Zelfs met een hals van 2 oct..... Dan ga je toch ook aan deze twijfelen.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...eviousPage=VIP
Printable View
Zelfs met een hals van 2 oct..... Dan ga je toch ook aan deze twijfelen.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...eviousPage=VIP
Volgens mij is 2 oktober 1964 z'n geboortedatum. Wat een mafketel.
Dit soort gasten verzieken het voor de mensen die normaal willen handelen op mp.
Gezien een aantal van zijn andere advertenties weet deze verkoper waarschijnlijk precies hoe de vork in de steel zit en heeft hij heel gewiekst geprobeerd zijn advertentie op te stellen. Bah!
Ja prachtig toch?
Uit zijn andere advertentie: (zijn '64 stempels maken overuren)
"Zeer uniek exemplaar met origineel 1964 Abigail Ybarra neckpickup, de middle en bridge pickups zijn zeer waarschijnlijk ook van Abigail Ybarra. Je ziet namelijk duidelijk dat deze drie pickups bij elkaar horen."
Waarmee dus niet is gezegd dat die andere 2 ook daadwerkelijk Abigails zijn.
Vervolgens:
"De kenner weet waar het om gaat (=de bekende dooddoener): gewonden door de legendarische Fender medewerkster die onder andere de pickups van Jimi Hendrix (Woodstock strat), Eric Clapton, Jeff Beck, Buddy Holly en ga zo maar door heeft gedraaid. Het is extreem zeldzaam als je pickups van Abigail Ybarra uit 1964 vindt. Dit zijn namelijk de HolyGrails onder de pickups.
Er is onlangs een Fender stratocaster 64 refin bij tfoa verkocht voor ongeveer 13000 euro, maar die was zonder Abigail Ybarra.."
Mooie voortdurende massage van de potentiele koper maar nog steeds geen spatje bewijs dat die andere 2 (over de eerste kan ik geen uitspraak doen) daadwerkelijk Abigails zijn.
The icing on the cake;
"Professionele refinish (alleen de body!) door Haar Guitars in 60's sunburst nitrocellulose"
Beweert ie hier nou dat Haar al 50 jaar geleden body's overspoot, of dat Haar beschikt over een NOS voorraadje nitro lak uit de 60's, of wa?
Die hals heeft een toets die ook aan de onderkant de radius heeft. niet gemakkelijk om te maken, zijn er niet-Fender producenten die zo'n halzen maken?
Nee. Wat ik al zei, de fiesta neck is slab wat fout is voor 1964. Deze neck lijkt me echt Fender maar ik durf bij deze gast helemaal niks meer aan te nemen.
De Japanse vintage zoals Tokai waren vrij nauwkeurig en deden aan round lam bij post '63 modellen.
http://i3.photobucket.com/albums/y78.../EndofNeck.jpg
Ja, de trusrod schroef bij de Japanners is anders, zal wel iets met het metric te maken hebben. Maar het ging om de toets he.
Allparts heeft ook curved fretboards.
Zien er wel niet uit als een vintage fender maar met wat liefde en dollar tekens in de ogen kom je een heel end
Volgens mij komt NOS uit de dumphandel, army surplus dus.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die term wordt toch gewoon heel breed gebruikt? Ook in de auto-industrie heb je drie soorten onderdelen:
- NOS : nieuw en uit de oorspronkelijke merkfabriek
- after market : nieuw en elders nagemaakt
- used : gebruikt en bv vanaf een donorcar gedemonteerd
En wat vinden we van deze:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...Page=lr&pos=19
Dat 'super staat' durf ik iig vanuit visueel oogpunt te betwijfelen. Zie her en der wel wat lichte bruiksporen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik gok dat het een '82 is met een Floyd er op, als het een '83 is dan is de output er ook bij geknutseld want die zat origineel op de pickguard (en had een trem waarbij de achterkant dicht zat). Aan het fretboard kan je zien dat ie al een refret heeft gehad.
Wel een viby werkpaard. Ik heb een zwak voor de '82 DS, daarvoor en daarna no so much.
Gaaf ding, met die Floyd.
Ik heb ooit een 1983 strat met floyd gehad, had oorspronkelijk zo'n trem op zoals Pepe zegt.
Klein beetje spijt dat ik die heb weggedaan, was best een prima gitaar.
NOS; kies maar uit,
sommige zijn hilarisch toepasbaar op een dood stuk boom met stalen draden;
New Old Stock
Not Otherwise Specified
Nitrous Oxide Systems
Now On Sale
New Original Stock
Not Otherwise Stated
National Open School
Nation Of Saints
Norsk Opsjons Sentral
Novell Operating System
Nature Off Stage
Not On Shelf
Non Operating System
Notice Of Staking
Nine One Six
Non Otherwise Specified
Never Offer Service
Neonatal Opium Solution
Nasty Original Stuff
Narrow Over the Shoulders
No Obvious Syndrome
Not On Sportbikes
Not Often Satisfactory
New Organ Series
non-organ specific
no organisms seen
National Osteoporosis Society
Newcastle-Ottawa Scale
Nomads of Silver
None Otherwise Specified
Northern Offshore Services
Not Otherwised Specified
National Occupation Standards
National Occupational Standards
Network On Standby
Network Operations Service
Never On Sunday
Never Otherwise Stated
Never Out of Stock
nitric oxide synthase
not on staff
Het meest voor de hand liggend;
New Old Stock.
Toen iedereen nog Nederlands sprak zouden we gezegd hebben;
Onverkoopbaar oud model, winkeldochter, word niet meer gemaakt etc.
Zonde van de niet zo mooi gerelicde lak. Is de kleur origineel? Heb die nog niet (vaak) gezien op strats uit die periode.
