Hij zegt dat -ie zowel zijn pedalen vóór de amp heeft als in de loop. En dan? Er zijn zoveel mensen die een boost in de loop hebben staan omdat ze teveel gain in de pre amp hebben om daar vandaan nog met een booster aan een volume boost te komen.
Printable View
Hij zegt dat -ie zowel zijn pedalen vóór de amp heeft als in de loop. En dan? Er zijn zoveel mensen die een boost in de loop hebben staan omdat ze teveel gain in de pre amp hebben om daar vandaan nog met een booster aan een volume boost te komen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Fender Hot Rod deluxe, tussen clean en af en toe een randje in.
En ik bedoel te zeggen dat ik mijn combinatie van effecten altijd als één houdt, dus niet de ene helft van de effecten door de FX-loop en de andere helft direct tussen mijn amp en gitaar. Is dit verkeerd dan?
Als ik het goed lees, wil Valerius alles óf in de loop, óf vóór de preamp. Dan zou ik op mijn beurt kiezen om alles gewoon tussen de gitaar en de amp te leggen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
De rest van de volgorde is een beetje afhankelijk van wat je ermee wil. Wil je met je GE-7 je pedalen boosten, of wil je je totaalvolume er iets mee omhoog brengen, dus je amp boosten? Ik denk het laatste, omdat je ook een volumepedaal hebt, maar ik twijfel door het woord booster. In het laatste geval zet je je GE-7 aan het eind van je keten. Dit zal ook het beste werken om tijdens een solo net even wat extra volume te krijgen, beter dan wanneer je hem vóór de distortion zet.
Mijn advies zou zijn:
Volumepedaal > Wah > SD-1 > BF-2 > CH-1 > DD-5 > GE-7
Precies. Excuses voor de verwarring.Citaat:
Meestal leg ik mijn pedalen ook allemaal tussen de gitaar en de amp in. Maar een vriend van me legt zijn pedalboard juist altijd in zijn FX-loop, daarom ga ik twijfelen wat nou het beste is.
De GE-7 heb ik als middel om mijn totaalgeluid qua volume op te krikken, voor bijvoorbeeld bij een tussenspel/solo waarbij de gitaar boven de piano oid uit moet komen. Mijn gitaar-terminologie is niet bijzonder uitgebreid: Ik dacht dat als ik mijn GE-7 gewoon als volume-pep-pedaal zou gebruiken, ik het wel een booster zou kunnen noemen.. In mn band gaan we overigens vrij geraffineerd met het volume om, dus vandaar de GE-7 EN een volumepedaal.Citaat:
En mag ik vragen waarom je de Wah aan het begin zet? Ik meende dat het geluid het beste blijft als de Wah ergens achteraan de effecten staat? (mjah de Wah zie ik meestal wel rechtsonder in een willekeurig pedalboard staan ;) )
Omdat ik ze altijd voorin de keten zie bij anderen. Ik zou het zelf niet weten, ik heb nog nooit met een wah gewerkt. :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valerius
Maar in jouw geval zou ik dus idd de GE-7 aan het eind leggen.
Beste gitaarnetters,
Ik lees met name veel over de volgorde van pedalen en dat is prima, maar volgens mij is het ook belangrijk hoe je versterker daarop reageert. Bij de ene versterker werkt een pedaal goed in de effectloop, bij de ander via de input. Ik heb recent 'n nieuwe versterker (Trace elliot supertramp). Wat mij meteen opviel is dat mijn pedalen (Cry Baby, Zoom G2& Boss os2) meer diepte hebben in de effectloop. Bij mijn vorige versterker(Marshall Valvestate 8080) klonken deze pedalen ruk in de loop. In eerste instantie wilde ik de os2 en de crybaby aan de input hangen, maar het klonk te dun. In de effectloop komen vooral de vervormde klanken uit mijn os2 en zoom beter tot hun recht. Er is dus denk ik niet zozeer "een beste volgorde", maar wel een "beste volgorde afhankelijk van je versterker!"
Cheers
en zo lees ik zo vaak adviezen van je die je van 'horen lezen' hebt. Manko dat je vaker ziet op dit forum maar het valt me nu zo op omdat je het zelf ook benoemd. Misschien slim om alleen gericht advies te geven als je het echt zelf geprobeerd hebt ? Zie als voorbeeld je 'een booster gooi je zoiezo niet in de effectloop' statement....Citaat:
anyway.... niemand tips rondom mijn vraag op de vorige pagina ? mitch ?
ik heb de volgende pedalen.
- compressor
- phaser
- overdrive/distortion
- delay
- wah
- Fuzz
wat is nu eigenlijk de meest logische opstelling?
gr, peter
Dit topic is ook vooral bedoeld als naslagwerk, Peter. Als je er tien minuten in had gelezen had je kunnen weten dat de meest logische volgorde zou kunnen zijn wah comp phaser drive delay. De plaats van de fuzz hangt af van het type fuzz, sommige moeten echt vooraan, anderen niet en dat staat in dit topic en sowieso in dit subforum al uitgebreid beschreven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petekay
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude
'T viel mij ook op, 25.000 posts en geen ervaring met een wah :O Maar feit is wel dat ie mede door het vele forumen veel (theoretische) kennis heeft opgedaan en dus mensen kan helpen, dus bedankt voor je advies Kim Wilson!