ja dat vroeg ik me ook af! ik zag ´t allemaal op gitaarmarkt staan...
Printable View
ja dat vroeg ik me ook af! ik zag ´t allemaal op gitaarmarkt staan...
het is niet echt een kwestie van niet bevallen maar meer van iets beters en vetters kunnen kopen.
Ik heb afgelopen weekend een hughes en kettner switchblade kunnen testen en die klonk héél erg goed op alle kanalen, het crunchkanaal in het bijzonder, is een megaveelzijdige head met een enorm goed basisgeluidhet beste van 2 werelden eigenlijk, soort van modeling, maar dan puur buizen ofzo.
en misschien is het na 2 jaar wel gewoon tijd voor wat anders?
wat ik wel écht als last zag is het gewicht van een rack, en dan is die 17 kilo van een switchblade head ineens een érg prettig vooruitzicht.werd het gesleep een beetje zat ( 1 kast voor preamp + fx; 1 kast voor eindtrap; 2 x 1x12" kast + midiboard e.d.).verder gebruik ik persoonlijk het hele stereo gebeuren niet echt en is daarmee (Voor mij) een rack een beetje overbodig aan het worden als het ook met minder kan (in 1 behuizing dus).
maar vooral omdat ik gewoon ontiegelijk GAS heb voor zo'n switchblade
Whooops?? Wat heb ik gedaan.... maar goed, dat testen was dus bij mij, en ik moet zeggen, mij bevalt de Switchblade uitstekend! Ik heb transistor gehad, 19" rack buizenspul, modeling, noem maar op. Niks boven buizen, dat blijft toch wel, maar ik gebruik de Zenamp ook nog steeds ( modeling ) voor kleine kroegen, echt ideaal.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vester86
Betreft de switchblade, ik zal binnenkort een review maken, maar woon je in de buurt, kan je altijd ff komen checken.
In het kort de switchblade:
Clean: van helder tot clean met een randje, lekker vol geluid!
Crunch: ik ben er verliefd op geworden, precies wat crunch moet doen
Lead: Voor het betere ragwerk, moddervet
Ultra: Mega Moddervet, laat je broek maar wapperen
Alle kanalen kan je ook nog "boosten", zorg dat je in een grote ruimte staat met oordoppen ofzo, Mijn god......
Qua effecten: ze zitten erop, het zijn geen G-major effecten, maar gewoon de basiszaken. Je kan er ook niet heel veel aan instellen, maar voor mij ( vrijwel effectloos ) is dit zat. En anders duw je een G-major in je FX loop.
De delay is daarentegen wat verder uitgewerkt, qua volume, feedback en time settings, daarnaast een TAP functie op het floorboard, werkt erg lekker.
Floorboard: lekker compact en licht, terwijl het aanvoelt alsof je er met een Jeep overheen kan rijden ( volgens mij kan dat ook wel ), kortom stevig.
Wat is het verschil tussen een Switchblade en een Trilogy? Beide van H&K, beide 4 kanaals, beide midi (toch?). verschil: de switchblade heeft fx (gimmick..). Er moet toch een groter verschil tussen deze twee zijn dan dit???
de trilogy heeft 3 vaste kanalen, de switchblade heeft 4 kanalen die volledig vrij te programmeren zijn over 128 presets. een soort modeling dus, maar dan volledig buizen. en eigenlijk doe ik um met die bewoordingen tekort. in feite heb je gewoon een 128 kanaals versterker.... en gezien de zeer effectieve toonregeling kun je er echt véél uit halen. clean kan je in zeker 3 of 4 zéér verschillende standen zetten, zo dat het ook echt anders klinkt en wat toe kan voegen, zeker NIET "van alles net niet". voor crunch, lead en ultra (in mindere mate) geldt hetzelfde, je kunt met de EQ en gain instellingen alle kanten op. het crunchkanaal als lead gebruiken en het leadkanaal als crunch... wat jij wil, programmeer het maar.en daarnaast dus de effecten, de schakelbare FXloop (schakelbaar tussen serie en paralel).en bovenal heel erg draagbaar met "maar" 17 kilo.... is niet veel
oh, de blauwe voorplaat van de trilogy ziet er wel heel geil uit, hoewel de switchblade érg strak is ontworpen
de switchblade heeft maar 2 voorversterker buisjes. 1tje gaat al op aan de fasedraaier (naar eindtrap) dus is er nog maar 1buisje over. lijkt erop dat het niet een volledig buizen-ontwerp is?
Hmm, op de ruis en knetter site staat staat weinig over de preampbuizen, nader onderzoek levert idd 2 preampbuizen op, beetje vaag.
ff ontopic:
Niet veel verandert, alleen powersupply erbij en wat blindplates bij elkaar geschraapt.
Nu nog de boel aansluiten en uitbouwen :cooler:
http://img134.imageshack.us/img134/3...ding028xi0.jpg
Live at Lordriffenstein's
http://users.pandora.be/yfransens/Offstage/IMG_0007.JPG
Jupiler !!! Good Call !!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeroenZ
Tss, corona rules!