-
Ik neem dat bedoeld werd dat een TC2290 de perfecte compagnon kan zijn voor de Pedalpro. De TC Electronics apparaten zijn al jaren lang mijn favoriet m.b.t. smaakvolle presets etc. Toch zou ik voor de Pedalpro misschien sneller neigen naar Lexicon of Eventide.
-
Ja, of Strymon, of BOSS/Roland, Line 6, etc. Zo kun je wel aan de gang blijven...
Het moet wel on topic blijven hè. :)
-
TC 2290 is opzich wel uniek, dit vanwege de 1MHz sample frequentie.
Top audio app. heeft een sample frequentie van 96kHz.
-
@Henri: een beetje offtopic mag wel ;-)
Ik vind het zelf wel een interessante discussie en ben ook wel benieuwd wat anderen naast een analoog effect apparaat zouden zetten. De Vintage Revolutions Pedalpro is zo namelijk zo goed in analoge effecten dat het gewoon boeiend wordt wat je nou als extra digitaal effect zou willen inmengen...
-
Ja, als je het zo bekijkt is de 2290 wellicht een goede kandidaat, maar ook een G-force zal dan niet misstaan, en wat jij al aangaf, Lexicon en Eventide. Het blijft een kwestie van smaak. The Edge van U2 zet gewoon de hele pleuriszooi in z'n racks. :)
-
Dan zou ik qua rack gear ook wel voor een TC2290 gaan hoor, nog steeds de vetste digitale rack delay die ik ken, een Eventide Eclipse kan daar wat mij betreft niet tegenop en de G-Force of dat Lexicon spul al helemaal niet.
-
Hi guys,
I also have been wondering about what would be the best digital unit to combine with the PedalPro.
Keep in mind that the PedalPro has a mixer and two programmable preamplifiers that allow to reach +4dBu level !
Therefore, you should consider most of the DSP and not only the once designed for guitars
In my view the series DSP4000-DSP7000 have absolutely fantastic delays and reverbs.
-
Het mooiste wanneer je PedalPro met digitale processors combineert is dat je ze op 100% wet instelt en dan met de post-loop een mix maakt van het effect en je analoge signaal... Dat klinkt en speelt een stuk lekkerder dan volledig door een digitaal effect gaan. Denk dat ik mijn LXP-1 weer eens uit de kast haal...
Rogier
-
Ik heb zelf een 'simpele' gebruikte Lexicon Reflex gekocht voor maar 60 Euro voor alleen wat reverb effecten. Na het lezen van de Sound on Sound review: "On the inside, the Reflex uses one of the new Lexi II chips developed for the PCM80, providing the latest reverb algorithms. Improvements are particularly noticeable in the definition of the Hall reverb's early reflections, together with a much more natural high-frequency content (compared with an LXP15). This is not to say that the Reflex is a cheap PCM80, but it could possibly represent the next generation in quality budget effects.
Conclusion: The reverbs, as you would expect from Lexicon, are superb. Fine control of colouration is possible using High Frequency Cutoff and Bass Multiply in conjunction with Room Size (8-71 meters in 64 steps). The new Hall reverb benefits from Early Reflection level, delay and diffusion parameters, and of particular note is the lovely Plate algorithm. This is full of detail and richness but without a hint of muddiness, making it perfect for all your needs."
Dus gewoon maar eens gekocht voor een habbekrats op marktplaats en ik ben er inmiddels nog steeds erg blij mee wanneer ik een effect met wat reverb gebruik. Het hoeft dus ook niet altijd een dure oplossing te zijn.
-
Ik gebruik nooit reverbs.
En voor die ene keer dat het misschien toch nodig zou zijn, gebruik ik de reverb van mijn versterker wel (is ook midi schakelbaar).
Omdat ik wel graag pitch effecten wil kunnen gebruiken, ga ik de PedalPro gebruiken in combinatie met een Eventide Pitchfactor, omdat ik deze voor mijn doeleinden beter klinkt dan een G-Force, en ik niet te veel / te diep wil programmeren, en ik ook nog een hekel heb aan effectprocessors die er een halve set over doen om van preset te wisselen.
In eerste instantie ga ik de Eventide Timefactor (die ik al een paar jaar naar volle tevredenheid gebruik) combineren met de PedalPro en Pitchfactor. Dan kan ik de analoge delays van de PedalPro voor de Pitchfactor houden, en de digitale delays erna.
Geen idee of het nut heeft, maar kan de Timefactor er altijd nog uit gooien.