Nog een Engl koopje;
Invader 100:
Invader 100 voor wehnâg!l
Printable View
Nog een Engl koopje;
Invader 100:
Invader 100 voor wehnâg!l
Leuke amp die invader, maar niet echt een koopje. Was die 875 eu nou incl kast dan wel, maar tel er maar 400 bij voor een speakerkast en je zit op bijna 1300 eu.
Gast, lul niet. Die amp kostte 2100 euro nieuw (zonder speakerkast à 900 euro, want DAT kosten ze bij Engl)! Dat ie nu toevallig in een enkele winkel nog 1400-1500 kost, ivm komst van de Invader II doet daar weinig aan af.
Jij gaat nergens zo een complete, veelzijdige 100W buizenamp voor die prijs vinden...
Echt...:stop:
Inderdaad erg weinig deze amp hoor.
Die 2 met zijn module is wel over the top qua sound shaping. Maar wil natuurlijk niet zeggen dat ie me overall beter aan zou staan dan de 1...
MS
Amp kost hier 850, voor 450 heb je een V30 kast als je wat zoekt. Heb je en set voor 1300, dus nog steeds 200 minder dan een nieuwe Invader I die dan nog eens minstens 500 afgeprijsd staat gewoon omdat er een 2 is nu, maar even terug gewoon op +2000 Euro stond. is die dan slechter geworden? Tuurlijk niet.
Nieuwprijzen zijn dus 1500 + 900 = 2400. 1300 da's amper de helft.... Was even terug 3000 Euro.
Kom op, toon jij je zo'n soort koper als je het net afschuimt?
MS
Nee maar dan spaar ik liever ff door, want het blijft tweedehands.
Doorsparen voor wat? Nieuw kopen? Da's pas een slechte investering :)
Elke versie heeft zijn waarde wel zal de toekomst uitwijzen. Ik vind een Triamp I trouwens beter dan de II. En een oude Dual Rectifier gaat vaak voor meer dan de nieuwere modellen.
Ik heb hier twee amps zonder opvolger (Soldano SLO en Diezel Einstein) maar is mijn Bogner Uberschall Green Rev dan minder waard omdat er een Blue Rev en een Twin Jet zijn? Shit ik hoop ook dat er nooit een Mesa Roadking III komt, kan ik hem gewoon weggooien :)
MS
Whehehe, tsja als je trends volgt moet je dan idd voor een roadking 3 gaan ja...😉
Gek genoeg heb ik meer met gitaren dan amps. Ik geef liever geld uit aan gitaren dan amps. Dus als ik 2K over had, werd het een gitaar en geen amp.
Nee ben je trendy dan ga je voor Kemper of Axe fx ;)
Ik dus andersom. Heb best een paar goede gitaren maar kosten niet de hoofdprijs (Burny, ESP, Gibson, banez). Een amp geeft mij veel meer waar voor mijn geld. Kijk dan ook bijna nooit tweedehands naar gitaren. Tenzij een Yamaha SGxxxx of Gibson LP Custom white die vergeeld is. Daar wil ik nog wel best een keer ooit poen aan geven als de tijd er rijp voor is. Op zich wel geld voor maar ik moet voelen dat ik ze nodig heb. En met GAS is het de laatste jaren wel wat minder geworden.
MS
PS Op die Roadking II ben ik nog redelijk gerust. Zou niet weten wat daar nog beter aan kan. Het enige wat ik kan bedenken is midi maar dat zit vooralsnog in geen enkele Mesa head (en moet ik zelf ook niet in een head hebben).
Uiteindelijk draait het bij elk versterker merk om poen, dus als de CEO's van mesa denken dat er genoeg volksstammen de roadking 2 hebben, brengen ze de 3 uit, incl midi en een 5e kanaal 😂. O ja inclusief keuze uit eindbuizen switchend tussen 6l6, el34, 6v6 en el84. Garant kassa😂 maar of het uitvoerbaar is is een tweede.😉
Ja, en dan weer €1500 duurder dan de roadking 2 :-D
Dat eindbuizen switchen vind ik echt wel vet, heerlijk om een clean met 4 6l6en te hebben, crunch met 2xel34, en standje puberaal met 4x 6l6 + 2x el34. Maar vond en vind hem wel te duur.
Had egnater geen mogelijkheid om tussen eindbuizen te switchen?
Maar switchend tussen eindbuizen heeft alleen op volume zin, want dan hoor je de verschillen echt.
Geen idee, maar bij de roadking 2 vond ik de verschillen erg duidelijk hoorbaar met de verschillende eindbuizen (tenzij ze stiekem weet ik veel wat nog meer mee schakelen). Is ook de eerste en enige keer geweest dat ik een (volgens mij blijvende) gehoorbeschadiging had na een versterker testen...
Idd zeg, jezus. Ik hoop dat Arjanb01 nooit CEO van één of andere tent wordt! :nervous:
Hoe is 875 voor een super-veelzijdige head een slechte deal ('want geen cab') als ie NORMAAL 2100 euro kost, OOK zonder cab?
Newsflash, voor een 2e hands Powerball (die nieuw ALTIJD 1400-1500 hebben gekost) betaal je gauw meer dan 875 en dan heb je een minder veelzijdige (en in mijn oren minder KLINKENDE, want sterielere) amp.
Misschien dat ik me dit extra aantrek omdat ik 8 jaar geleden wél 2100 heb neergeteld voor een nieuwe Invader; en dat het je klank niet is, prima, maar feit blijft dat die versterker zo'n 40% van de nieuwprijs kost.
Vind je een 2e hands Soldano SLO 100 (die nieuw 4195 doet) voor 1720 euro ook een matige deal zeker?
