+1, zal wel net een slide van zijn hand zijn, terwijl zijn ringvinger nog op de toets rust ofzo, maar ziet er idd raar uit.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus
Printable View
+1, zal wel net een slide van zijn hand zijn, terwijl zijn ringvinger nog op de toets rust ofzo, maar ziet er idd raar uit.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus
Nee hoor.
Hij pakt gewoon de snaren zoals zijn vingers staan.
Soms moet je nu eenmaal rare houding aannemen om die noten te pakken.
Hij doet vooral veel met zijn duim over de hals.
Iets wat een klassieke gitarist niet zo snel zal/mag doen volgens mij.
Maar het werkt wel.
Als je hem een keer live bezig ziet berijp je het.
En dan begrijp je ook meteen waarom Tommy de beste gitarist ter wereld is!
8-)
die tommy moet eens wat strecht oefeningen doen :seriousf:
Nee, dat weet je niet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
Precies! Dat weet je dus echt niet! Heb je 'm wel eens gehoord? Dan praat je wel anders.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlterEgo
Als je je gitaar zo laag hangt, kun je nooit je pols onder de hals krijgen, en maak je het jezelf enorm moeilijk om te gaan spelen. De manier waarop ie aanslaat doet ook enorm spastisch aan. Zie je ook bij bv Bush en Nirvana enzo. Kijk eens naar bv Shawn Lane om te zien hoe het wel moet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70
"Jonny's extremely aggressive guitar playing has led him in the past to repetitive strain injury in his right arm."
Mijn indruk klopte dus.
Ik ken Radiohead wel, en ben absoluut niet onder de indruk van het gitaarwerk. Het is niet snel genoeg om indruk te maken, niet zuiver genoeg om indruk te maken, en ook qua compositie vind ik het niet bijzonder interessant. Wijkt toch totaal af van al die andere gitaristen die hier genoemd zijn? Maar dat zal wel aan mij liggen. Voor sommigen is de gitarist van hun favoriete bandje automatisch de beste gitarist ter wereld. Ik hou die twee liever gescheiden. Ik wil dus ook niet zeggen dat Radiohead niet leuk is om naar te luisteren (niet dat het nou mijn favoriete bandje is, maar dat terzijde), maar alleen dat het nou niet het meest indrukwekkende gitaarwerk ooit is.
Ik luister weinig naar acoustische gitaarmuziek, maar van Tommy weet ik dat ie echt verschrikkelijk goed is, ik zou 'm zeker es uit checken Scali (voordat je de plank nog meer mis slaat! :razz: )
Yep, en daar noem je gelijk één van de kwaliteiten van een goede gitarist.Citaat:
Hoe hij zijn gitaar vasthoudt dat doet er natuurlijk niet toe. Dat hoor je echt niet terug op de plaat.
Oepssss.... ik was weer eens te snel met mijn grote mond. Ik dacht dat je het over Tommy Emmanuel had. :lol: :oops: :oops: :oops: :oops:Citaat:
Je hebt gelijk als je het over dat andere plaatje hebt, met die andere gitarist.
Inderdaad, Tommy Emmanuel is grote klasse :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70