Mmm, ik heb tot nu de lampen in mijn 3+se nog niet bekeken, iets wat ik normaal onmiddellijk doe bij elke andere amp. Tja, het ding klinkt gewoon te gek met de huidige lampen dus... :cooler:
Printable View
Mmm, ik heb tot nu de lampen in mijn 3+se nog niet bekeken, iets wat ik normaal onmiddellijk doe bij elke andere amp. Tja, het ding klinkt gewoon te gek met de huidige lampen dus... :cooler:
Iemand een idee hoe de CAE 3+ reageerd op een tube screamer?
Ik wil eventueel een tube screamer in mn rackje bouwen als dat nut heeft... Ik ben ondertussen een pedalboard aan het bouwen voor wat pedalen en 1 ervan is een ZW van MXR. Ik kan dat morgen al proberen maar een echte TB is dat natuurlijk niet :)
iemand daar ideeen over?
Mwoah... Ik heb een tijdje een Keeley TS9 ervoor gehad, maar die maakte het toch te neuzig naar mijn mening. Uiteindelijk gebruik ik nu de Red Snapper en de OCD, die werken beide fantastisch met de CAE. Met name de laatste....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
Morris
De OCD is inderdaad te gek. Maar tot nu toe nog nooit behoefte gehad aan een pedaal in de CAE. Klinkt gewoon van zichzelf al te gek. Gewoon inprikken en gaan!
Nou. ik heb wat gerommeld met de zakk wylde ervoor maar hij klinkt idd geweldig zonder poespas erbij!
Lekkere amp blijft het! Tis echt een hele verademing die amp kwa spelen. Ik hoop volgende week na het project waarbij ik op mn tol en rackje speel te kunnen gaan beginnen met het opbouwen van het nieuwe systeem.
2 4HE rackjes met daarin alles incl. de CAE... Het wachten is nog op mn rackwah...
tuurlijk, nodig is het niet natuurlijk ;-) Maar probeer het voor de gein toch eens op het cleane kanaal (zonder de EQ) voor een licht overstuurd randje. Ingesteld als boost. Dat klinkt hemels.. zo gebruik ik hem ook en op die manier heb ik feitelijk 4 goede basissounds (clean, crunch (op kanaal 1), medium gain op kanaal 2 en lead op kanaal 3. Op kanaal 2 voegt de boost dan nog eens een extra punch, sustain en definitie toe mocht je het nodig hebben.
Ik wil niet anders meer ;-)
Morris
Dat is nou precies wat ik doe. Ik vind ch2 subliem maar mijn sweetspot op ch2 heeft redelijk wat gain. Om echt lichte crunch te hebben gebruik ik een pedaaltje op het clean vb Okko Diablo. Deze werkt dan ook nog eens prima om op ch2 nog net wat meer te krijgen. Ch3 gebruik ik voor dikke vette leads of voor het zwaardere werk. Ik gebuik trouwens ook nog een Analogman modded SD9 erbij voor weer net wat anders. Die werkt ook prima op clean en ch2. Nee, het publiek hoort dat verschil uiteraard niet maar ik wel en belangrijker, de feel verandert erdoor. Clean + Okko + SD9 is trouwens ook erg vet :seriousf: :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morris
Tis echt niet normaal zoals die amp reageert... Ik blijf draaien en nieuwe sounds vinden...
Heb ik een mooie sound gevondenen speel ik in een heel andere stijl klinkt de amp opeens ook heel anders... :-)
Speel ik een stukje solo in de trant van vai doet ie dat speel ik met de zelfde instellingen Santana dan klinkt dat weer heel overtuigend... echt een heel bijzondere amp!
Ik heb 2 tubescreamers besteld bij Musikding.de. als ze in elkaar geschroefd zijn ga ik er meer rommelen. ook nog even zoeken naar een leuke midi looper die reagereerd op PC's en we kunnen er weer tegen :)
Bedankt voor de hulp iedereen!
Wat maakt de Bogner speakerkasten qua sound beter dan de Bag End ?
zodra ik de switch heb gemaakt laat ik het weten. met andere woorden ik heb geen idee. blijkt dat dit beter was koop ik ze gewoon weer terug...
Ik ben dus gewoon wat aan het rommelen :)