Ok dank.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Printable View
Ok dank.
Een foto van de achterkant van de kop zou je vermoeden kunnen bevestigen.
Deze is ehh... heel apart:
Fender Eric Johnson stratocaster
http://link.marktplaats.nl/m11412479...ontent=app_ios
Een EJ strat heeft bij mijn weten of een esdoorn toets, of een palissander toets met binding. Deze heeft dat beide niet en is voorzien van een CS sticker op de achterkant van de kop. Heb de verkoper een berichtje gestuurd met de vraag hoe dit zit, of dat ik iets heb gemist. In afwachting op reactie...
Heb deze adverteerder ook gemaild een aantal weken geleden. Het is een EJ strat alleen heeft hij er een fender customshop hals op laten zetten.
Totaal waardeverminderend en z'n vraagprijs is erg ambitieus.
Ik zag al dat er 1600 geboden was. Deel dat bod door 2 en je hebt imo een nette deal.
De slagplaat is ook niet origineel want op de sunburst versie die er alleen met maple toets is zit 1ply.
Ik heb mijn EJ voor 1300 gekocht bij een handelaar, zou particulier de max zijn maar 1150 - 1250 lijkt me waarschijnlijker. Dat wordt tegenwoordig ook zonder blikken of blozen gevraagd voor een USA Standard en dan heb je aan een EJ toch wel een leukere gitaar.
Ondanks dat de hals Fender én CS is (lijkt) zou dat mi. zeker geen prijsopslag van 750 euro inhouden maar eerder een waardevermindering want het is simpelweg niet meer origineel. 800 euro vind ik dan weer wat aan de lage kant gezien de specs want die zijn natuurlijk wel top op dit apparaat. Wat een gek er voor geeft zeggen ze dan toch...
... maar.. wel reppen over nieuwe snaren maar niet over een nieuwe hals?
Afgezien van de prijs, zo'n verkoper heeft bij mij bij voorbaat al afgedaan.
Vandaar ook mijn '(lijkt)'. Want het moet allemaal maar net ff kloppen. Een van de meest opvallende specs van de EJ strat is, naast de custom pups, de kwartiersgezaagde soft-V neck met 12" radius. Niet iets dat je zonder vermelding even aanpast en/of onder het tapijt schuift.
Inderdaad proberen. Maar kreeg al een naar gevoel bij de andere hals.
Past die niet goed, heb je mooi voor veel geld een hoax gekocht. En daarbij helpt die vraagprijs ook niet. Zet er dan bieden neer en kijk wat het hoogste bod is.
@Da Vinci: Particulier 1150 - 1250 vind ik toch wel erg weinig voor een EJ hoor. Misschien heb jij gewoon veel geluk gehad!
Is geen echte Fender. Logo klopt niet (van grootte), en het CS-logo klopt ook niet. Partsmaster.
... en medium jumbo frets, en gegarandeerd kwartiers gezaagde hals, en staggered tuners... andere gitaar dus. Maar wel met je eens, zwaar overprijsd. Ik kocht de mijne 5 jaar terug voor €1100,- 2e hands, viel eigenlijk tegen, en heb em voor €1200,- weer doorverkocht. Mooie specs, speelde gewoon minder fijn dan de Am Standard die ik nu nog steeds heb (en houd).
Maakte Ibanez al in de jaren 80 gitaren in Korea?
https://link.marktplaats.nl/m1150291116
Kennelijk wel, tenminste volgen The Guitardater project
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...10dde47b8b.jpg
Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
Dat lijkt me sterk aangezien Ibanez pas in '83 productie in Korea opstartte. De Japanse AS80 Artist werd toen de Koreaanse AS80 Artstar, gemaakt van 83 tot 87 en van 94 tot 2002 waarna het Chinese productie werd en Artcore ging heten.
Het een na laatste paar in het serial geeft het jaar aan wat 00 is en dat zal dus 2000 zijn,
Ik heb vrij diep in de shit gezeten aangezien ik meer dan een paar Ibanezzen heb gehad, en nog heb, en die info was altijd vrij coherent en betrouwbaar maar tegenwoordig lees ik echt zoveel onzin. Ohnee, alternatieve facts...
Nog even een Ibanez is van origine een spaans merk.
Ik vertrouw die guitar dater/decoder voor geen cent. Mijn vermoeden lijkt dus juist te zijn.
De bekende Alberto Ibanez. Zijn familie trok naar Amerika om leverworsten te exporteren. Alberto kon geen noot spelen maar ontdekte de JEM en verkocht die aan Joe Satriani. De rest is historie.
Ik denk dat je in de war bent met Alberto Stegeman.
https://www.stegeman.nl/uploads/imag...leverworst.png
Die lijkt inderdaad wel op Ibanez ;-)
Vond het al een mooie prijs, maar het serienummer op de achterkant roept toch vragen bij me op.
Is dit geen echte gibby?
edit: linkje weggehaald. Had te kort gegoogled en zie dat LP classics uit begin 2000 inderdaad een 6cijferig nummer hebben.
