Ik heb geen idee, wel weet ik dat mijn lp ook snel ontstemt, ik word er gek van.
je hoort ook kleine spring geluidjes als ik mijn snaar stem. Ik heb een akoustisch gibson, die ontstemt simpel weg gewoon nooit, hoe erg ik 'm ook mishandel.
Printable View
Ik heb geen idee, wel weet ik dat mijn lp ook snel ontstemt, ik word er gek van.
je hoort ook kleine spring geluidjes als ik mijn snaar stem. Ik heb een akoustisch gibson, die ontstemt simpel weg gewoon nooit, hoe erg ik 'm ook mishandel.
De sleufjes moeten zo goed mogelijk richting de tuners zijn gevijld en de snaar moet alleen aan de kant van de toets op de bodem van de sleufjes rusten. Dan is er echt maar één knik, en het maakt niet zo uit welke kant die opgaat.
Ik heb de indruk dat snaren er meer last van krijgen naarmate ze ouder worden; dan krijgen ze een permanente knik die de neiging heeft naar hetzelfde punt terug te schieten.
Zoveel leed en zo gemakkelijk op te lossen . Fabrikanten zouden hier eens wat beter naar moeten kijken , voor een paar euro zijn 90 % van de ontstemmings problemen opgelost , zet overal een Graphtech (of beter een benen) topkam op.
De duurdere Fenders (AVRI's,etc) hebben ze al wel en bv Reverend doet het ook standaard .
waarom is been gelijk beter? Ik vind been helemaal niet beter!!! ik vind het te warm, te wollig. ik vind graphtech juist lekker klinken. en dat het nog zelfsmerend is, is toeval.
bij guitarfetish ga ik een vrachtlading van die (nep)graphtech's kopen, kan ik effe vooruit.
en een kahler in je sg? no shit dat je gitaar geen tone meer heeft. op een LP kan het wel. maar op een SG? dan is de kahler de tonesuckking-king...
mijn musicman luke ontstemt ook heel snel.
misschien dat ik ook iets aan die topkam moet doen.(al ziet die er toch best goed uit)
Goeie topkam installeren en die klusons eraf, byebye stemmingsproblemen:sssh:.
Een vriend van me had ook eens een LP Deluxe gekocht, en na een tijd brak de headstock er gewoon af....daar sta je dan met een gitaar van zoveel duizend euro en op garantie hoef je in zo'n geval niet te rekenen.
Ondanks dit alles, ben ik onlangs gaan kijken om een LP te kopen en in de winkel viel me op dat dat sommige LP's hol klonken als je op het hout klopte met je kneukels.
Aan de price range lag het niet, duur of goedkoop, sommige klonken vol hout en andere niet, zelfs binnen hetzelfde type/model.
Het gaf niet echt een indruk van consistente bouwkwaliteit.
(Ik heb dit alleszins nooit gemerkt bij andere merken)