Het is dan ook een Fender "COSTUM" Telecaster
Printable View
Ik vroeg me wel eens af hoe sommige van jullie binnen één seconde kunnen zien of een strat een neppert is.
zo dus :crazyhappy:
http://www.guitarplayer.com/gear/101...-seconds/61036
jammer dat het filmpje nogal wat fouten bevat :( , fender heeft zoveel varianten gemaakt dat bepaalde "valse" kenmerken ook op echte strats voorkomen
bijvoorbeeld de plastic truss rod ingang bij fenders uit korea
http://i301.photobucket.com/albums/n...Squierhead.jpg
In het filmpje 'ontmaskert' hij een opgelapde Squier die voor USA strat door zou moeten gaan...
Dan klopt het verhaal van geen of een plastic afwerking rond de truss-rod sleuf toch wel?
(naar mijn weten hebben alle USA strats hier een houten afwerking voor)
ja dat stukje klopt wel maar om te stellen dat het plastic een bewijs zou zijn dat het geen fender is weer niet of dat het een squier zou zijn (kan best maar hoeft dus niet) , hij heeft gelijk door te zeggen dat dit een gitaar is met nieuw logo maar het stoorde mij meer dat hij de punten noemde waar je een fake aan zou herkennen die niet (altijd) fake zijn
http://i44.tinypic.com/3582fe1.jpg
WTF,
Fender of Squier by Fender, het zijn allebei Fenders.
Ik vindt t bij Fenders ook erg lastig om het verschil te zien. Bij de les Paul's kan ik de fakes daarintegen er weer makkelijk tussen uit vissen. Lijkt wel alsof men bij Fender gewoon veel beter z'n best doet als bij Gibson om het op een echte te laten lijken.
nou.... bestaat er voor de lespaul's ook iets van een overzicht?
Ik heb er eentje en die is echt. Maar soms zie ik wat voorbijkomen waar ik gas van krijg. Maar gezien het aantal fakes neig ik altijd naar nieuw. Occasoin kopen bij gerenomeerde clubs is dan de oplossing maar....
Zowel Fender als Gibson hebben zelf door hun vloedgolf (tsunami) van reissues en vintage modellen gezorgd voor onrust. Aan de andere kant is het voor beide ook wel vervelend om te merken dat zij alleen in hun beginperiode, toen ze alles nog niet zo onder controle hadden en de specs sterk varieerden, hun allerbeste gitaren gemaakt hebben. De rest was helemaal niets vergeleken bij dat!
Ik ben overigens zo'n 20 jaar geleden bij een 'gerenommeerde club' geweest met mijn 100% fake Strat en dat zou toen "best wel eens een '63 kunnen zijn."
En ook zat fake LP's meegemaakt, sommige volledig en anderen waren conversions. De '59 gekkigheid maakt dit een moeilijk verhaal.
Wellicht dat Rogueny je kan helpen?
Weet niet of daar echt een overzicht van bestaat. Op youtube kun je bijvoorbeeld wel een filmpje vinden van hoe je een chinese fake van een echte onderscheidt. Maar vaak zijn de 'fouten' die een fake bevat heel divers. Je kunt sowieso altijd even je twijfels in dit topic plaatsen. Vele ogen zien meer. Daarnaast zou ik zelf altijd even het serie nummer checken, kijken naar grote 'fouten'. Denk aan scheef geplaatste bruggen, scheve trustrod cover, specificaties van de Gibson site die niet kloppen met het model, check of het logo op de headstock geen decal is, koop hem met originele papieren en koffer, check of de originele elementen er in zitten en hoe de gitaar van binnen er uit ziet. Koop hem met alle originele specs, of anders met bijlevering van de vervangde onderdelen. Als er een flame met een streep in het midden van de body zit, check of de streep wel exact in het midden zit.
Er zijn echt 100-den weggevers (letterlijk) als het om een Chinese fake gaat; die dingen zitten echt schandalig slecht in elkaar.