Mooie prijs. Zie dat (voormalig?) forumlid Ieme nu de hoogste bieder is. Die zal wel het kaf van het koren weten te scheiden. Wat ik alleen niet begrijp is, indien men een gitaar echt graag wilt, met dit soort kleine bedragen gaat overbieden. Je hoeft natuurlijk ook niet meteen de hoofdprijs neer te leggen, maar kan me niet voorstellen dat +/- 25 euro op het geheel nu zo doorslaggevend is. En een serieuze en slimmere koper mailt gewoon rechtsreeks natuurlijk ipv mee te werken aan online prijsopdrijvingen.
Nieuwe manier van oplichten via Marktplaats, via je smartphone bank-app.
Uitzending Gemist, Opgelicht?!, vanaf 29:50.
Dat de hals al fake is staat ook in de ad (wat een vreselijk slecht geplaatste decal) maar wat vinden we van de body?
fender strat usa white
http://link.marktplaats.nl/m11548218...ontent=app_ios
Ad
Ik heb mogelijk interesse in een BEHRINGER X Air XR18, die staat hier wel heer scherp geprijsd. Maar... Wij zijn groothandel onze kantoren zijn gevestigd in het Verenigd Koninkrijk en Maleisië
Hmmmmmmm
http://muziekinstrumenten.tweedehand...trumenten.html
Edit; en in noemt zich nog Fusion ook.... :chicken:
Beste allen, ik heb een ietwat verdachte reactie op een gitaar die ik te koop heb aangeboden op Marktplaats.
Het gaat hier om een zelfbouw, ik vraag er 300,- voor. Nu heb ik een reactie uit UK. De geïnteresseerde biedt 390,- excl. verzendkosten. Is bereid dit over te maken via een directe bank transfer. Ik heb een adres en naam gekregen (kan uiteraard vals zijn). Kan het kwaad om een iban banknummer door te geven?
hieronder een printscreen van de conversatie:
https://s9.postimg.org/unb65v3vz/Knipsel.jpgBilder hochladen
Wat is jullie gevoel hierover?
ps. niet letten op het engels, mijn autocorrect op mijn telefoon stond op Nederlands :-)
Nou, ik heb geen glazen bol nodig om te weten hoe dat gaat aflopen.
Ik snap dat toch echt niet, je hebt Paypal niet voor niks maar nee hoor, bank transfer...
Sorry Pepe, reageer je nu op mijn vraag of op een eerdere? Een bankoverschrijving kan volgens mij niet terug gevorderd worden door de betalende partij toch? De vraag is dus of hij kwaad kan met mijn bankrekening.
Als het geld is bijgeschreven, contact opnemen met je bank of dit een normale transactie is. Meestal doen ze het met een soort dat achteraf niet gedekt blijkt te zijn. en dan boekt de bank het bij jou terug.
Waarom zou hij meer willen betalen dan je vraagt. dan hoef je echt niet gestudeerd te hebben om te weten dat je de boot in gaat.
Begin eens te vragen om een kopie van zijn paspoort. dan kun je beter googlen.
Let op ook zijn er Nep Pay Pal rekeningen.
Thanks motorham,
Uiteraard rinkelen bij mij alle alarmbellen, maar het feit dat hij via bankoverschrijving wil betalen leek mij een optie waar ik weinig mee het schip ik kan gaan. Uit wat nader onderzoek ben ik erachter gekomen dat deze persoon vooral polen oplicht :roll: . Hij stuurt ze een soort mail uit naam van een zogenaamde bank dat het geld op hold staat totdat het pakket verzonden is: http://www.scamwarners.com/forum/vie...p?f=6&t=134967
Volgens mij is juist andersom, met het nummer van je bankrekening zelf kan hij weinig aanvangen maar van je overschrijving weet ik dat niet zo zeker.
Als ik mij goed herinner, een overgeschreven bedrag verschijnt direkt op jouw rekening, wanneer later blijkt dat de rekening toe toereikend is om dat bedrag over gemaakt te laten worden zal zijn bank dat ongedaan maken. De banken hebben daar geen nadeel van, de eigenaar ook niet en jij ook niet ALS je ondertussen niks heb weggestuurd.
Ah, iemand heeft mij niet de kans gegeven mij eerst te laten antwoorden.
Let wel op , als hij begint over een verzendbewijs. Bijvoorbeeld het smoesje dat jij eerst een verzendbewijs moet tonen anders maakt zijn bank het geld niet over . Dit komt vaak voor maar er is geen bank ik de wereld die zo werkt.
Als het adres waar je spullen naartoe moeten in nigeria is weet je zeker dat je genaaid word.
Nee het is een adres in South Hampton. Om precies te zijn noemt hij zichzelf Glen Shakespeare, 51 Studland Close, Southampton. Na wat Googlen blijkt hij niet te vertrouwen te zijn. Met name op Poolse websites wordt hij genoemd. Inmiddels is zijn account verwijderd door Marktplaats.
'item', das 't weggevertje in deze ...