Het is een gesloten amp (Harley Benton G212 cabinet) en dus niet slanted. Ben Moet wel gekanteld worden wil ik er wat aan hebben.
Printable View
Het is een gesloten amp (Harley Benton G212 cabinet) en dus niet slanted. Ben Moet wel gekanteld worden wil ik er wat aan hebben.
Lijkt me niet onmogelijk.
Wel goeie kans op feedback, je amp staat nu op je elementen gericht als ik goed begrijp.
Zal inderdaad wel flink gaan feedbacken. Suggesties?
Ik had pas een mooie ervaring met geluidsmensen.
Het drumstel waar ik op speelde flikkerde echt half uit elkaar, maar niemand kwam helpen. Onze manager hielp me met de boel bijeen houden, dus ze zullen wel gedacht hebben van 'oh die red het wel'.
Toch was ik verbaasd dat er geen enkele hulp kwam van die mensen. Dat doe je toch gewoon?
Vanavond ging het wel goed. Die bassdrum begaf het en ze kwamen me gelijk allebei helpen. Zo kan het ook. Je voelt je namelijk redelijk machteloos als je kick met elke trap 5 cm verschuifd..
Hoe kan dan nou gebeuren? Ik heb ook wel drummers gezien waarvan de spullen spontaan uit elkaar vielen. Ik heb een metal drummer gezien waarbij achter het podium twee mensen met touwen de boel op zijn plaats moesten houden. Maar ik heb ook drummers gezien die een grote flightcase open deden en daar stond het complete drumstel klaar, compleet met microfoons en alles vastgezet.
Sommige drummer trappen idd de hele boel naar voren, maar dat kun je dan zelf opvangen door een eigen vloerplaat mee te nemen waarop je de boel vastzet. Of je neemt een zwaar gewiicht mee die je voor de kick zet met een strookje schuimrubber er tussen oid.
Wat je ook kunt doen is een stevige lijn bevestigen tussen je drumkruk en de bassdrum. Maar je kunt niet verwachten dat geluidsmensen je helpen met je uit elkaar vallende instrumenten, zeker als dat een brak zootje is. Helpen ze je wel dan is dat heel aardig, maar in principe moet iedereen zelf zorgen dat zijn spullen in orde zijn.
Niet iedereen heeft de luxe om zelf een drumstel mee te kunnen nemen, dus vaak moet je spelen op de brakke zooi die er al staat....
Nouja sorry hoor han, als ik op mijn eigen kit speel is er niks aan de hand. Ik heb gewoon goede spullen die ik goed onderhoud enzo.
Vaak als je bij een bandwedstrijd of een bandjesavond speelt staat er een drumstelletje en 9 van de 10 keer is dat gewoon slecht. Voornamelijk de hardware is dan slecht. Niet stevig genoeg en vaak ouwe rotzooi.
Dus I'm not to blame. Dat drumstel hoort bij de backline, dus ik vind dat zo'n geluidsman je dan wel effe kan helpen met een tapie ofzo..
Sterker nog, een roadie die vanachter de podiummixer lijdzaam toeziet hoe het bandje worstelt met zijn/hun apparatuur, die hoort daar niet thuis.
Het is showbizz, een avondje vermaak en je helpt elkaar om dat voor mekaar te krijgen, artiesten, technici en zaalpersoneel.
Bij een bandjesavond verwacht ik ook wel wat meer dan een enkele geluidsman in de zaal. Een stagehand heb je dan echt nodig.