Kleur is blond en klopt voor de periode. Typische verkleuring voor een begin tachtig maar deze is wel erg smokey.
Ik gok dat de eigenaar geen vegetarische boekhouder is.
Een 83'r moet je rond de 1000 wel kunnen krijgen en als er zoveel in gehakt en verbouwd is dan kan dat flink op de prijs drukken. Misschien krijg je hem voor 5/600 mee.
Geeft me een Iron Maiden vibe. Vraag me niet waarom, ik weet niets van die band.
Het is alweer wat jaren terug, maar ik had toen een 1983 fender met later opgebouwde floyd rose gekocht voor €600,- en na een paar jaar met wat winst verkocht, en die gitaar zag er wat netter uit dan deze, zo op het eerste gezicht.
Nu kan het zijn dat je juist op zo'n afgeragd ding zit te wachten, maar €1000,- zou ik er zéker niet voor geven.
Gasten..
En deze?
http://link.marktplaats.nl/m1120957193
Ik kom een dergelijke advertentie met zelfde tekst en 'overeenkomsten' tegen op een advertentie van 17 september 2016 van een Sunburst AVRI uit.. jawel... februari 1989.. Raar?.. nee.. toeval... toch?..... eh... wow...
maar nou heeft die SUNBURST hetzelfde serienummer... (google even op V116552 Fender)
hmmm..
De afgebrokkelde lak onder de neckplate baarde me al zorgen.. Die hals is er volgens mij al VAAK af geweest.. Ik weet niet.. Aan de ene kant komt het legitiem over en Ik wil echt voor deze strat gaan.. maar er zijn teveel 'red flags'..
Misschien een kenner die in kan chimen?
De electronica is niet origineel, pots zijn nieuw, bedrading is nieuw en pickups waarschijnlijk ook. Is ook verkeerd en slordig gesoldeerd.
Voor de rest ziet het er wel legitiem uit, ik denk dat die afgebladderde verf van het plaatje komt door te vaak en te hard aangedraaid, anders zou ik het niet kunnen verklaren. Plaatje zelf lijkt me ook niet origineel, dat lijkt wel gebrushed steel of alu ipv chroom.
Op de neck hoort het stempel van de maker te staan.
https://reverb-res.cloudinary.com/im...gzdibiceur.jpg
http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyM1...YY7zq/$_85.JPG
Dan is het toch geen legitieme advertentie? Of zeg ik iets doms?
Hij vermeld dat het een Avri uit 1989 is en vermeld niets over nieuwe of andere onderdelen. En dan zijn er al biedingen van 1100 gedaan, absurd....
1. de assessment van Pepe lijkt me duidelijk.. (en ook die neckplate ..... )
2. er zijn toch geen twee (echte / legit) strats met hetzelfde serienummer? 1 van de 2 is in ieder geval fout dus minimaal 50% kans dat je een lemon koopt.
3. Sunburst of zwart; dat lijkt me geen typ-foutje.
Ik zou er bij wegblijven :seriousf:
Inderdaad.
En als het een bouwpakketje is dan hooguit 400 euro bieden.
Ik zou mijn handen er niet aan branden. Maar het is weer zo´n `de kenner weer genoeg` advertentie. :)
Als de bodie en hals uit 1989 komen , is hij wel €1100 waard , zijn gewoon erg goede strats uit die periode. Als ze origineel zijn gaan ze zomaar over de €2000.
dat is dus de vraag, als de verkoper zo creatief met de waarheid omgaat mag je ook twijfelen of de Body en neck origineel zijn en zo ja of ze überhaupt bijelkaar horen
Ja.
Die neck lijkt ok maar we hadden laatst iemand hier met een stempeldoos dus dat zegt ook niet zoveel meer.
Dat ie de naam van de neck maker niet laat zien zegt ook wel iets denk ik. Maar goed, als hij hier meeleest staat er de volgende keer Torres of Chambers op.
Wat ik wel mysterieus vind is dat schroefgat naast de neckplate. What is that all about.
Ik vind hem ook erg relic voor een Avri strat. Normaal is dat niet zo extreem.
nitro over poly, en je moet echt, echt je best doen om zulke schade bij de neck plate te krijgen, ik verwissel regelmatig de nekken op mijn gitaren (volledig nitro) en die schade lukt echt niet ;)
Ik heb ook een avri uit '89 en die ziet er toch beduidend frisser uit, ook bij de verchroomde neckplate.
Niet uit 89 hoor. Ook al zie je de late 80'ers niet zo heel vaak, maar het zijn pas echt de aller eerste jaren van de AVRI series die richting/over de €2000 gaan. (1982-84), en de eersten uit de nieuwe fabriek (1985). Tenminste, het is mijn mening dat een '89 geen €2000 waard is.
Die uit de 80'er jaren zijn toch vaak flink naar de kloten (de lak dan). Dat maakt ze juist zo cool :)
Dat verhaal van een dozijn werknemers in die advertentie klopt wel maar enkel voor de periode dat de nieuwe fabriek nog niet up & running was. Dat die werknemers later de CS zouden vormen lijkt me eigen duim ding.
In begin 1987 produceerde Corona al 100 gitaren per dag en in hetzelfde jaar is de CS opgezet door Stevens & Page. Beetje een fantast die meneer.
Thanks guys..
Inderdaad dat gaatje in de body.. raar.. maar niet iets wat me afschrikt.. Er is een keer wat in/op geschroefd.. no biggie. Verder.. Ik kijk verder.. Ik zet m uit mn kop. Het voelt gewoon niet goed... Teveel wat niet klopt.
the search continues..