Gister naar de try out van a chorus line. Top zang en dans, maar zoals op de site wordt vermeld:Tja, dat meeslepend drama, dat is het niet.... Gemiste kans.Citaat:
" Door de briljante mix van zang, dans en meeslepend drama
Printable View
Gister naar de try out van a chorus line. Top zang en dans, maar zoals op de site wordt vermeld:Tja, dat meeslepend drama, dat is het niet.... Gemiste kans.Citaat:
" Door de briljante mix van zang, dans en meeslepend drama
13 november: Bring me the Horizon
18 november: Come as you Are
19 november: Sound of Revolution
24 november: Meshuggah
10 december: Delain
24 april: Deftones
09-11 - Alter Bridge in Brussel
10-11 - Alter Bridge in Amsterdam
13-11 - Alter Bridge in Berlijn
14-11 - Alter Bridge in Wenen
04-12 - Alter Bridge in Frankfurt
05-12 - Alter Bridge in Keulen
10-12 - Alter Bridge in München
11-12 - Alter Bridge in Bazel
Oja, Living Colour, Gojira en Like a Storm komen ook..
Ben je roadie?
Dan ben je wel echt serieus fan!
Ik zou denk ik geen artiest op kunnen noemen die ik zó vaak zou willen zien
In ieder geval niet Alter Bridge :D
Plus dat het een vrij kostbaar avontuur is...
Kaartje, treintje, hapje, drankje, nog een hoop drankjes, nog meer drankjes, hotelletje.
Ik zie ineens een Custom Shop strat voor me...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wel wat anders dan ik normaliter speel...maar wel interessant:
Gregory Porter in de HMH, a.s. vrijdag.
Geen roadie, doe het al jaren. Daardoor ken ik aardig wat mensen op veel plekken, maakt het extra leuk om weer eens die kant op te gaan :)
De kunst is geworden om zo goedkoop mogelijk van A naar B te komen, lukt vrij aardig. En steden zoals Berlijn en Wenen blijf ik even plakken.. Minivakantie.
Gister naar Airbourne en Volbeat in de Ziggodome geweest, was weer super vet! :D
Zondag stond ik bij The Cure. Topavond met een band die 2 uur en 3 kwartier staat te spelen.
Lekkere depri nummers in met name het middendeel, bij vlagen was het best stevig en de de meeste hitjes kwamen er ook nog bij. Bizar hoe die Robert Smith nog bij stem is: je hoort geen verschil met pakweg 1985.
Nieuwe ronde nieuwe kansen. Ga mijn best doen kaartjes voor Dream Theater te bemachtigen in 013. Vorige keer had ik ook een kaartje maar ivm geboorte van mijn zoon de nacht ervoor heb ik 'm even geskipt.
Nu nog zorgen dat ik mijn vrouw niet zwanger maak.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik vond het jammer dat volbeat de headliner was ;-) Airbourne had ik wel zin in, maar volbeat vind ik echt geen reet aan.
Net kaartjes gekocht voor Gojira in TivoliVredenburg op 26 maart 2017.
Volgende week nog even naar Londen voor een avondje Volbeat, Gojira en Alter Bridge..
Vanavond naar Sahg. Opeth komt ook, geloof ik.
Dagje (avondje) vrij nemen? :rockon:
Zoals verwacht was ik meer onder de indruk van Sahg dan Opeth. Sahg rammelde nog een beetje en je zag dat ze een zaal met 3200 man toch nog een beetje spannend vonden; Opeth rammelde er gewoon een ok set uit. Muzikaal heel goed, maar allemaal net iets te slapjes/automatisch.
Ook is de nieuwe 013 echt een flinke achteruitgang. De nieuwe PA is te directioneel, dus je kunt niet links of rechts vooraan staan omdat je dan maar de helft van de partijen hoort. Het geluid wordt wat beter aan het einde van de vlakke vloer; maar daar zie je geen drol meer. De trap stond ramvol; dus dat was ook geen optie.
Donderdag een nieuwe poging met Meshuggah en High on Fire; maar ik gok dat ik niet vaak in de grote zaal van 013 meer zal komen.
Ik vond het geluid echt uitstekend. Bij Opeth vond ik de setlist iets minder - maar aangezien ik mijn huiswerk had gedaan was ik daarop voorbereid. Had ze eigenlijk vorige tour moeten zien, met The Devil's Orchard, Windowpane, Eternal Rains Will Come enzo. Wellicht wat routinematigvoor hun doen, maar ik stond na afloop nog steeds stomverbaasd, met de mond open... Een routinematige set van een van de beste bands van de wereld is nog steeds zwaar overdonderend.
