-
Volgende week start weer een nieuw seizoen.
Opvallende namen wel in het rijtje. Ik denk zonder iets gehoord of gezien te hebben wel wat afvallers te kunnen voorspellen. Niet omdat ik denk dat ze slecht zullen zijn, maar omdat die concertzaal vol moet en dan kiest men toch de grote mainstream namen. Over de jury heb ik het dan maar even niet ;)
-
Heb je het over de jury, ik zag zojuist Cesar (doe nog eens een roffeltje) op TV en wat heeft die man een ouwe kop gekregen.
Wallen en kwabbels in het gezicht en gordijnen in zijn nek.
Tijd voor jonger volk lijkt me.
-
Nou, ik heb het gezien en gehoord hoor.
Opzich best een leuk programma en het gaat natuurlijk om de kijkcijfers. Dat de nieuwe presentator een zoon is van de baas verbaast me niet en ik heb niks tegen Johnnie, maar ik vond Gerard beter.
En dan de jury: ik ontkom niet aan de indruk dat hun persoonlijke smaak een belangrijke rol speelt bij de beoordeling en in principe heb ik daar problemen mee, want als jury moet je toch echt je smaak even opzij zetten en proberen te beoordelen op de werkelijke prestatie.
Voor mij hadden daar mensen mogen zitten die echt alles weten van het vak en van het muziekmaken in al zijn facetten.
En dan die bands: wat ik persoonlijk heel leuk vond is die Dizzy Mans Band en niet om hun muziek, maar omdat ik ze persoonlijk ken en heb gekend, want een paar leven niet meer waaronder zanger Jaques.
Ze hebben een tijd bij me gerepeteerd en dat was echt heel gezellig. En in deze tribute band zie ik Willem Schoone, nog altijd langharig en jarenlang bassist van Shoreline. En ik heb opnamen met ze gemaakt.
Ik kijk uit naar volgende week.
-
Han, dat van die persoonlijke smaak die wel eens doorslaggevend is klopt wel. Neemt niet weg dat Prince de terechte verliezer was vanavond. DMB was inderdaad leuk.
-
Purple Power Generation vond ik toch wel een afgang. Ik had hier wel een band van formaat verwacht die de eindstreep zou halen, dat had voor de fans (niet ik) een leuk feestje kunnen opleveren.
Maar nee, een lookalike die het blijkbaar alleen daarvan moet hebben. Songkeuze Purple Rain was ook niet verstandig, dat ding duurt niet ingekort zo'n 10 minuten met gitaarsolo en is een ballad die hier niet langer dan 3 minuten mag duren. Dan blijft er weinig over en als zelfs een stukje gelijkend gitaarsolo teveel gevraagd is, kun je terecht wel inpakken. Had beter gestart met een knaller als bv. 1999, dan had ie misschien nog even door gekund.
Yellow (Coldplay) is naar ik heb begrepen nog niet zo lang samen, dus dat dat nog niet uit de verf komt is dan begrijpelijk.
Dizzy Man's Band is wel een opvallende omdat hun hits sowieso nergens meer gedraaid worden en dus nog maar weinig (jonge) mensen weten wie het zijn. Ik vind het wel geinig en als ze in de Ziggo een kwartiertje de zaal mogen opwarmen is dat dikke prima. Verleden jaar had je die Blues Brothers, nu misschien dit gezelschap.
Adèle doet het wel goed, die komt er denk ik wel. Bruno Mars ook.
Tom Jones? Moet je wel de power voor hebben. Guus Meewis? Hoog meezing gehalte voor de Ziggo.
Lionel Richie? Dancing on the Ceiling ;) Of nog wat oud Commodores materiaal?
George Michael kan ook nog alle kanten op, maar daar zitten ook wat 'gevaarlijke' ballads tussen + Wham! klassiekers. Hopelijk houdt ie het wel wat pittig.
Tja en dan hebben we nog niet iedereen gezien. Naar Kate (Bush) ben ik wel erg benieuwd.
-
Ik ben ook heel benieuwd naar de volgende shows en Kate Bush is bepaald niet makkelijk.
Wat ik wel leuk vind is dat het een alle leeftijdenshow is waar leeftijd geen rol van betekenis speelt.
Cesar die eigenlijk Cor heet is 77 jaar, Angela is 65 en Willem Schoone is ook al 75 jaar en staat gewoon te vlammen op het podium.
-
Ik vond deze aflevering prince de terechte verliezer, je kan er hetzelfde uitzien maar het miste totaal de energy en kracht die prince in dat nummer legt (en het is al niet zo een spattende ballad in mijn persoonlijke mening). Coldplay ook zeker terecht daar net boven, een paar flinke uitschieters in de zang. Wellicht de zenuwen, maar als dit is wat het is, hoop ik dat ze zelf ook horen dat het hem niet gaat worden.
Bruno mars kwam heel dicht in de buurt, hoewel hij in de hoge regionen ook wel echt tegen zijn max zat had ik het idee, benieuwd wat er gaat komen nog.
Dizzy mans band kende ik wel van naam, maar heb later nog even wat muziek opgezocht en dat kende ik geen van alle. Het klonk goed, goede zanger ook, en feestje.
Guus meeuwes klonk ook goed. En die gaat het ook zeker goed doen bij publiek en bij het optreden in de ziggo, dus wel een zeer grote kanshebber dat ze die er in houden.
Het jury commentaar vond ik wederom bijzonder slecht. Zoals Han zegt, veel persoonlijke smaak die er doorheen komt. Maar ook de praatjes en het commentaar achteraf is vaak totaal inhoudsloos. Geef zo een band commentaar waar ze wat mee kunnen, wat ze kunnen verbeteren, waar ze door kunnen groeien.
-
Toch ook maar weer eens gekeken, blijft toch wel een leuk programma ondanks de beperkte toegevoegde waarde van de jurycommentaren ;-)
Deelname is ook een leuke herinnering. Echt veel vruchten hebben wij er niet van kunnen plukken omdat we niet geboekt konden worden vanwege de Corona direct na de uitzending. Maar het heeft wel wat geholpen. Voor ons helpt de recente Amy Winehouse film meer….
Afgelopen zaterdag in Zaandam:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...8715c6e4f3.jpg
-
Uiteindelijk hebben jullie er gelukkig nog wat aan over gehouden. Ik vind het vooral erg moeilijk om naar dit type programma's te kijken, met van die quasi diepzinnig pratende juryleden, die met gesloten ogen opgaan in de muziek. Maar goed, misschien ga ik er komend weekend wel naar kijken of later, zoadat ik doorspoelen kan.
-
Het is helaas niet gelukt. Wat heb ik gemist?