Raar. Heb foto's van die Hugo-gevallen eerder gezien en die zagen er, voor mij als leek, best goed uit.
Printable View
Het is misschien een Chinese Hugo? :)
Nee, even serieus... mis ik hier iets? Is dit echt een aparte markt?
Ik wil niet bijdehand doen, maar hadden Gibson uit '54 destijds al humbuckers aan boord?
Volgens mij tot en met 56 p90's toch?
Bezopen om hier bijna 10K voor te vragen.
http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WD...YqVHp/$_85.JPG
Daar zie je ook hoe slecht dit gedaan is.
de vraag is ook wie die conversie gedaan heeft, ik heb betere gezien. als hij ooit als 54 gemaakt is dan was hij toen al niet echt vintage correct, een 54 had o/a geen flame maple top met een naad in het midden
Echt he, vorige week een vern**kte Gibson Spirit kopen voor 400, in het weekend het ding nog verder in waarde vernederen door op de bovenkant wat kleurjes te spuiten en nu voor 1250 te koop zetten.... Ik mis de logica even. Maar okee, proberen waard misschien.
http://link.marktplaats.nl/m1138683467
WTF , die moet de volgende keer een maskertje opzetten als hij verf gaat spuiten, die oplosmiddellen zijn niet goed voor je hersens
Wel knap foto`s erbij uit 2018?
Hey dat is mijn Spirit geweest , raar verhaal.
Dubbelaccount, zelfde gitaar, bieden op elkaar.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...-thinline.html
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...-thinline.html
Dat is het hier niet, een dergelijke afwijking was namelijk te verklaren geweest door het feit dat de brug is converted van wrap around naar stoptail waar door het staart stuk net niet goed zou kunnen staan. Een groter probleem is hier dat de beide volume knoppen uitwaaieren , de brug en nek volumes moeten recht boven de tone knoppen staan En dat staan ze niet
Goed werk!
Ik wacht nog steeds op een belletje van de luthier dat hij tijd heeft. Ben van plan er deze week achter aan te bellen, want t duurt me wel erg lang. Maar goed, de Gibson wordt ondertussen wel gewoon veelvuldig gebruikt. Speelt en klinkt wel gewoon super lekker.
over leuke conversies gesproken.. hoe vind je deze dan? geconverteerd door Florian Jäger.....
https://www.tfoa.eu/nl/shop-product/...-1957-goldtop-
ik meen niet al te lang geleden net zo een bij Guitar Point (DE) te hebben gezien.. toen nog voor 17.5 k€
Wow !! Florian is de meester op dit gebied en met originele pafs er in is dit denk ik wel het dichtste dat je bij een 57 les paul kan komen voor zo'n bedrag. Jammer dat ik net een nieuw huis gekocht heb 😣
Goldtops blijven mooi!
Maar hoe zit dat nou met zo'n conversie? P90's zijn toch breder (langer, net hoe je het bekijkt) dan humbuckers?
Worden daar dan blokjes in gelijmd of zo?
Different Kettle of Fish.. deze meneer biedt zijn Tokai aan met de aanprijzing dat deze niet te vergelijken is met huidige de Chinese crap .... maar bij beschouwing van foto's en serienummer (CA) lijkt me dit toch ook weer geen MIJ Tokai Love Rock......http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...sPage=lr&pos=1
:soinnocent:
Ja klopt maar florian doet dat dus onzichtbaar, hij vult het hout op met een stukje esdoorn op mahonie (meeste bouwers zouden alleen esdoorn gebruiken ) en matched het hout zo dat de overgang naadloos is zelfs al zie je daar niets meer van na het lakken
Ik heb een project van hem gezien waarbij hij een historic naar 59 conversie deed en waarbij de stoptail iets verplaatst werd en het originele gat werd opgevuld met maple en mahonie, zodanig dat de tekening van het hout leek door te lopen, vervolgens boort hij het gat opnieuw uit maar nu een paar haartjes verder en je ziet dus helemaal niets meer van het matchen 😂 maar tis dus een perfectionist
Huhuhu... toch heb ik geen medelijden met jou Fred...... ik heb m'n huis vorig jaar verkocht en woon nou 'el chaepo' (en op eenderde van het vorige formaat, dat is ff minder...) maar The Missus die keer op keer benadrukt dat zij 'niets met auto's heeft' en idem niet met gitaren, begint keer op keer bij reeds bij de simpele aanblik van een Gold-Top geluiden te maken alsof zij bedorven garnalen heeft gegeten..... 20k uitgeven voor die Florian conversie krijg ik dus niet over de bühne...al zou ik het willen (en stiekum zou ik het best willen) en al deed ik al m'n andere gitaren er de deur voor uit
Toch opvallend dat wanneer iemand een gitaar van meer dan 2 jaar oud bezit, dat deze dan ook direct als 'beter' gekwalificeerd kan worden. Alsof gitaar fabrikanten na het bouwen van de verkopers gitaar het personeelsbestand hebben vervangen door verstandelijk beperkten van de sociale werkplaats en plotseling hun onderdelen van schroot zijn gaan halen.
