Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aad
Nou dat helpt niet. Het moet in mijn kabel zitten naar het/de modem. Toch werkt de kabel rechtstreeks in mijn PC wel. Ik post dit nu met die kabel rechtstreeks. Zodra ik de modemkabel in de router stop gaat pwr staan knipperen aan uit om de 2 sec.
Anyway, dit had ik geschreven op het moment dat dit toesloeg:
Probeer eens de C6 te vervangen door iets van een grotere waarde. Bijvoorbeeld een elcootje van 1 uF. Zet dan de -kant aan de uitgang van U2c dus pin 8 en de pluskant dus aan R3/pin 1 van U2a.
Dat zou een langere triggerpuls moeten geven (theoretisch dus 10x zo lang :) ongeveer). Misschien dat het ding dat beter begrijpt.
Voor de controle (of het triggersignaal aan de uitgang van U2a komt kun je aan die uitgang een ledje knopen met bijv 1K in serie aan de 5 volt.
Dus: cathode van de led aan pin 3 van U2a, weerstand aan de anode en de andere kant van de weerstand aan de +5volt. Op die manier moet de led even uit gaan als de trigger doorkomt.
Eigenlijk zou het mooier zijn om dat via een torretje te doen. Wat voor NPN je ook hebt liggen, alles is daarvoor te gebruiken. Een z.g. hoerentor dus (of TUN -Transistor Universeel Npn). Zo heb je ook TUP (raad eens wat dat betekent:)).
Weerstandje (1K....10K) aan pin 3 van U2a. Andere kant v.d. weerstand aan de basis van de tor (BC547 o.i.d.) emitter van de tor aan massa, collector aan de cathode van de led, anode van de led aan een weerstand van 470...1K en andere kant van die weerstand weer aan de +5volt. OP die manier moet het ledje aan gaan als de trigger door U1a heen komt.
http://www.uploadarchief.net/files/d...ayback_sw2.pdf
intussen schemaatje gemaakt.
Dit zal het duidelijker maken.
Succes.