Of een Soldano Decatone voor 875 (aangezien ie nieuw hetzelfde kost(te) als een nieuwe Invader?
Kijk, of je liever nieuw of 2e hands koopt moet je zelf weten, maar
a) dit is het 2e hands tips topic
b) 41% van originele prijs of 58% van de 'deflated' nieuwprijs is hoe dan ook een goeie deal. VOOR ELKE AMP VAN DAT CALIBER!
Edit: Zie bijv:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...ootswitch.html
Engl 2x12 speakercab kost nieuw 600, 2e hands rond de 300; Z9 nieuw 189, 2e hands 100, dan zou je dus nog minimaal 1000 kwijt zijn voor de Powerball (nieuwprijs 1400; 71%....get it? )
Tsja als je CEO van welk bedrijf ook bent gaat het om markt creëren en zoveel mogelijk geld verdienen, of dacht je dat het allemaal filantropen waren?
Maar ik snap je punt wel hoor, maar ik heb niet zoveel met amps, ik vind het net als pc's ze moeten doen wat ik wil en meer niet. Een gitaar zit voor mij veel meer gevoel bij en daarom ben ik minder kritisch op prijzen wanneer ik een gitaar wil aanschaf.
2195 bij Guitarking;
http://www.guitarking.nl/Versterkers...o_decatone_100
Als dat geen tweedehandse is, moet ik toch eens met de boefjes van Guitarking gaan praten, want de prijzen die ik noemde waren ook die van hen...
Zo, hier nog een koopje voor iedereen behalve arjan ;) :soinnocent:
:
EVH 5150 III 100W voor 750,-
@Arjan, die amp kost 1800 nieuw. 41%...hèej! :cheerup:
2 à 3 jaar geleden zou ik 'm gekocht hebben voor dat geld, gaaf ding!
Ik heb nu al 4 amps, 2 voor een stereo-setup thuis, 1 als "reserve" en omdat ie te gek klinkt, en 1 voor in de oefenruimte.
Da's wel genoeg. :soinnocent:
Nee hoor.
1234
Maak me niet gek. :crazyhappy:
Voor de stereo-setup zou ik hem eigenlijk wel kunnen gebruiken.....hou je in Henri, hou je in!
:)
Dat is waar...
Totaal vergeten dat je een nieuwe head zonder speakerkast kan gebruiken en dat je bij een tweedehandse een speakerkast bij MOET kopen...
Of wie weet ben je wel één van de weinigen die reeds een echte speakerkast in huis hebben... Je zal maar zoveel geluk hebben!
Ik durf al bijna het net niet meer afschuimen op zoek naar mooie gitaren... Als ik bedenk dat ik er dan nog een versterker erbij MOET kopen omdat ik anders geen geluid ga hebben... Word er niet goed van...
:cooler:
MS
Wat ben je toch een noob misery, dat weet toch iedereen. Ik ben blij dat captain obvious, ehhh Arjanb01 dit toch even benoemt
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Wilde het alleen ff gezegd hebben😉
Gewoon kopen die top nieuw is die 1500+ dus de prijs is goed. Jammer dat ik al een 3-kanaals top heb en geen stereo wil spelen anders had ik hem wel gekocht.
Daarom snap ik die verkopers ook nooit, waarom een incomplete set verkopen, verdomme😜
Worden kasten beter verkocht dan tops?
Geen idee of kasten beter verkopen dan tops, maar sinds ik mijn Bogner 4x12 gebruik, heb ik nog wel tops gekocht, maar geen cabs
Ironball 2e hands voor 550!
http://www.2dehands.be/muziek/muziek...221612643.html
Dat is een voordeel (of voor verkoop nadeel) van engl, vrij lage 2e hands waarde. Blackmore zie je vaak al vanaf 600 euro, bizar weinig geld voor zo een amp vind ik.
Wel jammer, anders had ik mijn blackmore miss wel ingeruild voor de nieuwe engl artist.
Yep, verbaast me ook. Alsof je Brunetti versterkers koopt. Ik bedoel, die Invader van minder dan 900...?!
Wat is er anders dan (behalve de gifgroene backlighting intern), want qua layout lijken ze me erg eender...?
Andere buizen en een ingebouwde noisgate meen ik.
Het is een gemodificeerde versie van de blackmore. EL34 ipv 5881 (6L6GC) en wat kleine tweaks heb ik begrepen.
Ik denk dat hij aardig in de richting zal komen van de Blackmore 'fasthand'. Ook die heeft EL34 en wat kleine tweaks.
Edit: nog een belangrijke, het is geen signature serie. Het is dat de blackmore zo geweldig lekker klinkt, anders doe ik niet aan signatures.
De prijzen voor goede buizenamps bevinden zich volgens mij op een dieptepunt, behoudens enkele veel gezochte klassiekers. Ik zie Hooks en Bogners die voor zeer bescheiden prijzen worden aangeboden.
Inderdaad rond de 1000 euro, als je dan nagaat dat ze nieuw 3k kosten dan is dat heel goedkoop.
Veel bogner shiva's, trouwens. Ik kan me nog herinneren dat een jaar of 6,7 geleden deze amps het helemaal waren.
Mensen zijn niet meer bereid of in staat om 2000 euro uit te geven aan iets wat eigenlijk een luxe-artikel is. Maar als je wel van je Hook of Bogner af wil, zul je dus heel erg moeten zakken met je prijs.
En dat is voor mij als eidgebruiker helemaal niet erg. ik ben nu instaat om voor redelijk budget top amps langere tijd te proberen.. mijn echtgenote vind dat ook niet erg 😆