Voor dat geld is er heel veel te koop en ook custom built.
Printable View
GAS voor een Gibson Les Paul Standard Pelham Blue
Ben nu een Strat aan het assembleren, allemaal nieuwe onderdelen, ziet er fraai uit, wordt een prima instrument, weet zeker dat het straks speelt en klinkt als een malle... maar toch knaagt het.
Eigenlijk vind ik het veel leuker om ergens een oud barrel op te duiken en dat te restaureren, een tweede leven te geven. Een versleten jaren 60 Framus of zo, ƒ-holes, één P90 bij de hals, op een slagplaat met knoppen... dat werk.
Komt wel weer. Iemand nog een Stratje nodig? :D
Zeker!
Wel opletten. Zijn ook wat bouwers die adverteren met nette vanafprijzen (wat op zich natuurlijk niet gek is) maar als je dan nog honderden euro's erbij op mag tellen omdat je het ding gelakt wilt hebben, en de BTW er nog bij kom je met wat pech toch gewoon hoog uit.
In mijn geval is het ook ongunstig als er een optielijst is, want ik wil altijd alles hebben wat fancy en bling is :D
Ik begrijp wat je bedoelt.....
http://glitterking.com/images/Art-De...r-swar_000.jpg
Ehhh....ja, zoiets ja....
Ik heb een 5129 (zo'n rode Made in Korea met Dynasonics) en die doet qua bespeelbaarheid niet heel veel onder voor mijn 6120 moet ik zeggen. Die 5120 serie met Gretschbuckers erin moet je niet hebben, die klinken totaal niet Filtertron achtig maar die pickups zoals op de foto die je postte wel voor zover ik weet.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Thanks, Lauke! Ik ga er al wel een beetje vanuit dat ik de elementen (op termijn) ga vervangen, maar als dat niet hoeft...
Ik wil denk ik wel een echte hollow, dus een 54.. of 24.., maar ik ga de 56 en 26 ook wel eens checken.
De 51.. kan ik maar lastig uit elkaar houden. Wat is nou een 5120, 5122, 5129...