en hij is zo duur, dat ie er gewoon in moet ;)
Printable View
en hij is zo duur, dat ie er gewoon in moet ;)
Ik heb mn TU2 ook gewoon in mn keten...
Pedalboardus updaterus! Ik heb d'r weer twee bij opgekwakt!
http://i90.photobucket.com/albums/k2...6/S8000086.jpg
Oogt misschien niet even strak, maar het werkt wel.
Drappie, Drappie, Drappie...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
...heel mooi board! Goede layout, leuke pedalen! Lijkt me ook erg veelzijdig :)
Morgen hoop ik mijn tuner binnen te hebben (na gisteren mijn George L kabeltjes eindelijk aan de pluggen gesoldeerd te hebben!) dus ik zal snel mijn board (AF!!!) posten :strat:
Die George L kabeltjes wat betaal je daar nou voor eigenlijk? En die zijn ook in verschillende lengtes?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Het is niet echt dat ik persé betere kabels wil, maar al die kleurtjes op m'n board staat me een beetje tegen.
georgeL soldeert men toch niet?Citaat:
georgeL KABEL met andere pluggen kan wel
...kabel is niet zo duur, voor een paar euro heb je genoeg voor je board.
de pluggen zijn ongeveer 4,50 per stuk
Het kost nagenoeg niets...ik heb ze bij Musik Produktiv gekocht...2 meter kabel, heb 4 kabeltjes van ieder +- 10 cm gemaakt en heb dus nog zat over :) ze zijn nu wel duurder geworden...ik heb er 2 maanden geleden €2,30 per meter betaald... en ze zijn nu €3,90!!! Je betaalt overigens per meter...Citaat:
Als je er ook George L pluggen bij hebt niet...maar ik heb Switchcraft pluggen uit de VS gehaald (koste me +- 25 euro incl. verzendkosten voor 10 pluggen) en die heb ik wel gesoldeerd...gisteren eindelijk tijd voor uitgetrokken, en ik was snel klaar, was erg makkelijk :) ! En ze zijn perfect...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dano
Ah okee, dat is nog niet eens zo heel duur inderdaad. Thanx voor de info man! :)Citaat:
Always welcome! Paar mooie plugjes erbij kopen en solderen maar :) (die George L pluggen zijn wel erg duur namelijk...)
Ja, een leuke optie als die George L's bij Musik Produktiv niet afgefikt zijn in de grote fik deze week. anders kun je ze ook bij Muziekhandel Jukebox halen/bestellenCitaat:
is die DF-7 wel wat?Citaat:
ik heb hem zelf ook maar vind het niks eigenlijk vergeleken met de proco rat.
Oh ja zeker, maar ik gebruik 'm dan ook alleen maar voor de overdrive. Ik stel 'm altijd in op de TS-9 stand en draai er extra veel midden. Dat lukt niet zo extreem bij de echte TS-9 (heb ik ook ooit gehad). Die staat bij mij ook altijd aan samen met de RAT voor een extra vette distortion, die wat strakker is dan de RAT zelf. Moet je je indenken, een fuzz die zo strak is als een distortion. Ik ben er in ieder geval zeer content mee zo. Ik heb een volkomen eigen distortiongeluid die met niks of niemand te vergelijken is, wat wil je nog meer! :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruben knipping
Heel, heeel soms gebruik ik de Big Muff staand ook nog wel es op die DF-7.
donderdag delay pedaal + kabelwerk binnen, dat wordt dus knutselen
plank is klaar voor de delay, alles zit vast, moet allene nog ff 3 kabeltjes maken, waarschijnlijk wordt dit george l
http://members.home.nl/jerommbah/pedal.JPG
Even snel, want binnenkort nodig. Later maak ik hem mooi.
Van boven naar beneden:
Boss TU-2, Ibanez TS-9, Maxon SD-9, Ibanez FL-301, Ibanez CS-505, Coron Distortion 15, Boss GE-7B.
Ik gebruik deze setup zowel voor bas als gitaar, werkt prima...nu eindelijk niet meer op de knieen in het bier met vieze natte kabels na een show...
een zwarte ts 9?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unicron
Huisvlijt....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dano
nu heb je een natte bak na de show ;)Citaat:
vertel, wat zit er allemaal in?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yhcmarc
Dat is vrij subtiel gebruik van je equalizer, het laag erbij wat de ts9 er af snoept?
Ok ... wat zit erin ..
