mooi lonesome blues drama die laatste foto :D
Printable View
mooi lonesome blues drama die laatste foto :D
Bump:
De hipste sinasappel oranje, inclusief "orange peel" effect, strat !
http://img.photobucket.com/albums/v4...n/1fb9bc80.jpg
Nou, de puristen kunnen nu harakiri plegen :seriousf:
JM elementen, heftige trem met locking nut, vijfstandenschakelaar en één volumepot...ik zou zeggen: vertel er eens iets meer over!
Een stratocaster is toch juist volgens het mecano princiepe gebouwd, zodat je er steeds wat anders van kan maken?
Nee geen harriekliere hiero, klopt helemaal zo:ok:
Nou, het was ooit een Fender (mim) Ritchie Sambora Signature, die ik voor heeel weinig kon krijgen want hij was beaten up. Waarschijnlijk kapot geslagen want, de neck was op 2 punten gebroken geweest, veel lak schade en de achterkant van de control cavity was ook stuk. Er zit ook een andere (waarschijnlijk goedkope) floyd rose op want hij paste totaal niet over de uitfrezing + er was een hoekje uit de slagplaat gezaagd. Brugelement deed het nog, de middelste en neck pickup waren ook stuk. Oftewel: Leuk projectje!
Wat ik eraan gedaan heb:
De al bestaande zwembad routing heb ik nog breder gemaakt zodat de jazzmaster pu's erin konden. De routing van de floyd rose op maat gemaakt zodat hij zwevend kon worden afgesteld. Ik heb de achterkant van de control cavity eruit gehaald (die was toch al zo goed als aan splinters), die heb ik vervangen door een afdekplaat die tremolo + cc afdekt. (Wel heel erg handig als je bij de elektronica wil, je hoeft de snaren er niet af te halen!) Ik heb zelf een slagplaat gemaakt omdat een standaard strat slagplaat niet over het neck element past. De slagplaat is geïnspireerd op musicman. Kwa electronica: 1 volume en een 5 standen met maar 3 keuzes schakelaar. (Brug, allebei, neck)
Ten slotte heb ik de lak van de hals geschuurd en in de olie gezet.
Goedgekeurd! Wat een heftig ding zeg! Die zou ik wel eens willen voelen.
Tof hoor. Ik houd altijd van 'net even anders'.
Helaas cover ik wel veel en dan klinkt hij vaker niet, dan wel goed.
Maargoed, het is op het moment de enige bespeelbare elektrische gitaar hier, dus hij draait nu aardig wat uurtjes.