complete soundshapen van je gitaar en je complete nummers.
(ik hoop niet dat ik je beledig met het volgende ;) ) (ik comment nu ook buiten mijn eigen smaak gebied ;) ) maar ik heb hier een paar cd's van iron maiden en het solo werk daarvan vind ik heerlijk maar je doet veel moderne dingen met je sound en met je nummers dat maakt het wel interassant.
Keep on rockin' !
-
Thanks a lot voor je reactie Toaster!!
Dat is zeker geen belediging! Het is juist mijn bedoeling om modern te zijn met een waardering voor het oude.
-
Timo. Laat ik voorop stellen dat jij mij d'r echt vierkant uitspeelt op gitaargebied. Super chops man. Daar in ieder geval al hulde voor.
24 carat. Absoluut niet mijn ding, maar dat geeft niet. Klinkt wel te gek en nogmaals, je kunt te gek gitaar spelen. Toffe ideeën heb je ook qua productie en mix enzo. Daar houd ik altijd wel van. Vind ik erg belangrijk.
Drums vind ik niet overal even strak. Hoe heb je dit opgenomen? Elektronisch kitje? Bass mis ik heel erg. Zit dat er überhaupt in?
My Mind. Lekker. Beter gedrumd dan die vorige. Strakker enzo. Bass ook wel lekker met dat slappen. Ben zelf nooit zo van het slappen hoor, maar klinkt tof.
Stem ook lekker. Je kunt prima zingen. Lekker hoor. Gitaarsound vind ik eigenlijk erg gecompressed. Niet echt lekker open. Nu snap ik ook wel dat dit soort sounds gewoon gecompressed 'zijn', anders is het niet deze sound, word het toch anders, maar ik vind hem echt heel erg dichtgesmeerd. Daardoor klinkt de mix meteen al zo vol. Dat komt ook doordat de gitaar wat hard staat tov drums. Als je drums wat meer gelijklevelled brengt word het meer 'in your face' maar ook wat opener ofzo.
Torn Apart. Cool. Eigenlijk het zelfde als nummer 2 :D.
Wat misschien qua je dynamiek etc helpt is als je niet je hele track door 2 dezelfde gitaarpartijen hebt. Misschien eens in het coupletje gewoon 1 gitaartje en soms ook wat harmonisch accoordenwerk dat mooi in elkaar valt.
Lekker solootje hoor. Nogmaals niet mijn ding, maar wel super knap.
Dat stuk op het eind dat de drums weg vallen, maar de gitaar bas en zang doorgaan is echt heel cool! Daarmee zou je het nummer moeten eindigen! Super vet.
Ik vind wel (meer over het algemeen gesproken) de nummers erg op elkaar lijken. En ik zou qua mix en die drums omhoog pompen.
Sorry het is misschien iets minder positief dan jij over mijn werk bent, maar ik wil ook niet oneerlijk gaan doen ofzo. Nogmaals ik vind je echt een te gekke gitarist en ik kijk op dat vlak ook echt tegen je op.
Als ze geen potentie in jou zien weet ik het ook niet meer. Misschien tot volgend jaar ;)
-
Leon, harstikke bedankt voor je toffe en eerlijke feedback dude!!
@24Carat: Klopt helemaal over de drums, het is ingespeeld met van die drumpadjes, het zijn enorm lastige patterns daarop ivm. het ontbreken van 2 benen zegmaar;p. Heb nu een elektrisch setje en dat klinkt stuk beter en is 100 keer strakker, binnenkort vervang ik zo alle drums door elektronische drums.
De bas is een synthbas btw, op mijn boxen met hele duidelijke basweergave hoor ik hem wel goed terug, maar het is meer opvulling van sound ipv. aparte partijen. Als ik hem weghaal wordt het echt leeg zegmaar.
@My Mind: Thanks voor je compliment over m'n zang!
De gitaarsound is inderdaad vrij vol, maar daardoor vind ik hem zelf wel dik en vet ook. De openheid komt een stuk meer wanneer ik de nummers opnieuw inspeel met m'n rectifier (dan is er tenslotte organische openheid in tegenstelling tot de compresste, digitale overdrive van m'n POD)
@Torn Apart: Goede tip over die enkele partij. Ook dat wordt gedaan als ik de nummers opnieuw inspeel met m'n recto: dan is de sound van 1 vette partij al genoeg zegmaar, nu moet ik het echt dubbelen om het dik genoeg te krijgen.
En Thanks!!
De 2 'band' nummers zijn gemaakt voor een driemansformatie, dus daarom ben ik ook wat beperkt met de partijen enzo (normaal ben ik meer van het layeren), mede hierdoor lijken de nummers wat op elkaar. Ook zijn dit inderdaad 2 erg vergelijkbare nummers, de rest van m'n demo's zijn een stuk afwisselender, maar vond dit de 2 gaafste die echt af zijn nu.
Deze demo's zijn nog totaal ongemastered en de sounds kunnen allemaal beter (en worden beter), het zijn echt nog demo's.
Thanks again voor je eerlijke en goede feedback man!!
Ja zou vet zijn als we elkaar daar treffen! Denk dat we veel van elkaar kunnen leren! (ik vind jou echt een hele toffe gitarist maar ook zeker songwriter)
-
hehe wist niet dat je zo kon zingen man! Je gitaarspel ben ik stikjaloers op hehe :blast:
-
Thanks alot man! :)
Merci ook voor je zangcompliment!