op de newtone site kan je bijna al je antwoorden vinden;
-SHO: is te krijgen als bouwpakketje en omschrijving staat op de site..
-boren: ja met gewoon ijzerboortje (alu is zachter) en de afmetingen staan ook op de newtone site.
Printable View
op de newtone site kan je bijna al je antwoorden vinden;
-SHO: is te krijgen als bouwpakketje en omschrijving staat op de site..
-boren: ja met gewoon ijzerboortje (alu is zachter) en de afmetingen staan ook op de newtone site.
Daar had ik dan weer gewoon nog niet aan gedacht .. Dank!
Om toch even op de pots terug te komen. Je kan er voor kiezen lineaire pots te gebruiken maar bij de master volume wordt doorgaans logaritmisch gebruikt omdat de decibelschaal (zacht naar hard) ook logaritmisch is.
Ff in rood aangevult:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amp
Dank voor de info, G.G.! Ik zal tzt wellicht nog even bij je aankloppen (figuurlijk dan) bij vragen..
Nog 1 vraag die ik nu heb: de behuizing die jij hebt, is dat niet een BB behuizing? De verhoudingen zien er anders uit dan bij de B behuizingen namelijk..
Tenslotte; ik zat nog te twijfelen tussen bestellen bij Newtone of bij Musikding, omdat Newtone geen tantalum condensators heeft (waarvan er een voor de OCD gebruikt wordt). Maakt dat echt uit?
Weet ff niet de naam van de behuizing, maar hij is iets van 12x8x4 cm.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amp
Zo ik ben er uit, ik heb de hele meuk besteld. Even wachten tot het binnen is, en dan proberen er wat leuks van te bouwen!
Ik ben bijna zover dat ik mijn bestellijst compleet heb. Ik ga zeer waarschijnlijk 2 SHO's, 2 OCD's en 2 voltage verdubbelaars bouwen...
1 BB behuizing met OCD/SHO/18V
1 B behuizing met SHO/looper (om clean/od te schakelen)
1 B behuizing met OCD/18V
Met een beetje geluk kan Valoosj voor mij de benodigde printjes leveren. Hij heeft zijn OCD gebaseerd op de V3 en GG op de V4, dus ik wil beide gaan bouwen (7 onderdelen verschillen van waarde en/of type) en dan zie ik wel welke het beste bij mij past. Beide OCD's worden 9/18 volt schakelbaar, (hopelijk) zonder 18V op de LED en de SHO te zetten...
Bij de SHO/looper moet ik nog kijken of het clean kanaal een volume potmeter (500K log) krijgt of dat deze ook door de SHO heen gaat, maar dan met een eigen potmeter (5K lin) en de SHO aangepast zodat hij ook < 1x kan versterken (2K7 ipv 5K1).
Ik heb alleen nog een paar vraagjes (aan G.G.?)
1. Wat is 100nF NP?
2. Is de log/lin potmeter vraag al beantwoord?
3. Grappig dat nog niemand tegen je gezegd heeft dat 'Off' met 2 efjes is ;)
NP is non polarized. Geen elco dus. Dat was een foutje dat ooit in een schema van de ocd stond.
Zo, de bestellingen zijn de deur uit. Ik heb op aanraden van Valoosj ook alle weerstanden in carbon besteld.
Nu eerst even wachten op de bestellingen... http://cache.hyves-static.net/images...ey_waiting.gif