Absoluut tof!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qwertyuiop
Best jammer eigenlijk dat je een boogie niet als een accordeon in mekaar kunt vouwen om het pedalboard dan als deksel van je flightcase te kunnen gebruiken. :)
Printable View
Absoluut tof!Citaat:
Best jammer eigenlijk dat je een boogie niet als een accordeon in mekaar kunt vouwen om het pedalboard dan als deksel van je flightcase te kunnen gebruiken. :)
Is dat een Maxon OD-808? Hoe klinkt die? hij staat te boek als overdrive, maar ik ken ook mensen die er een strakke distortion uit kunnen halen.Citaat:
@ Nielsje; ik gebruik een t-rex fueltank, zit verborgen onder het witte boss-pedaaltje links bovenin ( ns2 geloof ik)
@ peter heijnen; jij hebt echt een scherp oog! ;-) de boogie wordt inderdaad opgevouwen en dan gaat de flightcase met pedalen er zo omgekeerd bovenop; al met al een mooie kleine setup ;-)
@ AriaproII; het is inderdaad een maxon od808. persoonlijk vind ik het de beste tubescreamer die er is; bij mij doet niks meer of minder dan een xtra boost op het scheurkanaal van de boogie; geluid blijft gewoon hetzelfde en dat is exact wat ik wil. ik draai er wat extra hoog bij via de maxon, et voila; een prima leadgeluid. ik gebruik 'm dus echt als "boost". ik kan 'm ook nog over het cleane kanaal doen; prima scheur, maar wel echt overdrive hoor, geen distortion. ligt erg aan de versterker waar je 'm op gebruikt denk ik zo.
@ Nils47; zal vanavond ff een xtra grote pic plaatsen.
groeten.
Herman , laatst bij tonika stonden die Stagg flightcases. ( koffertjes )Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman
kun je het daar niet allemaal in kwijt?
of heb je inmiddels een dikke pedalen collectie opgebouwd.
@ Mitch,
Die koffer bij thomann lijkt me wel wat opzich, maar ik ben een beetje huiverig wat bestellen in het buitenland terecht. Ik zal als ik thuis ben vanmiddag eens googlen of ze hier in nederland ergens te bestellen zijn, want eventjes naar duitsland op en neer zit er voor mij nu niet in (zelf geen rijbewijs, en ik ken ook geen mensen die zin hebben om voor mij ff naar duitsland heen en weer te rijden ;)) Die andere Dap koffer is misschien wel een alternatief, maar lijkt me wel aan de hoge kant. Maar idd, misschien ook wel weer makkelijk met voeding/kabels weg werken. Ik zal vanmiddag wat dat betreft nog eens ff researchen.
@ Joene,
Ik heb geen ultimate brute pedalen collectie oid opgebouwd ondertussen, maar ik ben dus wel bezig (of nouja, in ieder geval een beschaafde collectie ;)) Ik heb zegmaar wel plannen om bepaalde pedaaltjes te gaan kopen, maar meer allemaal stuk voor stuk. Zodat ik nog wat verschillende pedaaltjes kan testen, en voor sommige pedalen nog gewoon wat meer research kan doen. Als ik een beetje in de buurt kom van wat ik nu een beetje in mn hoofd heb, ben ik bang met bv die showmaster 24 te kort te komen (of bv als ik in de toekomst een keertje een pedaal voor een ander pedaal wil vervangen, die groter blijkt te zijn), en als ik dan weer een nieuwe case moet kopen vind ik dat een beetje geld verspilling. Het is anderzijds ook weer niet de bedoeling dat ik zeeën ruimte overhoud, waar ik met de showmaster 48 toch wel enigzins bang ben. Ik kijk zegmaar wel een beetje naar een case met het oog dat mijn pedalencollectie nog wel uitgebreid word. Ik hoop dat je het een beetje snapt ;), Maar ik zal nog eens kijken of ik de maten van die koffertjes van Tonika kan vinden.
*Koffers die te bestellen zijn via Nederlandse sites is altijd prima
Kun je zonder vrees doen hoor, Thomann is uiterst correct en snel, ik heb er zeer goede ervaringen mee en ik ben niet de enige.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman
Idd, Thomann is een prima zaak.
Thomann is gewoon goed, netjes en snel. Heb al meerdere dingen besteld en altijd tevreden, alleen de gitaarkoffer was niet echt je van het die ik daar bestelde maar goed het is maar een koffer. Sommige producten zijn even duur als bij de muziek zaak op de hoek of zelfs ietsje duurder, andere zijn weer stukken goedkoper. Versturen kost €8,- ook bij meerdere producten, alleen de hele zware grote dingen zijn duurder. Kijk of je dus iets kan combineren.
Ze houden je op de hoogte van verzenden, ze sturen je zelfs een sms-je als de spullen bij hen de deur uitgaan.... ;)
Edit: Ik las iets over een Stagg koffertje... ik heb een Stagg gitaar koffer (lp model) en ben daar niet zo over te spreken, als ik het over kon doen kocht ik een iets duurdere koffer maar dan van betere kwaliteit.
Ik heb onlangs besteld bij Musicstore.de (daar waar de gitaren roof is geweest) en die verzenden boven de 100 euri gratis. Het duurde een week voordat ze gingen verzenden (weekend, geld overmaken naar nederlandse rekening, moet weer bij hun aankomen e.d.) vervolgens krijg je een mailtje als het daar de deur uitgaat, en is het met een dag thuis! Dat ging echt snel. Afhankelijk van wat je besteld, komt het in een doos die drie keer te groot is, gevuld met heel veel leuk verpakkingsplastic (die leuke kleine plastic zakjes gevuld met lucht). Vervolgens heb je dan weer een half uur speel plezier met je vrouwlijke huisgenootjes die ook zo'n zakje 'pang' willen laten doen..
Wat een verhaal weer.. pfoe.. laat ik eens gaan studeren..
Maar, goeie service en vaak goeie prijzen, maar wel even vergelijken.
Ik weet niet of ik het me goed herinner, maar ik geloof dat ik vroeger de onderkanten eraf schroefde en dan het effect zonder odnerkant met schroefjes monteerde op m'n plank of de onderkant losschroefde en dan ondersteboven weer vast om die rubberen rand weg te krijgen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schizo910