Ik heb een beetje een andere vorm van GAS. Wel eens gefantaseerd "wat als ik een gitaar mag uitkiezen voor duizenden euro's?" Nou dat is me nu gebeurd.
Vorige week heb ik mijn proefschrift verdedigd, en er is als kado geld voor mij ingezameld voor een droomgitaar, als levenslang tastbaar aandenken aan het verkrijgen van mijn doctorstitel. Daar leg ik een eigen bijdrage bij, waardoor er een budget is van rond 2000 euro. Daar kun je echt een prachtige gitaar van kopen natuurlijk. Ik wil niet overhaast kiezen en sta nu open voor tips en aanraders!
Wat ik al heb: Fender Baja tele, Squier Classic Vibe tele, Yamaha Revstar RS502T, Pacifica 212, Pacifica 311H.
Waar ik aan zit te denken: een supergoeie tele / T-style (en dan mag er eentje weg), of iets "anders dan anders" maar ik weet niet wat. Mag gebruikt zijn maar wel iets betrouwbaars.
Wat ik speel: voornamelijk covers, pop en classic rock, zeg maar "Radio 2". Niveau: gevorderde amateur, niks bijzonders, het is hobby. Zit in een popbandje en een classic rock bandje en spendeer wel een aantal uurtjes per week aan gitaar spelen.
Kortom een luxeprobleem dat me veel voorpret gaat opleveren, maar ook wel een zoektocht, en daarom zijn tips van harte welkom!