Joh nogmaals dank voor de hulde en de suggesties, en ik ben het in zoverre met je eens, behalve in de vorm van een aantal dingen:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
- dat er (nog) door niemand/weinig naar gekeken wordt, tja, het staat er ook nog maar net een maand ofzo, op de lange termijn kan het hopelijk blijven staan want er staat toch nog wel nuttige info in. maak ik me niet zo'n zorgen om.
- Het direct sluiten van dergelijke topics, tja, daar komen we weer op de discussie die al gevoerd is; direct doorverwijzen: ja, en dat is ook al een paar keer gebeurd zag ik, maar een topic direct sluiten: alleen als de discussie in dat topic compleet zinloos wordt, mede doordat je wel eens meemaakt dat mensen gewoon niet willen/kunnen luisteren, bijvoorbeeld. Maar dat is een mod-beslissing. Bovendien zijn sommigen van mening dat de discussie, dan wel niet vaker gevoerd, toch altijd wel leuk blijft, zeker voor nieuwelingen die het gevoel kunnen krijgen dat ze echt geholpen worden, ipv direkte slotjes op het topic en een kouwe verwijzing naar een FAQ.
- Ik vind ook dat zo'n FAQ (en dat geldt voor elke stickie) hulpmiddelen zijn en zijn heus niet heilig en/of compleet. Deze aanschaf-FAQ bijvoorbeeld is gewoon een verzameling adviezen gerangschikt op onderwerp/vraag en er zal altijd iemand zijn die een nieuw/anders advies heeft. En daar zijn de losse topics voor.
Dus...
Ik snap je standpunt wel hoor, maar als mods ook nog eens moeten gaan opletten of het onderwerp van een topic nou wel of niet terug te vinden is in wat voor sticky dan ook.....en dan resoluut slotje doen....het geeft mensen die op het topic willen reageren, omdat ze misschien een goeie tip hebben, ook niet meer de kans om te helpen, omdat het topic ineens gesloten is.
Volgens mij zou dat de collectieve informatiestroom (kun je dat zo beschrijven :???: ) een beetje in de weg zitten.
Joh zoals ik al zei, de FAQ staat er nou eenmaal, hij mag blijven volgens mij omdat er als het goed is geen paardekak in staat, en als er ook maar één iemand per maand mee geholpen is , dan is er één kersverse gitarist weer wat wijzer. En daar gaat 't om wat mij betreft.
Maar da's mijn €0,02.....:D
Bedankt voor je reactie wederom iig, zo blijft 't een beetje leven dit topic. Ben namelijk wel benieuwd wat meer mensen ervan denken...