Over de boss EQ, ik gebruikte die eerst voor het "clean" .. echter kreeg ik wat problemen ermee, en op een of andere miraculeuze wijze werkt hij gewoon weer, op de plek waar deze nu zit zat eerst een custom made bassscreamer, maar dat was toch iets te veel van het goede icm de ts9, vandaar de eq er nu weer in met een hele lichte laag en hoog boost, de mid van mijn marschall staat toch al op 10 dus daar heb ik genoeg aan ;)Code:Gitaar
-> Dunlop cry baby
-> Boss eq
-> Lineselector (rode pedaal )
|-> tubescreamer
|-> the cleaner (zelf gemaakt, gitaar volume + tone pot in een pedaal, om "clean" te kunnen spelen )
-> a/b loop switch met blend
|-> A: directe loop (hangt niks tussen)
|-> B: EHX Small clone -> EHX small stone -> Boss DD3
-> Leem pro A/B/Y box
|-> A: amp 1 (marshall jcm800 mkII superlead + jcm800 4x12 + castle 2x15 superbass)
|-> B: amp 2 (nog geen .. ben nog op zoek )
|-> Direct out: Korg dt10 tuner
Het originele plan was dus om de lineselector in de loop A van de a/b loopswitcher te plaatsen, echter werkt dit pedaal niet als beide loops uitstaan en is de blend functionaliteit in die setup ook niet echt wat ik wilde. Op die manier had ik dus 3 kanalen kunnen emuleren op mijn 1 kanaals amp.
clean dmv "the cleaner"
od door complete bypass van de lineselector
od2 door de ts9
Helaas werkt het nog niet zoals ik wil, maar eens kijken voor een andere a/b loopbox of een aanpassing op de huidige.
even een vraag:
ik heb zojuist ook mijn twee adapters op het bord gemonteerd, maar hield veel cm stroomkabel over. Bij een 220V haspel mag je niet alle draad erop laten zitten als je hem veel belast. Loop ik ook bij dit 9V snoer een risico als ik alles in een wikkeltje stop en wegplak op het bord?
Ik denk dat het geen probleem zal zijn vanwege het lage voltage in de kabels, ik heb zelf iig ook de voedingskabel opgerold in de bak liggen.
toffe mp3 trouwens (Bled With You), baal er nu van dat ik jullie zondag niet gezien heb in Groningen, toen jullie speelden waren wij net aan het opbouwen boven....
Thnx, Ik heb wel een stuk van jullie gezien, goede outfits :) .. beukte lekker door.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yhcmarc
Wat zijn de binnenmaten van dat pedalboard?
hehe, die showmasters zijn echt ideaal als pedalenkist he !!!
Ja zeker, minder is alleen dat de sluiting nu binnen 'kapottrap' bereik is....ook het hangwerk van de deksel is van pisbakkenstaal, een paar keer niet helemaal lekker dichtgaan en het is verbogen.
dan moet je de andere deksel gebruiken ;)
alleen nergens te krijgen...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door up-guitarman
heb 5 zaken gemaild maar ze zijn daar out of stock, en geen zicht op wanneer ze weer komen..
http://www.licht-geluid.nl/ .. daar heb ik de mijne onlangs besteld (maandje of 2 terug) en was direct leverbaar. Misschien hebben zij ze nog.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Debaser
nope
nergens hebben ze ze op voorraad
daarom maar noodgedwongen een 24 tegen inkoopsprijs gekregen ;)
Citaat:
Kun je er niet makkelijk nieuwe sluitingen opzetten? Of is dat echt niet te doen?
hmm ik wil echt de 48, 24 is te klein. :(
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100021346/sid/!18121995/quelle/listenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Debaser
:cheerup:
Is die Showmaster dan zoveel goedkoper dan een Pedaltrain of een Tonetrunk?
Die kosten rond de 135 euro als ik het goed heb...
die showmasters kosten tussen de 50 ~ 75 Euro
en zijn eigenlijk bedoeld voor een lichtconsole, dacht ik.
maar omdat ie een leuk schuinzijkantje heeft is t ook een mooi pedalboard.
beetje klussen :)
Hmm, ja, dat is wel een stuk goedkoper, aan de ander kant heb je met twee avondjes stappen minder dus ook een grote Pedaltrain of een Tonetrunk en die dingen werken wel erg makkelijk...
Een kleinere Pedaltrain Junior kost zo'n 100 euro als ik het goed heb...