Mwaua, beter genoeg om niet meer ziek te zijn. Ik heb nog niet eerder zo lang last gehad van n griepje. Morgen weer aan t werk iig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers
Printable View
Mwaua, beter genoeg om niet meer ziek te zijn. Ik heb nog niet eerder zo lang last gehad van n griepje. Morgen weer aan t werk iig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers
Gisteren tot half 12 bezig geweest met de payback, hij werkt.
Eerst deed hij nog wat vreemd, maar toen ik het allemaal beu werd en wou stoppen reageerde hij normaal. Vanavond nog even testen of hij niet weer flipt, en dan verklaar ik hem af.
Gisteren stopte bv de opname zodra er gitaargeluid kwam. Erg vreemd, dus ik dacht dat de chip te veel signaal binnen kreeg, maar dat is miraculeus verdwenen.
Nu nog even aan de toekomstige eigenaar vragen welke kleur hij hem wil, en dan kan ik ergens deze week wel een filmpje posten.
Mooi dat ie t doet. Ik ben benieuwd naar t filmpje!
Miraculeuse oplossingen bij fx geloof ik nooit zo ;) T kan nu ineens weg zijn, maar dat zou kunnen betekenen dat het straks ook ineens weer terug is. Lijkt me wel een risico?
Ja ik zou het ook nog even doortesten. Waarom flipt het ding bijvoorbeeld. dat moet een oorzaak hebben en kun je niet afdoen met: "maar opeens doet-ie het normaal". (of zoiets). Zal je tijdens een gig hebben. :(Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
Fuck fuck fuck!
Gisteren met de looper liggen prutsen. (ondertussen heb ik er al een 2e bijna klaar voor Jef)
Ik dacht dat het debuggen gedaan zou zijn nu ik de gigantisch stomme fout in het oorspronkelijke schema gevonden had. Maar toch niet.
Er zitten 2 fouten in die van Jef, 1 in die van mij.
Fout die enkel bij Jef zijn looper voorkomt
Als ik gewoon alle snaren van hoog naar laag speel terwijl ik alles opneem gaat het goed. Bij de playback stopt alles dan vanaf dat ik de lage E speel, of wanneer ik meer dan 2 snaren tegelijk speel. Zeer vreemd! Speel ik enkel met de hogere snaren dan werkt het goed, blijft het ding loopen.
Fout die bij beiden voorkomt
Druk ik dan op stop voor dat het einde van de loop bereikt is zou de playback moeten stoppen. Dat doet hij ook. Meestal. Je hoort het loopje niet meer spelen, maar het lampje flikkert soms nog wel (als het flikkert is de chip nog aan het afspelen). Dit blijft flikkeren tot het einde van de loop en dan stopt het. Druk ik ondertussen (terwijl het nog flikkert) op de play/stop knop dan hoor ik idd dat het nog bezig is met spelen. Normaal gezien moet het dus terug van het begin afspelen zodra ik op play druk.
Gisteren werkte het soms wel goed, zoals in onderstaand filmpje, en om onverklaarbare redenen deed het 2min daarna wat ik hierboven beschreven heb. Ik wil deze fucking bug eruit :mad:
Mijn looper heeft dat probleem van de lage E snaar niet, enkel die van Jef doet dat. Maar beiden hebben ze wel t probleem dat de playback niet altijd stopt als ik op stop duw. Iemand enig idee?
http://i69.photobucket.com/albums/i4...LofiLooper.jpg
De info van Tonegod, waar ik denk dat het probleem zit.
Playback
All that is needed to start a playback cycle is to ground the playback pin using a switch (Figure 5). There are two playback pins included, PLAYE (pin 3) and PLAYL (pin 4), which are intended to be used depending if the playback switch is toggle or momentary. PLAYE is an edge triggered input that starts and continues playing back the whole loop when pulled low even if the input is goes high during the playback. PLAYL plays the loop when held low. If the input goes high during playback it will stop the loop and start from the beginning when pulled low again. I choose to use the PLAYL input because the playback can be interupted and restarted from the beginning on demand instead of waiting for the loop to end as with the PLAYE input. This is handy if you need to sync the playback to something.
Schema:
http://geocities.com/thetonegod/payb...ayback_v11.jpg
Ik begrijp niet wat hij bedoelt met when the input goes high. Als ik hierachter kan komen is het misschien zo opgelost met een kleine aanpassing. Als ik mijn gezond boerenverstand gebruik zegt dat mij dat de input niet weer de hoogte inschiet wanneer ik op de schakelaar druk. Maar ik heb de kennis niet om te weten wat eraan te doen is. Wat vooral vreemd is, is dat het probleem verschijnt en weer verdwijnt.
Dat probleem dat enkel bij Jef zijn looper zit ga ik eens testen door de chips van pcb te wisselen, dan zie ik of het aan de chip ligt, of aan de pcb. En dan kan ik daar weer verder naar zoeken.
BTW: Aad, ik heb je nog gepm'd over die switcher voor Bram79
Hij zegt hier dat hij de PLAYL gebruikt omdat die de loop afspeelt totdat de input weer hoog wordt. Als de input weer hoog wordt en daarna weer laag gaat de loop opnieuw beginnen zodat je kunt synchroniseren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Citaat:
wat betreft die storing door de lage E of meerdere tonen, dat zou het inputniveau kunnen zijn. Er gebeurt nogal wat binnenin de chip dus ik zou me kunnen voorstellen dat bij eventuele oversturing het ding wat in de war raakt. Kan per type verschillen. Misschien trimpotje op de input?Citaat:
PM beantwoord.
En vreemd genoeg was gisterenavond elk probleem weg. Enkel een vreemde soort geluid (geen brom of ruis, maar nog anders) als de payback gebypassed werd. Maar die is niet true bypass, dus mss toch maar eens kijken of dat niet anders kan. Volgens mij zitten er toch spoken in deze pedaal :D
Waarom o waarom werkte hij toch perfect tijdens het filmpje, en is ie derna beginnen flippen :(
Sommige muziekanten spelen ook beter als ze gefilmd worden :-)Citaat:
Heb je dit al bij Tonegod gemeld?Citaat:
Ik heb het gemeld, nog geen reply na 1 dag.
Momenteel denk ik erover om de switch voor de playback anders te bedraden, zodat de pedaal true bypass wordt, en je dus op record en play moet drukken als je wil opnemen. Alleen zie ik nog niet goed in hoe dat juist te doen, want het zijn niet enkel in en output die aan de play switch hangen.