Koop jij een Fender zonder decal en serienummer zonder goed en overtuigend verhaal?
Printable View
ik zou helemaal geen fender kopen......
Rickenbacker, Godin, Gretsh zijn veel mooier (en beter)....
Waar heb ik deze gitaar toch eerder gezien???
Fender 60th Anniversary Stratocaster
http://link.marktplaats.nl/m11198403...ontent=app_ios
Ad
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aan jou raakt ie 'm niet kwijt lees ik zo tussen de regels door.
Frans moet kennelijk nog even z'n kerstbonus binnen halen... wat een grapjas is die man!
Lees het hele topic door en je weet alles over deze gitaar 😆
Tja, zo zie je maar... doet hij uiteindelijk weer heel aardig tegen Stoffel en komt hem tegemoet, waarna Stoffel ook nog een positief verhaal over die toko schrijft en hij probeert gewoon een nieuw slachtoffer op de lichten.
Maargoed, mocht er nog enige twijfel zijn over of Frans ook ter goede trouw was (en de zaak met Stoffel heeft opgelost omdat hij de gang van zaken ook vervelend vond en niet omdat er een rechtszaak boven zijn hoofd hing) of gewoon een ordinaire oplichter is, is die bij deze weggenomen.
Op de zwarte lijst dus... (bij deze)
ik begrijp dat het een inruil is maar ik geloof dat er wel meer vervangen is als de pickups en de tuners, body lijkt me niet origineel, de trem is geen fender, de originele tuners waren al gotoh maar als ik naar de tuner gaten kijk dat lijkt het alsof ze eerst vergroot zijn en later weer zijn aangepast. ik zou zelf op basis van de foto's alleen de neck als origineel willen kwalificeren, bummer als hij voor te veel is ingeruild :(
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=198362
Hooguit 200 euro dus. 500 voor een squier, tsja....
En hoe zit het met deze?: http://link.marktplaats.nl/m1120458914
Hals is made in USA bouwjaar 2012 maar de body? Dubbele binding, 3-saddle bridge, ziet er uit als een CAR Japanse Deluxe
Een Japanse vintage r.i. was ook het eerste waar ik aan dacht. Die zijn double bound en hebben een dergelijke brug met 3 stalen zadels. Fijne gitaren trouwens!
Net 2 fraudeurs in Deutschland gemeld, nahja 2 is nog de vraag, want de mails waren identiek op de namen na en de foto's ergens van interweb geplukt.
Wat vinden we hier van? Weliswaar bouwpakketje maar wel mooie onderdelen:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...sPage=lr&pos=7
Redelijke prijs?
Een redelijk prijs vind ik altijd niet te doen voor dit soort partcasters old style. Is echt wat de gek er voor geeft. De term NOS (new old stock) begrijp ik niet in dit geval en zoals gewoonlijk is hij weer beter dan een customshopper.... Als player kan het echt helemaal iemands ding zijn, zo is Blackie door Clapton ook uit 4 Strats samengesteld.
Stempels op elementen!?
Lastige idd. Als het allemaal legitiem is, is het puur voor de gebakken lucht (of noemen we dat tegenwoordig mojo?) omtrent de '60s wel een hebbeding.
Aantal foto's komen hier vandaan.
Overigens, het slab board werd rond juli '62 vervangen door een dunner rounded, back to the drawing board. En neem dan gelijk dat gekke font van die pickup stempels mee.
Wat een raar manneke.
Bedankt voor de info, guys. Ik vermoedde al dat deze fake was.
Vorig jaar had hij deze ook al te koop voor 2600 euro. Nu is de prijs al gezakt naar 1750. Als je nog een jaar wacht is hij gezakt naar onder de 1000 euro.
Waar komen die pickups dan wel vandaan? Zijn het gewoon Aziatische pickups van aliexpress?
Who knows, who cares.
Meneer heeft een bak met stempeltjes en hij stempelt wat af.
Wat me verbaast is dat wanneer iemand zo begaan is met details aan de binnenkant, dat ie dat grote gat tussen pickguard en trem niet goed kan krijgen.
Overigens, hij zegt nergens dat het een originele Fender is, enkel in die vetgedrukte aanhef gaat ie in de fout, hij had achter NOS nog "model" moeten zetten. Zelfs dat ambigue vraagteken achter '64 is fantastisch gevonden.
Ik heb er verder niks geen verstand van (ik durf zelfs bijna geen gitaar meer tweedehands te kopen door alles wat je hier ziet), maar deze kier ziet er echt niet uit.
Hoe komt dat? Zijn er ooit bruggen geweest die verder richting hals bevestigd waren of zo?
Is de term NOS niet voorbehouden aan originele merkonderdelen die, na jaren op de plank te hebben gelegen, alsnog ter verkoop worden aangeboden? Voor niet-originele onderdelen, die zijn nagemaakt om originele delen te vervangen, bestaat toch de term after-market?
NOS is een marketing term van Fender, bedacht om meer producten af te zetten in het goedlopende Relic segment. Eind negentig?
Dat die term overal voor gebruikt wordt en "aan regels moet voldoen"... blijkt maar weer eens hoe goed die marketing van Fender werkt.
Ik gok dat die term origineel uit de auto restore wereld komt.
Als je de advertentie GOED leest zegt hij nergens dat ook maar enig onderdeel origineel is en/of het uit 1964 komt. Het is echt een vuile adverteerder
Maar is het toch geen goed idee deze vent bij marktplaats te rapporteren of is dat te rigoureus?
NOS staat voor 'NEW old stock', dus inderdaad, oud materiaal dat nooit gebruikt is. Zogezegd bv een nieuwe gitaar die een jaar of 50 ergens in een donker hok opgeborgen geweest is en nu wordt verkocht.
Niks NOS aan deze neppert dus...
64? Als je het ding dan toch overtuigend wil verkopen, en ie staat vol met stempels van 2 oct 64 zou ie misschien ook van 67 kunnen zijn...? 😝
Ook heel vreemd dat het logo op de headstock net wegslijt waar het iets of wat beschermd zou kunnen zijn door de stringtree. Net waar het wel zou kunnen wegslijten is het hier puntgaaf.
Zelfs ik zou hier niet in trappen! 😇
Het "ziet er allemaal oud uit". Zoiets heet tegenwoordig toch relic? Er staan zoveel question marks in de advertentie dat de hele advertentie ademt :"als jij het graag wilt geloven en daarvoor wilt betalen, dan graag".
Donker Indian Rosewood.. Spreekt het Hindi, Punjabi of is het een met schoensmeer ingewreven hals met flinke fretbuzz die sitar geluiden maakt?
Hij heeft elf advertenties op MP. Daar zit meer 'historisch materiaal' bij. In elk geval weten we dankzij de kenners hier hoe we deze verkoper moeten taxeren.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik vind de toets er zwart voor indian rosewood. Schoensmeer zou je vermoeden ja.... wat een mafketel.