ah, inspiratie voor mijn nieuwe board.
Heeft iemand enig idee wat Paul Lenders op zijn hout spuit/verft?
Gewoon matzwarte verf met matte finish?
http://www.paullenders.com/images/ri...1/02_large.jpg
Kunnen we het herleiden vanaf deze foto?
Printable View
ah, inspiratie voor mijn nieuwe board.
Heeft iemand enig idee wat Paul Lenders op zijn hout spuit/verft?
Gewoon matzwarte verf met matte finish?
http://www.paullenders.com/images/ri...1/02_large.jpg
Kunnen we het herleiden vanaf deze foto?
Thanx!
Zal er eens foto's van maken en posten.
Ik heb Paul een keer gevraagd naar de verf die hij gebruikt maar dit wilde hij niet zeggen. Blijkbaar een eigen formule die ook nog isolerend werkt...
Wel adviseerde hij......... Schoolbordverf. Zit op zich wat in: kras- en slijtvast. En kan je gelijk je setlist neerkalken! :confused:
Heb het met een eerder board gedaan en het houdt op zich goed, alleen wel jammer dat krassen gaan 'glimmen' en dus het matte ervan verdwijnt.
Sikkens heeft een mat-zwarte verf die extreem kras- en slijtvast zou zijn, die heb ik ook gebruikt. Zo'n bus wordt op kleur gemaakt en kost rond de 45euro, wel prijzig dus.
Groetjes Bram
Lakt hij dan ook niet transparant af?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram78
Enig idee wat voor hout hij gebruikt? Ik zie hem geen hoekjes enzo gebruiken, dus het zal wel geen multiplex zijn....
Nou, toen ik bij hem was stond er een beginsel van een nieuw board en dat was opvallend simpel: multiplex (berken???) en nog niet eens zo dik.
Ik durf niet te zeggen of hij het aflakt, hij was nogal geheimzinnig over die verf. (Misschien vertelt hij er meer over als je er een board koopt maar ik wil mijn nieren niet verkopen...)
Ik vond op de site van Pete Cornish ergens een stukje over verf en volgens mij gebruikt PC shielding paint. Zou wel weer overeenkomen met de isolerende formule van PL...
Ook ik heb een keer bij Paul Lenders een onafgewerkt board zien staan, als ik het me nog goed herinner was het voornamelijk MDF en Multiplex.
Maar het zit hem met name in de afwerking, de aandacht voor details bij PL is fenomenaal!!
Het lak proces is inderdaad een geheim, daar laat hij echt niets over los. ;)
De afwerking is voor zover ik weet enigzins gebobbeld, zeg maar een soort sinaasappel effect. En het zijn zowieso meerdere lagen.
En dan de electronica die "onder" de motorkap zit.... daar zit hem het echte geheim van de smid!
Dat board wat ik toen op de werkbank zag staan was nog in de testfase, en daar hing behoorlijk wat electronica aan de onderkant.
En dat zie je dus niet meer terug als het af is! :)
Er bestaat toch ook matte blanke lak, in de custom car/biker scene wordt veel gewerkt met matzwart, deze wordt wel met blanke lak afgewerkt anders houd je mat zwarte lak het nooit lang uit.
Aangezien ik met een hele stapel dikke EHX pedalen zit opgescheept en geen geld (zin heb om er een te kopen) heb voor een dure flightcase van 1,5m breed vroeg ik me af of ik een pedalboard in een oude samsonite koffer zou kunnen bouwen. Iemand hier ervaring mee? Heb er twee staan en ze lijken me groot genoeg. Alles pas erin en het is handig vervoeren.
Tja.. je zou het kunnen proberen, maar je bedoelt zo'n zakenmannetjeskoffertje?! Zijn die nog wel stevig als het deksel eraf is? Of zo'n vliegtuigkoffer (groooot). Zit wel wat werk in.. Hoeveel geld wil je besteden? Je kan natuurlijk ook je stapel EHX pedalen verkleinen (ahum, hint :)) Anders zou ik kijken naar een rockcase van warwick. 80 x 50 groot genoeg voor je?
Nou ja, ik wil eigenlijk bijna geen geld besteden. Ik wil nog een one spot + daisy chain kopen, verder een of twee stekkerdozen, twee houten planken en van die fietskettingdingetjes. Hoe het eruit ziet interesseert me niks, als het maar werkt. Het is zo'n vliegtuigkoffer trouwens, zo'n grote. Ik stap ook niet van EHX af, geen ander merk biedt hetzelfde imo.
EDIT:
Dit is het model:
http://images.kapaza.com/photos/6000000/6097182.jpg
Ga je je pedalen eruit pakken on stage of blijven ze in de koffer bodem zitten?
Koffer lijkt me erg diep....
Wel stoer