Zijn dat gemeten amperes of wat de fabrikant opgegeven heeft? Daar kan namelijk nogal verschil in zitten.
Printable View
Heb je het dan over de spanning of de stroom?
En de pedalen zelf doormeten bedoel je? (daarvan weet ik niet waar ik wat moet meten :dontgeti:) Of de spanning/stroom die de meegeleverde adapter leverd?
Is het trouwens niet mogelijk om van een 12V DC een 12V AC uitgang te maken op zo'n powersupply? Is dit in principe niet een kwestie van een gelijkrichter circuitje eruit knippen?
Thanks, ga ik zeker even doen.
Maar ik zit dus alsnog met de verschillende spanning kwestie. Heeft iemand tips?
Wanneer je gaat gelijkrichten stijgt de spanning met wortel 2 (ga het technische verhaal even niet uitleggen, dat staat uitgebreid op wikipedia etc. mocht je interesse hebben). Dus 12VDC is een gelijkrichting van (ongeveer) 8.5VAC. Daar schiet je helaas niet zoveel mee op.
@HaroldA: je meet dan wel de constante mA's, sommige pedalen kunnen pieken vertonen in verbruik, dat kun je alleen meten met een scoop (of vermogensmeter).
Sommige meters kunnen inderdaad pieken meten, maar dan weer niet 'hoe lang'. Een voeding van 300mA kan vaak makkelijk een piek naar 350mA leveren (wellicht zelfs veel en veel meer) als het voor een paar milliseconde is, daarna zakt de spanning in, nog veel later daarna gaat er of iets stuk of wordt er een beveiliging actief. De enige echte manier om het te meten is de stroom uitzetten tegen de tijd en het gemiddelde te nemen over een lange tijd (paar seconde) intensief gebruik.
In de praktijk kun je net zo goed de waardes van de fabrikant nemen en je voeding een 20-30% overbemeten kopen :chicken:.