Dank, ik zag al de discussie hier over de waarde. Op eBay zag ik ze staan voor bedragen als €400, wat me ook wel erg overdreven leek.
Printable View
Dank, ik zag al de discussie hier over de waarde. Op eBay zag ik ze staan voor bedragen als €400, wat me ook wel erg overdreven leek.
Komt omdat de big box versie niet meer gemaakt wordt en dat de DMM-reeks (dus nu de Deluxe Memory Man with Tap Tempo) met de 'goede chips' zou stoppen omdat de chips op zijn (grote kul, natuurlijk). Dus daarom proberen mensen ze voor die prijs te verkopen.
Inderdaad. Geen idee hoe sommigen ze zo krijgen ... Een van de twee die ik nog heb is helemaal crusty en ook vrij erg bekrast:
http://i6.photobucket.com/albums/y24...M-original.jpg
Ach, het heeft wel wat!
Nou ja, als hij is nagekeken en TB'ed en hij doet 't perfect... maar een beetje kul om dit zonder adapter aan te bieden. Maar goed, da's de keuze van de verkoper. Ik vind het iets te veel, maar niet overdreven.
Niet echt. Een MN3005 chip vinden is een eitje. Klop maar in op ebay en je hebt meteen 10-tallen aanbiedingen uit Sina. Een MN3005 vinden die ook echt een MN3005 is en geen fake (omgecatte MN3008 of een ding wat uberhaupt niet werkt) is zo ongeveer schier onmogelijk. Een echte kost al snel een euro of 40-50 en daar kun je dus als fabrikant echt geen produktie pop draaien.
Panasonic is begin jaren '90 al gestopt met het maken van BBD chips. Alles wat er over is is dus NOS en al jaren terug in grote partijen opgekocht door EHX en een paar andere jongens.
Als jij het zegt zal het wel kloppen. Ik kan me alleen niet inbeelden dat die chips nooit meer gemaakt kunnen worden. De kosten zullen dan wat hoger zijn, wat waarschijnlijk ook de prijs van de DMMwTT verklaard. Daarnaast zijn er overigens nog genoeg DMMs op de markt en zullen die ook altijd blijven circuleren. Ik voorzie dus niet echt een DMM-tekort.
Klopt. gedeeltelijk.
De MN30xx-en kregen broertjes. De MN32xx. Werkt op 9 volt terwijl een MN30xx liever een volt of 15 "ziet". Ook die MN32xx-en zijn discontinued. Daarvan zijn echter een paar remakes op de markt. De BL3208 (2048 stages) en BL3207 (1024 stages) van Shangai Belling en de V3205 (4096 stages) van CoolAudio (onderdeel van Behringer). Voor de MN30xx's besteen deze alternatieven niet. En da's jammer. Die hebben net wat meer headroom.
Ja, dat verhaal is half nog blijven hangen. Had ik al eens gehoord via bernardduur. Het enige wat me dan nog 'dwars zit' is dat het toch totaal niet moeilijk moet zijn om zulke oude technologie te hermaken? Dat moet nu toch totaal niet meer moeilijk zijn?