Jemig de pemig, dat is wel de moeder aller frezen ja......
Hoe ben je daar zo bij gekomen?
Printable View
Jemig de pemig, dat is wel de moeder aller frezen ja......
Hoe ben je daar zo bij gekomen?
Hey luitjes :)
Idd, het wordt een neck-through.
Ja, dat freesje wil wel, toen ik met mijn LP begon, heb ik gefreesd bij een kennis op deze machine,( dit is eigenlijk een metaal frees machine ) , echter was mijn kennis op een gegeven moment van plan een andere machine te kopen, en daar mocht ik dan met hout niet op gaan frezen.
Wij hebben toen deze machine van hem overgekocht, en tot op heden heb ik ( en manlief ook niet ) er geen spijt van, freest geweldig, zeker met de grotere maten , grote stappen en snel thuis.
groetjes Charlotte :lp:
je kunt gelik wel 2 gitaren bouwen zeg! uit dat resthout.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
dat gaat ze ook doen -> zie een eerdere post van haar. Uit het binnenste gaat ze nog een lp bouwen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimmU
Vraagje: waarom niet gewoon gebogen zijkanten, zoals het bij een ES hoort? Ik bedoel, nu krijg je weliswaar een kleiner, handzamer gitaartje, maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel een zwaarder gitaartje, en vanwege alle short grain is het ook nog bij de staart (Enzo) minder rigide dan gebogen duigen.
~~~~~~~~~~Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door javaca
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
het zwaarder en handzamer lijkt mij geen probleem. Wat ik WEL een probleem vind is de kans op scheuren, zoals jij dat al zegt. Dit voelt voor mij aan als het principe 'goedkoop is duur-koop'.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
Hey Allemaal, :)
Ik denk dat het allemaal geen probleem zal zijn, zie de foto's hieronder.
Ik ben echt niet degene die het wiel uitvindt, zie ook de foto's hieronder van een PRS hollowbody.
Gewicht en afmetingen blijven uiteraard persoonlijk, nogmaals, hij wordt voor mijn neef, en hij wil het zo gebouwd hebben.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...hollow%201.jpg
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...hollow%202.jpg
groetjes Charlotte :lp:
Ziet er tot dusver al heel goed uit. Ik ga dit topic zeker volgen! :)
Ik heb PRS hollow-body achtige gitaren zelf gebouwd, ook volgens hetzelfde principe, hoor, maar dan wel met zijkanten van ruim 15 mm breed, minimaal 13mm (1/2"), breeder bij de strap buttons. Minder vind ik bij de end-grain gedeeltes nogal vragen om moeilijkheden/potentiele problemen. De vorm (die hele scherpe bochten bij de horns) waren voor mij reden genoeg om niet te proberen om te buigen.