Heb je nog wel tijd om gitaar te spelen :P ?
Printable View
Heb je nog wel tijd om gitaar te spelen :P ?
Hey Luitjes; :P
Hier een foto'tje van de Jem:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...013%20%202.jpg
Dat moet 'ie worden dus.... . :roll:
En Olaf, nee , hier komt geen flower pattern op, maar dots met led's erachter. 8-)
Enneh , mdb , ja ook om te spelen heb ik nog tijd, ben tenslotte niet constant aan het bouwen,(lijkt misschien wel zo), is ook niet goed als je dat zou doen, voor mij tenminste,dan loop je nl het risico dat je te snel wil gaan, en dat je iets verprutst. :lol:
ik wil niet rot doen, maar hoe wil je die leds in de hals gaan leggen, als ie al " klaar" is?? mij lijkt een nek van scratch maken juist veel makkelijker. kan je de bedrading en solderingen makkelijker wegwerken. nu moet je denk ik onhandig gaan zitten kloten.
nog een ideetje voor je:
ik heb wel eens een gitaarhals gezien, bewerkt met glasvezel. i.e.: die sidedots waren het uiteinde van een glasvezelkabel, en al die kabeltjes werden gevoed door een lichtbron, ergens in de potcavity. wellicht is dat iets voor je? of te gecompliceerd?
lijkt me juist niet, bedrading gewoon langs de trusrod channel doen, dots uitboren, leds erin...dots er weer op en klaar....
tog?
Hey allemaal, :P
Tav Orpheo, Keesz heeft het bij het juiste eind, dat is ongeveer de manier zoals ik het ga doen.
Glasvezel is idd ook een optie, maar als je naar ome Steve Vai kijkt, zie je dat hij helder blauwe led's aan de voorzijde heeft, en dat lukt dus niet met glasvezel.
Tzt zal ik uiteraard weer wat foto's er van maken en posten.
Nog een mooie site over ledjes om te kijken, en die ongeveer op dezelfde manier te werk gaan:
http://www.simscustom.com/html/home.htm
groetjes Charlotte . :wink:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ome Steve juist wel dat glasvezel systeem heeft.
een led heeft 2 pootjes, die moet je ombuigen. hoe wil je dat doen door de toets heen, EN t dan nog eens vastsolderen? dat moet heel strak zitten, want veel ruimte heb je niet. ik zou t anders doen, veel simpeler. maar goed, tis niet mijn hals noch gitaar.
Als je bezig bent aan je tweede kun je misschien wat pics posten? het liefst in een ander topic uiteraard en als je al verder bent gekomen dan de ontwerp tafel (daar houd het bij mij meestal op).
Dirk
Hoi Luitjes :P
Ik ga hier, zoals ik al eerder vertelde, ook weer een Topic van maken,laat het wel weten als het zover is. :roll:
Tja, en de constructie , dat wordt gewoon praktisch bezig zijn, wijst zich vanzelf straks, maar dat zien jullie dan wel op de foto's.
groetjes Charlotte . :wink: