hou er dan wel rekening mee dat lak of verf ook ruimte inneemt en maak de verzink rand ietsje ruimerCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat
Printable View
hou er dan wel rekening mee dat lak of verf ook ruimte inneemt en maak de verzink rand ietsje ruimerCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat
Ik denk dat in idd wel ga verzinken; lijkt me mooi strak. D'r zitten een aantal rechte hoeken aan die stukken, dus dat wordt voorzichtig beitelen hier en daar.
En checken of m'n cavities dan nog diep genoeg zijn.
Goed idee!
Vandaag heb ik no 1 hops' tip gevolgd om mijn schakelpanelen in de body te verzinken. Dat was nog een beste klus, maar het ziet ernaar uit dat het absoluut de moeite waard is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DJDWFXRR-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TC4TJRDN-D.jpg
Ik geloof nu dat het materiaal van die paneeltjes, en ook van de toets, geen meranti maar merbau is. Ik las daarover nl. gisteren dat het kleine zwavelstreepjes bevat en dat is precies het geval met dit hout.
Weet iemand of dat kan kloppen?
ziet er echt goed uit nu het verzinkt is
echt een verbetering zo dat verzinkte.
wow ziet er vet mooi uit als het zo verzonken ligt, doe je zometeen een hele
serie? Zoja wil er wel 1 :D
ik heb eerlijk gezegd wat moeite met die grote houten inlays, het hele ritme van de essen nerfstructuur wordt erdoor verstoord. Maar een ander zal juist dat weer te gek vinden.
't Hakt er wel doorheen hé!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
Het is meer ontstaan door de vormen van de body dan door de houtnerf, ook niet om daar persé doorheen te snijden; wel het contrast van recht en rond in de body.
Maar houtnerf is altijd wel mooi, zonde om geweld aan te doen. Als ik nog 'ns een echt mooie plank heb (gebookmatched misschien) lijkt het me wel de moeite waard om alles van achter te doen en de voorkant zoveel mogelijk intact te laten, of het ontwerp vanuit de nerf maken.
Hoe dan ook, aan deze is wat dat betreft niets meer te doen, en de body wordt nog donkerblauw, ik denk dat dat heel anders gaat ogen.
is mooi geworden, beter dan erop.
wat betreft de vorm geef ik barno gelijk. als je transparant afwerkt.
maar als de body een dekkende kleur krijgt is het nerf richting probleem weg.
als ik het zo zie krijg je nu wel een probleem wanneer je gaat lakken en verven en de routing kleiner en de deksel groter word.
't Wordt een beetje van allebei: het hout van de body wordt blauw gebeitst en dan gelakt, de inleg alleen gelakt. Ik denk dat het blauw redelijk donker gaat uitpakken; dus dat de nerf wel zichtbaar is maar niet heel erg 'in your face'.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
We zullen zien.
Ze zitten nu nog redelijk krap. Ik ruim dat nog wel een beetje uit en denk daarbij dat de dikte van beits wel mee zal vallen; en aan de binnenkant van de kier ga ik geen dikke laag lak zetten. Misschien dat ik de inlays wel in hun uitsparingen leg bij het spuiten van de top. Het is me al eerder opgevallen dat die Motip-lak nauwelijks in kieren terecht komt én heel erg dun uithardt.