Laat 't 'm maar bewijzen dat het zo nen koele gast is, ik wil ook zo'n Servant (ware het dat de gunfactor bij Vulvasonic ietsje hoger ligt, ook wat mij betreft).:D
Printable View
Laat 't 'm maar bewijzen dat het zo nen koele gast is, ik wil ook zo'n Servant (ware het dat de gunfactor bij Vulvasonic ietsje hoger ligt, ook wat mij betreft).:D
WOW barno, wat een waanzinnig edelmoedig onbaatzuchtig mooi gebaar, nogmaals WOW!
Mijn lijstje ook maar dan, ik geloof redelijk chronologisch:
Gitaren:
Marlin Sidewinder
Fenix dreadnought
Aria Pro II
Gibson Nighthawk
Vantek dreadnought (militaire-dienstgitaar)
Seagull 12-string
Dean Stylist (mag weg...)
Dean Resonator
Furch Jumbo
Hanika klassieke gitaar
Fender Strat (American Series)
Aria Pro II (een andere, als knutselbak, intussen vrij onherkenbaar verbouwd)
Washburn Rover
Zelfbouw:
Lapsteel
Elektrisch mini-vakantie-speeltje (soort van Lapstick)
Assemblage bariton telecaster (ebay prutsgitaartje uitgebreid met Allparts nek)
Deftige archtop
Vakantie-mini-OM-parlor-achtig dingetje
Akoestische jumbo bariton
Fanned-Fret-Firebird (Waaierbird)
Nylon hybride (soort van tussen-klassiek-en-OM-in-geval)
Overige snaarinstrumenten (voor experimentele doeleinden):
Richwood mandoline (mag eigenlijk ook wel weg...)
Richwood banjo
Zelfbouw:
Resonator-ukulele
F-style mandoline
Rood heb ik niet meer, om uiteenlopende redenen. En ik verwacht dat het lijstje nog wel weer gaat groeien, vooral in de zelfbouw-categorie. Ik heb nog een paar projecten op mijn verlanglijstje staan...
mooi! Doet me zo goed om te lezen dat mensen dat voor elkaar doen. geweldig gebaar! Ik vind het ook om te lezen dat er gitaristen zijn die zo'n emotionele band met hun gitaar/gitaren hebben, ikzelf heb dat niet zo. Een gitaar is voor mij toch meer een gebruiksvoorwerp, hoewel ik van sommige toch wel spijt heb dat ik ze heb weggedaan.
Mijn lijstje:
- Egmond steelstring, van mijn moeder geweest en is de eerste gitaar die ik in mijn handen had, ik was toen een jaar of 4 denk ik. Helaas heeft deze gitaar de jaren niet overleefd.
- Een acoustische nylon snaar gitaar van mijn broer. Hij had er les op (ik piano) maar ik speelde er meer op en heb hem uiteindelijk ook geclaimed.
- Mijn eerste electrische was een voor mij onbekend merk. Ik weet wel dat hij rood was, 1 element, en zo krom dat je er eigenlijk niets mee kon.
- Mijn eerste echt goede electrische gitaar was een zwarte ibanez rg. Ik weet niet meer welk nummer, was wel erg duur toen. Deze heb ik het langst van alle gitaren gehad. Ik heb hem verkocht toen ik een hele tijd niet meer speelde en dacht dat het er ook niet meer van zou komen, spijt dat ik hem heb weggedaan.
-charvette, stratmodel met reverse headstock.
- Phoenix steelstring.
- epiphone steelstring
Nog een tijdje basgitaar gespeeld:
Een steinberger headless bass
Yamaha BBg-5
Onderstaande gitaren heb ik in de afgelopen 2 jaar gehad toen ik weer begonnen was.
- london city spitfire
- epiphone les paul standaard
- Epiphone firebird VII, ook spijt van de verkoop, maar is volgens mij nog in goede handen van ACE hier op het forum.
- fender telecaster chris shiflett
- Gibson les paul studio
- Hagstrom Select Swede.
Op de epiphone steelstring en de hagstrom na heb ik geen enkele gitaar meer, om verschillende redenen heb ik ze weggedaan. Of ze vielen tegen of om finaciele redenen. Wat me wel opvalt dat gitaren voor mij eigenlijk altijd mannelijk zijn. ik zeg altijd hij of hem er tegen in tegenstelling tot veel gitaristen......
