Nee dat ligt absoluut niet aan de pickup. Dit ligt 100 % aan de plaatsing. Pickups zijn prima. Niks mis mee.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jerome
Printable View
Nee dat ligt absoluut niet aan de pickup. Dit ligt 100 % aan de plaatsing. Pickups zijn prima. Niks mis mee.Citaat:
ziet er vet uit. Vooral dat zwarte
Hoe weet je dat dat het niet aan de pups ligt?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Heb je er al andere pups ingehad dan?
Als je een (goede) pick up bijvoorbeeld 1 of 2 cm naar voren of achter plaatst gaat die echt niet ineens neuzig klinken...
Zeker wel. Positie is het belangrijkste voor het 'type' geluid. Waarom denk je dan een standaard Strat of Tele zo 'rond' op de bassnaren klinkt? Omdat die verder naar de hals te zit.Citaat:
Ik heb het al met meedere gitaren mee gemaakt. O.a. mijn Gretsch en mijn Epi wilshire (maar dan het hals element). Een Gibson of Epiphone SG heeft dat ook met het hals element. Zit net 0,5 tot 1 cm naar achteren waardoor het een ander geluid geeft. Hetzelfde met 24 frets gitaren.
Edit: Waarom denk je dan dat een hals element zo anders klinkt dan een brug element? Niet omdat de elementen nou zo anders zijn.. Ligt compleet aan de plaatsing.
Dwz dat je een 'halspu' net zo goed in de brug kunt zetten, en dan gewoon een 'brug' geluid hebt.
binnen 3 maanden staat ie weer te koop dus :satisfie:
haha, zet het uit je hoofd Leon, anders blijf je maar gitaren kopen en verkopen ;)
Leuk ding Leon!!
is zeker waar. kortom: tis een miskoop. Terugbrengen en (in)Ruilen die handel. klaar.Citaat:
We zijn 'm aan het modden. OMG als dit lukt ben ik echt blij.
Ja tuurlijk is positie belangrijk voor het geluid.Citaat:
Ik bouw en verbouw al 30 jaar gitaren, dus als ik dat nu nog steeds niet zou weten...
Alleen het is echt niet zo dat 1 cm naar voren ineens een neuzig geluid oplevert.
En als m 1 cm naar achter plaatst dat je dan ineens een geweldige sound hebt met precies hetzelfde element.
Maar nogmaals, hoe weet dat het niet aan het element ligt?
Heb je er al andere pups ingehad dan?
Ik heb al een aantal gitaren met lowbudged imitatie Gibson humbuckers gehad en dat neuzelige komt mij nogal bekend voor...
dat ga je met 1 cm naar achter niet oplossen...
BTW, een goed element klinkt nooit neuzig