De theorie achter meer sustain door wrap-over heb ik nooit begrepen. Mij lijkt het dat de hoek die de snaren maken over de brug kleiner is en er daardoor minder sustain is.
Printable View
De theorie achter meer sustain door wrap-over heb ik nooit begrepen. Mij lijkt het dat de hoek die de snaren maken over de brug kleiner is en er daardoor minder sustain is.
Nu spreken jullie elkaar mooi tegen :D
Tailpiece ligt op de body, meer fibraties
Ik kan slechts redeneren, want ik heb geen ervaring met wrapover. Mijn snaren staan al los genoeg (012-052), dus ik zie geen reden om het uit te proberen (heb ook al meer dan genoeg sustain)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
Ik heb zelfs de tailpiece vrij ver omlaag geschroefd. Eerst helemaal omlaag, nu weer wat hoger tegen het snarenbreken (geen idee of dat zin heeft, trouwens).
Het lijkt me trouwens dat het effect op de sustain vooral tussen de oren zit. Of heeft hier iemand daadwerkelijk de duur van een noot getest met en zonder wraparound?
Billy F. Gibbons doet het, dus is het goed!! :)
als je t over je tailpiece doet, bendt 't makkelijker. minder spanning. wat sustain betreft; ik ben er nog niet over uit. ik denk dat dat niet heel veel meer of minder is dan 'normaal'. de snaar heeft meer contact met t tailpiece, minder energie verloren, zou je denken. maar of dat zo 100% accuraat is, ik weet t niet. Ik vind 't ook niet echt prettig (meer). t gaf bij mij een soort ratel, en die kreeg ik er niet uit. deze ging pas weer weg toen ik de snaar weer normaal door 't tailpiece deed.
ik heb t ook wel eens zo gedaan:
steek snaar erin, met baleind richting de pickups (dus van pickups, door tailpiece richting strapknop onder), onder tailpiece, naar brug.
dat geeft ZIEKELIJK meer sustain, en bendt ook tig keer lastiger. kortom: ik doe 't weer zoals t normaal hoort.
voor de mensen zonder LP:
Feedback heeft binnenkort een super aanbieding, van een dikke Gibson Les Paul Standard..
ik zal eens even kijken of ik er wat over kan vinden op hun website..
Les Paul Std. Faded HBCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
1399 zo lang de voorraad strekt.
Zelf haal ik 'm liever bij m'n favoriete Gibson winkel; Nederland Muziek in Almere omdat Wizz/Wouter altijd de beste exemplaren weet uit te kiezen.
NEEEEEEEE niet waaaaaaarrrr!! zo goedkoop! als ik dat had geweten!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
nou ja, ach, ik heb mijn droomstandard (A) (wellicht kan ik mijn ma zo gek krijgen...)
welja, doet ie dat?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
dat klinkt goed