Nylon akoestische gitaar
Akoestische 12 snarige (gerepareerde hals, ik speelde met 6 snaren erop)
Egmond tyfoon
Hondo II Les Paul kopie
Fender squier Bullet rood
Fender stratocaster Japan Blauw (jaren 80 versie)
Zelfbouw linkshandige met Rikkers hals, Koch GPA de luxe actieve pre amp (bj 1995)
Seagull S6 linkshandig met fishman element
Heins gebouwde linkshandige gitaar met ESP hals (bj 2004)
Ibanez Studio 50 (bj 1979)
Fender Stratocaster Japan Linkshandig sunburst met later FAT50 pickups (bj 2005)
Ibanez George Benson (bj 2002)
Takamine Linkshandig nylon met cutaway en element (bj 2012)
vetgedrukt heb ik nog.
Die Egmond kon ik niet op spelen, hals was met name te krom maar ook hardware was bedroevend.
Van de Hondo II (multiplex body) heb ik de koffer nog, dat was wel een goede investering.
Die Squier Bullet overtuigde mij om een echte strat te kopen.
De Blauwe Japanse strat kocht ik in 1989 van Tom Holkenborg, later bekend als Junkie XL. Was een goede gitaar en heb ik helemaal versleten.
Heb ook kort 2 basgitaren gehad maar geen idee welk merk en type.
Ik speel op alles linkshandig met op de rechtse modellen dus de snaren omgedraaid.
Stagg G300-TCH
Ben al wel aan het kijken voor een tweede gitaar
Oude merkloze Duitse akoestische gitaar Klinkt niet best maar speelde lekker, hier heb ik m'n eerste voorzichtige muzikale stapjes op gezet. Heb hem nog steeds maar ligt al jaren bij een vriend van mij.
Gerrinez SG imitatie Letterlijk een prul, later nog even op een andere mogen spelen en die was tot mijn verbazing prima, een verschil van dag en nacht!! Dit ding was snel weer weg.
Ibanez Les Paul imitatie Goed en mooi maar overbodig vanaf de aanschaf van een echte Gibson, verkocht aan dezelfde man die eerder de "prul" Gerrinez had overgenomen, ik weet zeker dat hij hier veel meer plezier van gehad heeft!!
Morris Jazzbass imitatie Mooie en verbazend goede bas, speelt lekker en klinkt prima, ik neem hem zelfs nu nog geregeld mee naar het bandje waarin ik tegenwoordig bas in speel en ook mijn bandleden zijn er dol op, het ding weegt alleen 5kg.
Ibanez York Gekregen van een vriend die terug ging naar nylon snaren, geweldige akoestische gitaar die nog steeds trots in mijn kamer staat, degradeerde dat Duitse ding spontaan tot overbodig.
Gibson Les Paul Standard In 1978 was het bezit van zoiets nog iets heel bijzonders, ik heb hem nog steeds en ben er ondanks het gewicht nog steeds dol op, is jarenlang de enige gitaar geweest die ik gebruikte.
Fender Jazzbass Typische jaren 70 jazzbass, eind jaren 80 goedkoop want niemand wou ze toen, niet echt geweldig en ook bruikbaar als bootanker. Toen ik eind jaren 90 een periode last kreeg van rugpijn was ik blij dat ik deze met behoorlijke winst kon verkopen, nooit op de weegschaal gezet maar zwaarder dan de Morris!!
Fender Stratocaster AV57RI Tja.., nodig? Nee, maar dit moest ik toch ook hebben, ben er nog steeds blij mee en heb hem meer gebruikt dan ik vooraf gedacht had maar dat heeft ook weer met die rugpijn te maken.
Ampeg AMB 1 Rugpijn was inmiddels zo erg dat ik vederlichte instrumenten nodig had om nog wat te kunnen, dit was de bas die ik toen nog kon gebruiken. De rugpijn ging weer en deze raakte werkloos, prima short-scale bas maar verkocht aan een Groningse schone deerne.
Gibson Les Paul Special Gekocht om de zelfde reden als de Ampeg, vederlichte gitaar met een groots geluid, de favoriet van mijn mede-bandleden.
