Bij tuisgebruik, speel ik op mijn ibanez sa120, zelfgemaakte patchkabels, een vox AD15, boss ce-3, JH-1 wah, CM RedRepeat, G2.
Printable View
Bij tuisgebruik, speel ik op mijn ibanez sa120, zelfgemaakte patchkabels, een vox AD15, boss ce-3, JH-1 wah, CM RedRepeat, G2.
Misschien eens wat George l's pluggen en kabel aanschaffen.
Kwaliteit kabels scheelt ook.
Nee, maar de "brom/ruis" is echt een effect en i weet 99% zeker dat het van mijn chorus komt want je hoort als het waren, een brom, die dan afsterft en weer terug komt.
In dat geval, probeer dan echt maar eens een ferrietblokje direct na je chorus...
Vergeet het maar met die Ebtech dat je geluid er helderder van wordt. Het tegendeel zelfs. Irritante hum ben je kwijt, maar het sprankelt voor geen meter meer. Ik heb 'm heel even gebruikt om wat hum weg te halen door twee gestackte pedalen en ik vond het helemaal niks. Die ligt nu dus tussen de rest van de berg wat ik niet meer gebruik.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VanBiLL.com
Btw, wat is een ferrier blokje???
Ja, sorry ik weet ook iet wat een ferriet blokje is.
Dit wordt er bedoeld: http://www.intronics.nl/is-bin/INTER...cAAAEQVBZLcu54Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
Maar of dit werkt op gitaarsignaal.....?!?!?? Zou voor mij iets nieuws zijn!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boss
en voor mij een goedkope oplossing:D
Dat is idd een ferrietblokje. Je ziet ze vaak ook op computer randapparatuur e.d. Ik zeg niet dat het altijd helpt alleen in sommige gevallen bij ruis - en dus zeker niet bij brommen, dat komt van een aardingsprobleem - helpt het. Althans, bij mij help het een heel hoog frequente ruis na de POD weg te halen.Citaat:
Dit wordt er bedoeld: http://www.intronics.nl/is-bin/INTE...HcAAAEQVBZLcu54
Maar of dit werkt op gitaarsignaal.....?!?!?? Zou voor mij iets nieuws zijn!
Ik denk dan maar zo; helpt het, mooi meegenomen, anders moet er een moeilijkere optie komen...
Zo zie je maar dat wat je moet doen om je set-up te krijgen zoals jij het goed vind, erg verschillend is. Bij mij wordt het geluid op mijn thuisrig er juist iets helderder van...(misschien omdat mijn versterker zijn netspanning uit de effectbak krijgt - ben ik ook niet zeker van).Citaat:
Vergeet het maar met die Ebtech dat je geluid er helderder van wordt. Het tegendeel zelfs. Irritante hum ben je kwijt, maar het sprankelt voor geen meter meer. Ik heb 'm heel even gebruikt om wat hum weg te halen door twee gestackte pedalen en ik vond het helemaal niks. Die ligt nu dus tussen de rest van de berg wat ik niet meer gebruik.
Ruis en brom zijn vaak lastige dingen en de oplossingen zo mogelijk complexer...
Niet alles gelezen, maar probeer je chorus eens met een batterij te voeden. Als de ruis dan weg is, moet je een betere power supply kopen of door blijven gaan met batterijen