ik zou gewoon motip nemen of 1 van die histor cellulose spuitbussen (die blijft in ieder geval dun), indien nodig kun je altijd nog met 2000 grit de lak dunner makenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Printable View
ik zou gewoon motip nemen of 1 van die histor cellulose spuitbussen (die blijft in ieder geval dun), indien nodig kun je altijd nog met 2000 grit de lak dunner makenCitaat:
heeft iemand ervaring met thinnerdruk op gitaren? Ik ben van plan om een plank vol te drukken met allerlei plaatjes uit tijdschriften. maar op welke ondergrond? en hoe af te lakken? ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij een beetje in de goede richting kan sturen.
1 keer gedaan maar dat was wel 25 jaar geleden toen ik op school zat,wat ik mij kan herinneren is dat ik het gewoon op een polyurethane gelakte tele had gedaan die ik eerst mat geschuurd had, het was wel een witte tele btw dus de plaatjes waren goed zichtbaar . In die tijd kon ik nog niet aflakken en het was erg kwetsbaar dus het sleet wel erg snel (thinner trekt niet in poly)
Ik raad je overigens niet aan op dit op een cellulose gelakte gitaar te doen omdat je met de tinner ook de lak oplost
|k neem aan de onderlaag even opschuren?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
@fred dons. dank u. de plank is nog blank hout, dus een polyurethane grondlaag aanbrengen en dan polyurethane witte lak? dan thinnerdrukken en dan ook weer polyurethane blanke lak gebruiken?
ik gan het gewoon proberen. dank.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
oke,vraag me af of dat poeder goed oplost.Ga het binnenkort eens proberen met die goedkope telecaster body van de meeting.Die van 37,50 dus...
nee als het nog blank hout is zou ik het direct op het hout doen, je wilt namelijk dat de inkt in de ondergrond trekt en dat werkt beter met ongelakt houtCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pim raaijmakers
wel even testen met de hoeveelheid thinner omdat je niet wilt dat de kleuren uitlopen, daarna kun je in principe iedere blanke lak gebruiken om af te lakken
dat poeder lost goed op hoor maar zelf gebruik ik liever transtint of colour tone om blanke lak bij te kleuren omdat je daar zeker geen klontjes krijgtCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen
ik zou het poeder eerst met een beetje lak mengen tot een papje en dan pas met de rest van de lak
ja anders pakt het gegarandeerd niet op de poly onderlaag, gewoon met 400 tot 600 gritCitaat:
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon geen goed antwoord vinden op mijn vraag, vandaar dat ik het hier even probeer.
Ik ben van plan om binnenkort met een nieuw zelfbouw-project te starten.
Elzen body, olympic white gelakt, maple hals met pau ferro toets.
Nou vroeg ik me alleen af welke lak qua kleur het dichts bij olympic white komt en waar is deze te krijgen?