Ovation Pinnacle Deluxe Gekocht voor een ambitieus project wat nooit echt van de grond gekomen is, blijkt toch wel handig om akoestisch te spelen in een band. Ooit wel geprobeerd deze te verkopen maar niemand wou hem, wordt inmiddels weer op het podium gebruikt voor één nummer in aangepaste stemming.
Gibson Thunderbird Liep door een winkel met het idee een fender P-bass te kopen, zag deze hangen en moest hem even proberen...... Voor het eerst dat ik binnen een uur met een instrument naar buiten liep, ik vind hem geweldig en een lekker gewicht en zelfs goed in balans (ja ja, het kan wel!!).
Gibson Advanced Jumbo Waarom heb ik er zo lang over gedaan om een goede akoestische gitaar te kopen? Geen idee maar nu ik deze heb vraag ik me het wel eens af, thuis speel ik nergens anders meer op.
wat ik ooit had : niet in volgorde en wsch ook niet volledig
italiaanse acoustische gitaar, merk onbekend
electrisch instapding. ik meen yamaha, het was rood :)
fender usa sunburst tele
fender strat japan 1985
een acoust met cutaway, weet niet meer wat merk
gibson ES135
Maya LP
Dano U2
fender usa strat 1990
squier strat china
gibson ES 335 1967
Johnson dobro
harmony acoustje pre war
fender usa ri 58 strat 1986
gibson blues king acoust
martin DM acoust
fender mex muddy water tele
fender usa 52 ri
blueridge 140
spaans 3/4 gitaartje
Harmony Bobkat
en dan nog een 50 tal Guttlin gitaren
Mijn lijstje:
Japanse klassieke gitaar die mijn zus geleend had van een neef en stond te verstoffen in haar kamer. Had stalen snaren, dat deed pijn en zo is ze niet verder gegaan. Ik deed de goede snaren erop, ging er op pielen en de rest is geschiedenis.
Op mijn 17e een klassieke gitaar Spaans Juan Cortes voor 25,- gld met gescheurd headstock. "Hersteld" met houtlijm en plakband... Gedoneerd aan mijn armlastige neef een jaar of wat geleden.
Een Bozo B60 van mijn eerste zuurverdiende centjes al vakantiekracht in een bejaardencentrum. Nog steeds in bezit. En mijn dierbaarste gitaar.
Daarna een Epiphone Joe Pass, want ik ging jazz spelen. Nooit helemaal mijn vriend geworden, na vervangen van de elementen ging het een stuk beter, maar verkocht een kleine 5 jaar geleden.
Een zwarte strat MiM in 2003, einde relatie, van de poen die ik over hand na de boedelscheiding mezelf getroost... Kleur niet bewust. Het was de enige LH strat die er hing. Maar onder tussen omdat ik em altijd in het licht heb hangen nu nog mojo qua vergeelde slagplaat en opvlammend hout van de hals. Na een GAS aanval in november (damn you Gretsch G5421 !!) te koop gestaan. Maar blij dat ik het niet heb gedaan, ik ben vergroeid met dat ding.
En zomer 2013 een MiM Telecaster sunburst. Sunburst, ik hou ervan, beetje kitsch, beetje meubel maar toch. Uit de doos gelijk .10 flatwounds erop. Instand jazz, ik zeg het je.
-een onbekende spaanse gitaar met stalen snaren, merk Eiersnijer, NIEUW voor Hfl 25 gekocht bij Saris in Rotterdam
-een wat beter bespeelbaar lesgitaartje, een soort Egmond
-een onbekend merk elektrische gitaar, zo'n italiaanse jaren 60 vorm met 1 PU
-een zwarte Ibanez pre-lawsuit Les Paul, gekocht bij VOX Humana, toen ze nog in de Landstraat zaten
-een Framus Nashville DeLuxe (heb ik nog)
-een zwarte Squier Affinity Strat uit 98 (heb ik nog)
-een spaanse gitaar, bij de Marskramer gekocht
-een rode imitatie Rickenbacker ("Reckenbucker") (heb ik nog)
-een sunburst Essex Telecaster (heb ik nog)
-een Epiphone Wildkat Antique Natural (pas gekocht !!! :) )