Van de kopverbinding tot, zoals Rogueny al zegt, dat de hals er zo scheef in zit dat ze de brug helemaal scheef op de middenlijn moeten zetten.
Precies, als iemand echt een Gibson 100% probeert to kopieren kost dat alleen aan materialen en afwerking gewoon een fortuin. En dan moet je nog een vlekkeloze afwerking weten te presteren. Een Fender zit gewoon vele malen makkelijker in elkaar. Je kunt de body zo vervangen zonder dat de gemiddelde gitarist iets door heeft. Even een paar schroefjes los en klaar. Zo kan een Fender makkelijk nep onderdelen bevatten zonder dat je het door hebt.
Als ik 'into Fenders' was geweest dan bouwde ik nog net zo lief een patrs-caster; dan wist ik tenminste zeker wat er aan kwaliteit en onderdelen in zit en was ie ook meteen helemaal naar m'n zin. Nadeel: er staat geen Fender op de headstock en dus is zo'n ding minder waard dan de onderdelen waaruit ie is samengesteld.
en daarom moet je zo'n gitaar weer in onderdelen verkopen ;)
Tja, een Fender gitaar is en blijft tricky om tweedehands te kopen. Nog een reden om over te stappen naar les paul's mensen :D
Tel de fenderonderdelen......
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...sPage=lr&pos=9
HAha! Hij heeft 1x een SD en 2x een humbucker 😂😂😂
En hij dekt zich nu al in tegen commentaar
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jullie zijn duidelijk geen kenners, want die "weten waar het over gaat." :gitarist:
Wat zijn Fender Old Parts? Ik ben duidelijk geen kenner want ik weet niet waar het over gaat.
Weer zo eentje............. pffff
En mocht je het beter weten, hou het dan lekker voor jezelf, of woorden van gelijke strekking.
Wát een flapdrol zeg.
Kansloze actie.
Tenzij hij er nieuwe snaartjes op heeft gezet. Dat verandert de hele zaak natuurlijk.
Volgens mij wordt de rapporteer een lulverhaal-knop van MP te weinig gebruikt.
Naar aanleiding van een neer draadje hier op GN weer vooor het eerst in jaaaaaaaren weer eens op MP, en het moet mij van het hart.....
Er is gewoon geen ene tering veranderd.
Mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus
(moet nog wel een afstelbeurt hebben. Hier kan ik eventueel ook voor zorgen tegen meerprijs)
Je koopt een gitaar waar niet op spelen valt, lees ik? Maar voor wat euro's gaan we hem rijklaar maken. Pompen we ook nog wat lucht in de banden!
Het zal de kerstsfeer zijn.
Die term FOP, nooit eerder gehoord, is dat zelf bedacht?
Het kan natuurlijk zijn dat ik ook geen kenner ben.
Is wel een mooie voor Frans z'n boetiekje inderdaad!
FOP lees nou es goed jongens, foppen, is dus genept worden?
Zeker een gitaar voor Frans. Plak er een naam als customshop bouwer Dennis Galuzka op en je kan er 3000 euro voor vragen😂
Als je zo'n gitaar bij Frans in zou ruilen is het de kans die gozer terug te pakken, hij bedondert, dus dan wij ook 🙈
Een raar zelfbouwstratje met el cheapo onderdelen in een fugly slechtpassende slagplaat op een fotoprint body met een noname neck. What's the fuzz? Zoiets hangt hier ook aan de muur, was leuk om in elkaar te schroeven, totale kosten ca. 120 euro en een paar uurtjes tijd, best veel van geleerd. Marktwaarde ongeveer 40 euro, bedankt voor de moeite, kun je nog eens wat op een podium stukslaan, staat altijd leuk.
Of de Monterey Jimi Hendrix act doen en dat ding in de fik steken.
Foto flame fikt goed, is kunststof dus brandt wel en je doet er een legendarische rock act mee. Ik zou het wel buiten of in een feesttent doen, binnen is er meer brandgevaar 🙈