Ik vind Frusciante de meest overrated gitarist.
Printable View
Ik vind Frusciante de meest overrated gitarist.
wil niet veel zeggen, maar dat is slash gewoon.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renin
echt niet voor de show hoor.
ik heb laatst gelezen dat hij juist een hekel heeft aan omkleden voor een concert, je moet jezelf toch gewoon laten zien?!
en ik ben best een fan van AC\DC, en ook van Angus Young,
maar het is niet echt een geweldige gitarist, ook al is ie wel erg bekend.
hij doet erg veel van het zelfde, en solo's komen weinig voor, en als ze er zijn, zijn het van die Thunderstruck trucjes...
Ach, voor Angus geldt hetzelfde als voor Neil Young: ze kunnen nog steeds niet spelen, maar zijn ondertussen al eeuwen fetkoel!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robby-C.rock
Vroeger was ik toch altijd behoorlijk onder de indruk van SRV. Maar onlangs heb ik een iTune gedownload van hem (Little Wing / Third rock) en daar viel ie me zwaar tegen. Erg op gehoor aan het klooien met pentaatjes en foute noten halverwege naar goeie optrekken.
Maar goed, misschien slechte dag... Mike Stern heb ik ook wel eens heel vervelend gevonden met dat continue optrekken van die snaren. Tot ik hem op NSJ zag... Geweldenaar!
Naar mijn mening zijn Vai en Satriani daar uitstekend in geslaagd.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renin
Het knappe van Young is juist het simpele, probeer zoiets maar eens vol te houden.
Lol, ik ben eigenlijk nog geen slechte gitarist tegengekomen hier :satisfie:
Vind elke van de genoemde gitaristen wel iets hebben op één of meerdere elementen (feel/emotie, expressie, sound, techniek, licks, slow, fast, compositie, originaliteit, innovatief, stem etc. etc.). Ik ken geen gitarist die alles heeft, dus de beste bestaat voor mij ook niet. Er is ook geen enkele gitarist waar ik graag langer dan 2 uur of altijd naar zou willen luisteren. Dat de ene beter zou zijn dan de andere is voor mij dan ook niet aan de orde.....
Wel leuk hoor dat smaken, opvattingen en voorkeuren zo verschillen.... :D
Vanmorgen weer Santana gehoord. Ooh god... Die man kan ik echt geen 10 seconden aanhoren en dat meen ik serieus. Zo'n irritant vibrato, lelijk geluid en on boeiende nootkeuze. Ik snap een soort niet dat mensen hem goed kunnen vinden. Ik vind die vent zo slecht!
Santana heeft veel leuke nummers gemaakt, alleen is dat voor mij niet te danken aan zijn gitaarspel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Ik heb ook een hekel aan santana. Idd wat een pokketoon, en nootkeuze. Ook nog zon tijdje dan hoorde je em aldoor door een liedje heen gitaren van een zangeres of zanger, maar gewoon echt allemaal 1 pot nat!!
Angus Young daarintegen, die vind ik ZEKER niet overschat. zou niet eens bij me opkomen om dat te denken!!!! Gewoon geweldig toch!! lekker snelle blues solotjes, en mooi strak allemaal. De solo`s in back in black ook zo vet. Of Ride On ook vet.
Angus Young is gewoon mega-cool! Ik vind de vergelijking met Neil Young volkomen onterecht. Neil ligt zomaar wat te pielen,maar Angus houdt het simpel en effectief. En hoeveel mensen proberen wel niet Angus zijn sound te kopieren?
Het klinkt misschien minder gestroomlijnd dan bij andere gitaristen,maar hij gebruikt een redelijk droog geluid met niet al te veel gain, en dat verbergt weinig. Als je met bakken gain speelt,vallen gebreken minder hard op, maar klinkt het daarom ook beter?
En als je dan live ziet wat voor stunten hij uithaalt terwijl hij speelt,dat is gewoon te gek! Hij weet ook een publiek echt op te zwepen.