raising dead topics?
Printable View
raising dead topics?
Maple for the win!
Lelijk ding
http://www.fender.com/products/searc...tno=1144700306
Of ben ik nou te voorbarig.
Ik ben zelf in bezit van 2 stuks USA Floyd Rose Classic Strats, vintage white en 3tone sunburst superplankjes.
Ah joh, ik heb n strat met maple nek en n hotrails, en daarmee krijg je met een jcm 8/900 een heel fijn Maiden soundje hoor.
De Adrian Smith viel me echt zwaar tegen.
De So-Cal is eigenlijk hetzelfde maar veel goedkoper!
Hoe bedoel je? Want ik vind het interessant te sparen voor een dergelijk gitaar voor het beroemde Iron Maiden geluid. Een dergelijke strat blijft gewoon heerlijk.
Mogelijk een Fender MIM met Maple neck en dan de SD hotrails. Zijn collega David Michael "Dave" Murray heeft iets dergelijks. Alleen weet niet hoe goed de vibrato in vergelijking met een Floyd Rose is en of deze ook een aanpassing behoeft.
zon dure signature is leuk, maar volgens mij moet het mogelijk zijn met een goedkopere oplossing?
Wel is het zo dat als je het recente concert "Flight 666" ziet dat de Jackson meer aanwezig is dan de Fender met Hotrails. Je hoort gewoon het verschil (dat de Jackson vetter klinkt).
de so cal van charvel is rond de 1000 euro, maar verder nagenoeg hetzelfde. ook een floyd, ook een hals met 22 frets, hetzij maple hetzij pallisander (geen ebben), een jb in de brug, etc etc. alleen staat de naam van Smith niet op de headstock.
ik vind de so cals enorme bang for the buck. for a change raad ik niet (eens) een warmoth aan ;) (zou ook niet goedkoper zijn).
Wauw, thats a first! :cooler:
Ik ben het overigens helemaal met je eens. Ik ben absoluut geen fan van floyds of van dit soort gitaren, maar ik heb een paar keer op een Charvel So-Cal gespeelt en die gitaren spelen geweldig en klinken ook nog eens erg goed. De nek had iets dikker gemogen, maar dat kan de pret niet drukken natuurlijk.