Dus... je hebt een nieuwe ukulele gekocht ?
Printable View
Dus... je hebt een nieuwe ukulele gekocht ?
Jazeker... met een cliffhangertje.
Mijn nieuwe ukelele heeft zoveel tooooooon dat ik spontaan GAS ontwikkel voor een akoestische gitaar.
Al lang een 00 of parlor op mijn verlanglijstje staan; binnenkort maar eens op pad om e.e.a. uit te proberen.
GAS voor zoiets:
https://m.thomann.de/nl/guild_starfire_vi_shoreline_mist.htm
Maar eens een keer gaan testen.....Of juist niet....
Hangt in Oss niet een mooie groene? Zag ik laatst voorbij komen op een foto en kreeg ook spontaan gas.
Edit; volgens mij was 't deze die ik zag
https://theguitarfactory.nl/product/...horeline-mist/
Edit 2; ook shorline mist zie ik. Grappig, komt heel anders over obv de foto's
Ja, moet eigenlijk eens proberen.
Anderzijds ook niet, zolang ik niet test koop ik m niet :D
Ze hebben een Martin 00015 op voorraad zie ik, zou voor mij de moeite zijn om eens uit te proberen.
Wat is dat voor zaak verder ?
Vind de website een beetje irritant merk ik, met al die meuk zichtbaar die al verkocht is ooit.
Ik vind het een hele leuke zaak. Francois, de eigenaar, heeft heel lang op de gitaarafdeling gewerkt bij een muziekwinkel in Oss die volgens mij voornamelijk piano's deed. In de kelder hadden ze een bescheiden gitaarafdeling. Toen die zaak stopte is hij zelf zijn zaak gestart puur voor gitaren vanuit een ander pand in het centrum in Oss. Is nu een aantal jaar bezig daar en heeft wel een leuk assortiment in z'n winkel. Geen shop met meerdere testruimtes maar wel lekker ongedwongen sfeer om dingen uit te proberen.
Ik laat Francois al zo'n 20 jaar al het (afstel)werk aan mijn gitaren doen, altijd top. Destijds eigenlijk via mijn oud-gitaarleraar die 'm goed kent. Liet ik m'n gitaar daar achter en dan stond ie een week later daar weer klaar. Inmiddels ken ik 'm persoonlijk ook wel aardig en als ik iets nodig heb bestel ik eigenlijk altijd bij hem. Weer een goede reden om ff langs te gaan en wat gitaren van de muur te trekken :)
Daarnaast is het gewoon fijn om iemand relatief in de buurt te hebben die je met vertrouwen aan je gitaren laat werken dus dat moet je ook wel ondersteunen vind ik.
Eens met Da Vinci, Francois is ok, en ook niet te beroerd om iets níet te verkopen als je een "probleem" op kunt lossen met de spullen die je al hebt, dat staat me heel erg aan.
Waren alle zaken maar zo. Er zijn andere zaken die ik best hoog heb zitten qua kennis, die tóch links of rechtsom gezwicht zijn voor de contracten en dealerschappen van de grote jongens, wat onafhankelijk advies niet altijd helemaal ten goede komt.
Tuurlijk, de schoorsteen bij de guitar factory zal ook moeten roken, maar dat is meer realisme dan oplichting :)
Qua werk aan gitaren weet ik het niet; een potmeter of jack solderen doe ik zelf, en als ik het zelf niet aandurf heb ik eigenlijk al heel lang wat andere adressen die ik dat ook gewoon toevertrouw, dus waarom switchen (en, hoe vaak heb je nou echt shit met een gitaar, ik niet zo vaak).
Zelf nog nooit een gitaar bij 'm gekocht (wel getest, en dan vervolgens te lang nagedacht en zo...je kent het wel...). Wel jammer, gun het 'm wel; zal nog wel een keer goedkomen. Ook leuk om zo'n winkel in de buurt te hebben.