Dat bedoelde ik inderdaad. Ik meende dat ergens gelezen te hebben, heeft dat iets met de samenstelling van het hout te maken omdat de nieuwe Epiphone nekken slechter zouden zijn (ook weer ergens gelezen)?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door episua
Printable View
Dat bedoelde ik inderdaad. Ik meende dat ergens gelezen te hebben, heeft dat iets met de samenstelling van het hout te maken omdat de nieuwe Epiphone nekken slechter zouden zijn (ook weer ergens gelezen)?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door episua
Wat is dik en wat is dun..
heeft er iemand maten?
Ik zou zeggen meet ff de lengte van je top kam ofzo
Volgens mij zijn er veel meer verschillende diktes dan we denken.
Mijn 335's hebben allemaal een andere halsdikte/feel
De Es waar ik altijd op speel heeft een topkam met de lengte van 4 cm.
veel dunner waarschijnlijk dan andere es 335's. Mijn es 369 heeft een topkam van 4,5 cm
Voor de duidelijkheid zou ik het hier hebben over de halsbreedte, en niet dikte (toch als je refereert aan maten topkam)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eazy G
Ja klopt idd sryCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen dus ik doe het maar hier.
ik wil graag van een Epiphone Es335 een betere distortion gitaar maken.
ik wil graag weten wat voor, welk merk, elementen ik nodig heb, en hoe die heten. En of het misschien handig is of ik er 1 verwissel of 2. dus laat maar hooren
Houd er rekening mee dat de klankkast je wensen kan frustreren. Het blijft soms lastig: Hoe kan ik mijn sinaasappel naar een citroen laten smaken?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CarlosRocks
Bedoel je met een distortion gitaar dat je een distortion pedaal/versterker wilt gebruiken of zoek je een pickup die van zichzelf al een beetje scheurt?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CarlosRocks
Het ligt er een beetje aan wat voor sound je zoekt.
er zijn natuurlijk erg veel types en modellen.
de klankkast van mij es 369 en es 335 frustreren me helemaal niet maar ik denk dat je de eventueele feedback bedoelt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode
Nou ja ik weet dat iedereen altijd denk dat er allemaal feedback is enzo
maar ja ik heb echt nooit last van feedback. Feedback heeft vaak ook alles te maken met de opstelling van de muzikanten en versterkers (en micros van de PA in een live situatie)
Ik bedoel feedback inderdaad. Ik bedoel het resoneren van de klankkastCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eazy G
Ligt er een beetje aan hoeveel gain je gebruikt, en hoe hard jullie staan. Ik heb met mijn full hollow Ibanez nergens last van. Maar ik heb dan ook weinig gain en we staan niet zo hard.
Ik had wel veel last van feedback met mijn full hollow epi sorrento. Ik kon hem thuis nog wel gebruiken en alleen clean, maar in de band absoluut niet.
Toen heb ik van een paar slippers 2 f hole deksels gemaakt. Dit werkt perfect om de feedback tegen te gaan, clean blijftie tot op heel hoog repetitievolume feedbackloos, met veel gain gaatie wel eerder piepen, maar dit is veel makkelijker in bedwang te houden dan zonder die f hole stoppers.
De feedback is op heel hoog volume en met veel gain nog wel aanwezig, maar hij is goed te controleren. Aanradertje en het kostte me een uurtje werk voor 2 van die dingen.