Sahg, tsjah, is een smaakkwestie. Waar Åkerfeldt, die zich zeker wel bewust is van zijn status, er kurkdroge humor op nahoudt, daar was Sahg wat mij betreft het tegenovergestelde. Het jammere is alleen dat Opeth muzikaal oneindig veel sterker is. Ik vond dat ene nummer dat Sahg aankondigde als onderdeel van de nieuwe plaat best wel aardig, maar voor de rest... tsjah, je moet van sterke huize komen wil je mij in dit genre overtuigen. Wel vond ik het uiterst vermakelijk. De zanger deed me denken aan Jack Black, maar dan leek hij zichzelf te serieus te nemen. Vond ik niet heel sterk - then again, muzikaal is het ook gewoon niet mijn ding. Opeth is écht de grote uitzondering in het hele metalgenre.
Je had ze in Utrecht moeten zien toen ze Ghost Reveries speelden. Nog nooit zoveel kippenvelmomenten gehad bij een show.
https://www.youtube.com/watch?v=eyU52Sk_ohM
Ik heb ze denk ik ergens rond de 15 keer gezien nu, en het wordt er niet echt beter op; de piek hebben ze al gehad.
Ik wordt altijd zo triest van die PRS gitaartjes. :stop:
Morgenavond naar King of the world in Paradiso
28 Januari naar Sjako! in het Patronaat. Wouter Planteijdt en Rene van Barneveld in een bandje!
Dat ligt niet aan de PA, maar aan de geluidsman. Een beetje slimme geluidsman zal cruciale dingen niet enkel hard of links of rechts pannen. En technisch gezien, de nieuwe PA van de 013 heeft op het nearfield kasten staan die 120 graden breed stralen. De oude PA van de 013 had op het nearfield drie kasten met een straling van 50 graden per kast, die kasten hebben een gigantische overlap waarbij ik het knap vind als ze in totaal verder komen 90 graden. De oude PA stond vanwege zijn opzet wel meer naar het midden gericht, dus ik denk dat het bij elkaar redelijk op hetzelfde neerkomt.
Maar nogmaals, als je links voor het podium staat op 5 a 10 meter afstand en je kunt de rechtse partijen niet horen dan ligt dat aan de geluidsman en niet aan de PA.
Overigens, wat vond je van Meshuggah?
Oja; tijdens Meshuggah viel de PA regelmatig uit. Line array links af en toe, en de laagkasten zelfs voor een aantal minuten. Er is volgens mij een keer mono geschakeld tussendoor, dus ik vermoed dat er een versterkerrackje tijdens de shop omgeprikt is?
Mee eens, ik heb er ook intens van genoten.
Ja, dat herinner ik me (na al het bier) nu ook opeens weer. Ik stond helemaal links vooraan en ik heb alleen de vele dropouts gehoord. Ik zat die avond nog te denken dat er een probleem was met de digitale multi of processor, vanwege de vele korte tijdelijke storingen.
Naar veel artistieke installaties ga je om er naar te kijken. Bij Bill Viola met zijn overdonderend grote beeldschermen en prachtige bijbehorende geluidsdingen ga je voor beide. Hij was nog niet zo lang geleden in de Nieuwe Kerk in Amsterdam. Verschillende keren geweest.
Als je in de gelegenheid bent om naar een installatie van Jane Cardiff (solo of met haar hubbie) moet je dat zeker eens doen.
De laatste keer in het Cobra had ze een veertig stemmend tellend koor op veertig sporen opgenomen en die muziek werd door veertig beeldschoon klinkende speakers ten gehore gebracht.
Het leuke zit hem natuurlijk hierin, dat je normaal op een kloterig stoeltje zit en aan je plaats bent gebonden.
Nu kun je op je gemak door het koor lopen en de plaats kiezen, van waaruit je ede zaak kunt beluisteren.
Niet dat ik extreem gek ben op koorzang, maar dit is een heel andere manier om te luisteren.
Of dat binnenkort weer ons land aandoet dat circus?
Ik kan het alleen maar hopen.
Vriendelijke groet, Gus
Mn vriendin heeft kaartjes gehaald voor The Weeknd, Waylon en Bruno Mars... ach vooruit :)
Van dinneke gekregen voor m'n verjaardag; twee kaarten Russian Circles in de 013. Ik heb er zin aan!
Zondag naar de Toy Dolls. Zin in! :D
Brian Setzer!!
13 juli - Utrecht