Bijzonder dat hij qua elektrische gitaren wel leunt op Tokai, Maybach & Duesenberg, (andere brands), maar akoestisch nog niet 50% vol heeft hangen met Eastman.
Printable View
Bijzonder dat hij qua elektrische gitaren wel leunt op Tokai, Maybach & Duesenberg, (andere brands), maar akoestisch nog niet 50% vol heeft hangen met Eastman.
Prima kerel die Francois.
Zoals jullie misschien weten ben ik al een tijdje "klaar" met mijn pedalboard. :-)
Maar nu zag ik op YT de Wampler Gearbox.
Toch weer GAS!
https://youtu.be/k_wM5Ds_x6Y
Een gitaar-theremin! :cheerup:
(guitharemin? guither?)
Sony start een crowd funding voor 65K.......... wat mis ik hier?
Pff, zo ineens opwellende GAS voor een LP Special DC.
Maar weer wachten tot het over is.
Zo veel wensen, zo weinig plaats :D
https://www.youtube.com/watch?v=juj11ELjpAU
De yamaha sg 1000 is voor mij dé Mahonie Humbucker combi, en de Eastwood copycats maakte zelfs een LH versie. heb ik nu de poen, worden ze niet meer gemaakt....
John McGeoch speelde op een Yamaha SG 1820, zeg ik zo uit mijn hoofd.
Ik dacht dat ik over GAS heen was, maar helaas toch weer last van. Ik doe veel met mijn R8 recorder de laatste tijd.
Er zit een effect in om van een gitaar een bas te maken, maar dat werkt niet zo goed, het is niet helemaal zuiver. Ik zit nu te kijken naar een pedaal die dat beter kan, EHX Pitchfork, TC Sub 'n' Up, Boss OC-5, EHX Mini Pog, etc.
De Whammy heb ik al eens geleend en dat klonk helemaal nergens na, en ik vrees dat al die pedalen ook niet top zijn voor bass lines. Voor een bas gitaar heb ik geen ruimte, en het is ook onhandig als ik werk met de R8, ik wil mijn werkplek compact en mobiel houden.
Ik zat ook te denken aan een synthesizer pedaal, of een midi oplossing, maar dat is allemaal te veel gedoe en te duur. Of een bass synth zoals Korg Volca bass, maar dat bespeel je toch anders dan een bas gitaar, krijg je andere grooves denk ik.
Het zal wel weer overgaan, deze GAS.
Bassen doe ik op een gewone gitaar met de ME-50 op -1oct, dat werkt en klinkt prima zolang je niet te gek gaat poppen, slappen en sliden. Denk dat een OC-5 het dan ook wel zal doen?