Ik gok dat enig ironie Fred niet vreemd is.
😎 klopt, ik wordt namelijk een beetje verdrietig van verkopers die het nodig vinden hun product omhoog te praten door een dergelijk cliché te gebruiken
en HIJ is een kenner dus HIJ kan het weten.. overigens heeft hij misschien in zoverre een punt dat het eten dat de Chinese eethuizen hier te lande serveren in mijn beleving vroeger ook al beter was.... vandaar dat ik liever uitwijk naar de Indonesische eethuisjes.. verhip... ook daar zijn de gitaarfabrikanten me al weer voor geweest...
Ik snap de redenatie van Mike wel. Een merk als Epiphone produceert in zowel China als Indonesië. Ik heb, toch wel deels bewust, eentje uit Indonesië gekocht. Juist vanwege mijn nogal slechte ervaringen met Chinese gitaren. Over gitaren uit Indonesië heb ik nog weinig negatiefs gehoord.
Wat je over een aantal jaren op marktplaats zult zien gebeuren is dat dat eigenaren van deze Indonesische Epi's zullen zeggen dat hun gitaren nog in de goede fabriek zijn geproduceerd, in tegenstelling tot die Chinese troep blablabla. Zelfde verhaal als met die Koreaanse gitaren.
Maar goed, of t allemaal verschil maakt... Ik heb ook wel eens een goede Chinese gitaar gezien. Denk alleen dat percentueel het aantal slechte gitaren uit China alleen gewoon groter is.
Uiteindelijk moet je toch elke gitaar op zichzelf beoordelen om hem goed of slecht te kunnen noemen.
Goed. Tot zover dit nutteloze bericht :D
Ik heb een Squier uit Indonesie die zeer bruikbaar is. Hij blijft minder lang op stemming dan me lief is maar het is te doen. Hij speelt erg lekker en heeft een uitstekend geluid.
Ik bedoelde meer dat het een kwestie van evoluerende outsourcing is. Eerst was Japan de enige Aziatische producent voor bekende merken, toen werd het Korea (waar ook voor MIJ geproduceerd werd), daarna Indonesië en China. Louter vanwege de prijs. Bij MIM ligt het een beetje anders, want Fenders werden vanaf de start in Fullerton al vaak door Mexicanen in elkaar gezet.
Overigens ben ik benieuwd hoe roze jouw bril zou zijn als je brommende Les Paul voor een scheet en 2 knikkers in China zou zijn gebouwd ipv de USA. ;)
Ik heb de afgelopen 40 jaar weinig kwaliteitsverschil in het eten van de Chinees gemerkt. Zal wel net zo zijn als met die heerlijke sushi tentjes, meestal door Chinezen bereid en gerund, en net zo beoordeeld als gitaren.
Ik heb het laatste jaar twee chinese gitaren gekocht die super fijn blijken te zijn. Zijn beiden blijvertjes. En dat naast een stuk of 10 Gibsons een japanse Fender en nog wat ander spul.
Ik vind het enige wat eigenlijk crappy eraan is zijn de pickups.
Ik heb ook wel een paar Chinese gitaren in de handen gehad. Mijn nieuwste (de Epi Wildkat) is ook een Chinees. Dat is best een heel goed ding. Ik heb gemerkt dat het vooral aan de eisen van de opdrachtgever ligt (hoeveel budget deze ervoor uittrekt) hoe goed deze gitaren zijn. En zelfs een stratje van nog geen €100 was best een aardig gitaartje. Ze kunnen het best goed daar in China, zeker constructief. Waar het bij Chinezen inderdaad misgaat is als er wordt bezuinigd op elektronica, bedrading en hardware. Dat maakt een gitaar al snel een baggerding, terwijl er aan de gitaar zelf weinig mis is.
Dat valt me ook zelfs op bij Mexicaanse strats. Constructie niks mis mee, ze weten wereldwijd wel hoe je een hals aan de body vastmaakt. Waar het misgaat is vaak electronica en hardware. Vooral pickups klinken voor geen meter, dun en schel. Zelfs bij de Mexicanen uit de laquer serie. En dan betaal je nieuw bijna 1100 euro voor zo'n stratje. Vervang je de electronica, ben je zo bijna 300 euro extra kwijt. En 1400 voor een Mexicaan.... nee daar wordt Donald Trump heel verdrietig van😂